Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Eikös tuolla ylempänä ole juuri kytkin topikki, kun luistaa 136hv:ssa. Ja aikaisemmin on topicci jossa auto toiminut hyvin 120hv tehoilla. Eli siitä voisi päätellä, ja kytkimen kunto ennen turbotusta kannattaa tarkistaa.
Juu tuosta pakosarjasta. Laitoin ostetaan osioon myös asiaa, mutta laitan tännekkin. eli turbo pakosarja ihan sama millä laipalla varustettuna, kun sen voi vaihtaa. halpa hinta tietenkin. YV:llä tavoittaa
Juu tuosta pakosarjasta. Laitoin ostetaan osioon myös asiaa, mutta laitan tännekkin. eli turbo pakosarja ihan sama millä laipalla varustettuna, kun sen voi vaihtaa. halpa hinta tietenkin. YV:llä tavoittaa
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Mikset tee alkup valusarjan ja puhaltimen välille vaan putkea missä oikeat laipat? Ittellä suunnitelmissä tehdä näin, ei varmasti paras ratkaisu mutta olihan näin yli 100heppasissa konelaturboissakin..veli samara kirjoitti:Juu tuosta pakosarjasta. Laitoin ostetaan osioon myös asiaa, mutta laitan tännekkin. eli turbo pakosarja ihan sama millä laipalla varustettuna, kun sen voi vaihtaa. halpa hinta tietenkin. YV:llä tavoittaa
Sen verta suunnitelmat muuttu että turboromut kasataan tuohon "peltoautoon" jossa 1500 kone, jos tästä nyt jotain tulee niin tekniikka helppo vaihdella sitten johonkin hyvään koppaan.
21013 1500 16v Turbo rojekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Sitä olen ajatellutkin. Mutta tällä hetkellä en kerkeä sellaista tekemään, joten ajattelin jos jollakulla olisi valmiina jonkinlainen sarja....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Onkos kellään kokemuksia kaasarista turbon imupuolella? Muutama toyota kuulemma toimii hienosti(onko kirosana tällä foorumilla?
), onko kukaan kokeillut ladaan?. Ainoa miinus on että cooleria ei saa laitettua... Kaikki vaihtoehdot kiinnostaa, ja tämä tuli mieleen kun mietin kaasarin painestusta...

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Oikeahan turbottaminen tehdään nimenomaan niin että kaasari on turbon imupuolella, näin saadaan se oikea turboviive! Lukemalla vaikka tekniikanmaailmaa huomaa että hekin turbotti imupuollele...
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Miksei siihen voi "cooleria" laittaa?veli samara kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia kaasarista turbon imupuolella? Muutama toyota kuulemma toimii hienosti(onko kirosana tällä foorumilla?), onko kukaan kokeillut ladaan?. Ainoa miinus on että cooleria ei saa laitettua... Kaikki vaihtoehdot kiinnostaa, ja tämä tuli mieleen kun mietin kaasarin painestusta...
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
kyllä se oli tuulilasin erikois lehti turbopressa kirjoitti:Oikeahan turbottaminen tehdään nimenomaan niin että kaasari on turbon imupuolella, näin saadaan se oikea turboviive! Lukemalla vaikka tekniikanmaailmaa huomaa että hekin turbotti imupuollele...

onhan niitä kokeiltu imupuolella, mut ne yleensä jää pelkästään kokeiluiks... nimimerkillä yhen koneen sulattaneena

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
"kokeilu" jää siihen että sulaa 

Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Itsellä tekeillä juurikin 21011 turbo ja mega ohjaamaan,kyä se kaasariaika on jääny jo...eletään kuitenkin 2000lukua.............VAI?



Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Ei kyllä se oikea turbovehje kaasarilla onJonsson kirjoitti:Itsellä tekeillä juurikin 21011 turbo ja mega ohjaamaan,kyä se kaasariaika on jääny jo...eletään kuitenkin 2000lukua.............VAI?![]()

- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Juu pelleilee ensin pari kertaa kaasarin ja jakajan kanssa ja laittaa vasta sitten ihan oikean moottorin ohjauksen! 

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
mut kyllähän se vanhassa moottorissa ne kaasarit aika leuhkat olis.
jotku 45mm weeberit ja kaks kuukautta säätöä niin olis se nätti. halvemmalla kyllä laittas hestekin..
jotku 45mm weeberit ja kaks kuukautta säätöä niin olis se nätti. halvemmalla kyllä laittas hestekin..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Niin vaparissa ne tuplat on asiaa! Saadaan aikasex oikein kunnon kurnutus:D
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
Walbron pensapumppu ja malpassin säädin hommattu. Nyt ihmetellään sytkää.
Kiinteä ennakko olisi kai kaiken helpoin toteuttaa, mutta toimii kuulemma surkeasti ja laittaa bensankulutuksen taivaisiin. Mitenkäs keskipakosäätöinen jakaja pelais turbon kanssa?
TSaabin painekelloo oon kanssa etsiskellyt kun joku oli sellaisen laadaan laittanut..
Kiinteä ennakko olisi kai kaiken helpoin toteuttaa, mutta toimii kuulemma surkeasti ja laittaa bensankulutuksen taivaisiin. Mitenkäs keskipakosäätöinen jakaja pelais turbon kanssa?
TSaabin painekelloo oon kanssa etsiskellyt kun joku oli sellaisen laadaan laittanut..
21013 1500 16v Turbo rojekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta
tuossa tulin miettineeksi kannen työstöä turbo käyttöön. Palotilat kannattaa ainakin työstää, ja kanavat hioa. Suuremmat venat myös. Mutta kannattaako kantta tuon jälkeen laskea puristusten takaisin saamiseksi? Ensin ahdan vakio kannella, kunnes leima paperissa. Sitten vaihdan paremman kannen. kansi on 1200:sta. Kuten alakertakin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98