Yleismittari riittää jos sellainen löytyy ja osaat hieman käyttää sitä.
Eli lambdan johdon ollessa irti:
1) Mittaat auton puolelta että lambdan liittimelle tulee 12v kun virrat on päällä.
2) Mittaat lambdan puolelta lämpövastuksen resistanssin.
Lämmityksen johdot ovat yleensä lambdalla valkoiset.
Ja netistä tongittu
lambdan pään liitin:
А - signaali
B - lämmitys +12v
С - signaalimaa
D - lämmityksen maa
HUOM! Lambdan signaalijohtimia ei saa mitata yleismittarin vastuksenmittausalueella, joten omalla vastuulla ja tarkkana!
Eli B - D väliltä vastusmittaus. Joku saattaa osata kertoa tuohon oikein arvonkin, mutta lähinnä onko se poikki vai ei ja onko lukema järkevä.
Missäpäin vaikutat? Monilta foorumilaisiltakin löytyy varmasti välineet koodien lukuun tai sijoitat ajotietokoneeseen ne korjaamolle muuten maksamasi rahat.