Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Eikös tuolla ylempänä ole juuri kytkin topikki, kun luistaa 136hv:ssa. Ja aikaisemmin on topicci jossa auto toiminut hyvin 120hv tehoilla. Eli siitä voisi päätellä, ja kytkimen kunto ennen turbotusta kannattaa tarkistaa.

Juu tuosta pakosarjasta. Laitoin ostetaan osioon myös asiaa, mutta laitan tännekkin. eli turbo pakosarja ihan sama millä laipalla varustettuna, kun sen voi vaihtaa. halpa hinta tietenkin. YV:llä tavoittaa
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

veli samara kirjoitti:Juu tuosta pakosarjasta. Laitoin ostetaan osioon myös asiaa, mutta laitan tännekkin. eli turbo pakosarja ihan sama millä laipalla varustettuna, kun sen voi vaihtaa. halpa hinta tietenkin. YV:llä tavoittaa
Mikset tee alkup valusarjan ja puhaltimen välille vaan putkea missä oikeat laipat? Ittellä suunnitelmissä tehdä näin, ei varmasti paras ratkaisu mutta olihan näin yli 100heppasissa konelaturboissakin..

Sen verta suunnitelmat muuttu että turboromut kasataan tuohon "peltoautoon" jossa 1500 kone, jos tästä nyt jotain tulee niin tekniikka helppo vaihdella sitten johonkin hyvään koppaan.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Sitä olen ajatellutkin. Mutta tällä hetkellä en kerkeä sellaista tekemään, joten ajattelin jos jollakulla olisi valmiina jonkinlainen sarja....
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Onkos kellään kokemuksia kaasarista turbon imupuolella? Muutama toyota kuulemma toimii hienosti(onko kirosana tällä foorumilla? :lol: ), onko kukaan kokeillut ladaan?. Ainoa miinus on että cooleria ei saa laitettua... Kaikki vaihtoehdot kiinnostaa, ja tämä tuli mieleen kun mietin kaasarin painestusta...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
pressa
Viestit: 10507
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Oikeahan turbottaminen tehdään nimenomaan niin että kaasari on turbon imupuolella, näin saadaan se oikea turboviive! Lukemalla vaikka tekniikanmaailmaa huomaa että hekin turbotti imupuollele...
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

veli samara kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia kaasarista turbon imupuolella? Muutama toyota kuulemma toimii hienosti(onko kirosana tällä foorumilla? :lol: ), onko kukaan kokeillut ladaan?. Ainoa miinus on että cooleria ei saa laitettua... Kaikki vaihtoehdot kiinnostaa, ja tämä tuli mieleen kun mietin kaasarin painestusta...
Miksei siihen voi "cooleria" laittaa?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja START »

pressa kirjoitti:Oikeahan turbottaminen tehdään nimenomaan niin että kaasari on turbon imupuolella, näin saadaan se oikea turboviive! Lukemalla vaikka tekniikanmaailmaa huomaa että hekin turbotti imupuollele...
kyllä se oli tuulilasin erikois lehti turbo :wink:
onhan niitä kokeiltu imupuolella, mut ne yleensä jää pelkästään kokeiluiks... nimimerkillä yhen koneen sulattaneena :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

"kokeilu" jää siihen että sulaa :lol:
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Jonsson

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja Jonsson »

Itsellä tekeillä juurikin 21011 turbo ja mega ohjaamaan,kyä se kaasariaika on jääny jo...eletään kuitenkin 2000lukua.............VAI? :lol: :lol:
Asentaja

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

Jonsson kirjoitti:Itsellä tekeillä juurikin 21011 turbo ja mega ohjaamaan,kyä se kaasariaika on jääny jo...eletään kuitenkin 2000lukua.............VAI? :lol: :lol:
Ei kyllä se oikea turbovehje kaasarilla on :D Itse alottamassa omaan 1500 koneeseen rakentamaan turbotusta ja kaasari paine puolella
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu pelleilee ensin pari kertaa kaasarin ja jakajan kanssa ja laittaa vasta sitten ihan oikean moottorin ohjauksen! :D
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja START »

mut kyllähän se vanhassa moottorissa ne kaasarit aika leuhkat olis.
jotku 45mm weeberit ja kaks kuukautta säätöä niin olis se nätti. halvemmalla kyllä laittas hestekin..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niin vaparissa ne tuplat on asiaa! Saadaan aikasex oikein kunnon kurnutus:D
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Walbron pensapumppu ja malpassin säädin hommattu. Nyt ihmetellään sytkää.
Kiinteä ennakko olisi kai kaiken helpoin toteuttaa, mutta toimii kuulemma surkeasti ja laittaa bensankulutuksen taivaisiin. Mitenkäs keskipakosäätöinen jakaja pelais turbon kanssa?
TSaabin painekelloo oon kanssa etsiskellyt kun joku oli sellaisen laadaan laittanut..
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Pieniä kysymyksiä turpottamisesta

Viesti Kirjoittaja veli samara »

tuossa tulin miettineeksi kannen työstöä turbo käyttöön. Palotilat kannattaa ainakin työstää, ja kanavat hioa. Suuremmat venat myös. Mutta kannattaako kantta tuon jälkeen laskea puristusten takaisin saamiseksi? Ensin ahdan vakio kannella, kunnes leima paperissa. Sitten vaihdan paremman kannen. kansi on 1200:sta. Kuten alakertakin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin