Sivu 2/3

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 20.2.2012 23:00
Kirjoittaja matomaukka
Dodii, Sähköt irroitettu, ei millään tavalla monimutkainen homma, rauhallisesti mennää ja maalarinteipillä perässä.. tästä "pitäkää mua kädestä kiinni" -kyselystä on ollut selvästi hyötyä.

helvetisti johtoa kyllä yhden mokoman takia.

tohon irroituslistaan lisättäköön, että kaasupedaali "pitää" vaihtaa, mekanismi on siinä ihan erilainen kuin axtec:ssa. axtec vivuilla, ruisku vaijerin kanssa. which is nice.
lambda myös, ehkä kait. ainenkin se on axtekissa erilainen kuin tässä. axtecissa yhdellä ja ruiskuvehkeissä 4-napasella liittimellä.

purkamista on enää vain konehuoneen puolella.

Ois myös vähän kysyttävää ton bensapiirin suhteen, minkä ihmeen takia bensajohtoja on 3? tankista lähtee tosiaan 3 piuhaa konehuoneelle, 2 on selvästi ite kaasuläpässä kiinni ja 3. menee sitten siihen mustaan mötikkään, mikähän ihme keräin se nyt sitten taas olikaan nimeltään, bensahöyryjen talteenotto tmsjsp.

meinasin vetää kokomatkan ihan normi bensaletkulla. ajatuksia tästä?

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 21.2.2012 8:43
Kirjoittaja pressa
Itse ottaisin ja käyttäisin niitä putkia, samallahan nekin irrottaa kun muutkin bensakamat. Lambdat on erilaisia ja siksi kannataa ottaa pakoputken alkupää kokonaan tuosta ruiskusta. Nesteiden ja kaasujen kuljettamiseen käytetään muuten letkuja ja putkia, sähköä kuljetetaan johdoissa.

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 21.2.2012 9:37
Kirjoittaja matomaukka
"Nesteiden ja kaasujen kuljettamiseen käytetään muuten letkuja ja putkia, sähköä kuljetetaan johdoissa"

Aivan, mihin tämä kyseinen kommentti liittyy?

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 21.2.2012 10:50
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Niitä polttoaineputkia on

1) linja säiliössä olevalta pumpulta moottorille (huom! paineenalainen)
2) paluulinja moottorilta (paineensäätimeltä) säiliöön
3) polttoainehöyryjen talteenottolinja

Linjan 1) käyttöpaine on noin 200 kPa, säädinhäiriön vuoksi mitoitus 700 kPa paineelle.

Linjoissa 2) ja 3) vallitsee suurinpiirtein polttoainesäiliön paine, mitoitus 200 kPa paineelle.

Järjestelmän englanninkielisen ohjeen saa täältä (Throttle Body Fuel Injection Service Manual)

http://www.ladaniva.co.uk/index.html#Manuals

menestystä

SvS

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 4.3.2012 15:09
Kirjoittaja matomaukka
Koneen irroitusta vaille ollaan, laatikko tipahti kardaaneineen viimeviikolla. Tänään on sen verran krapulaa, ettei pysty lähtemään.

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 9.3.2012 8:31
Kirjoittaja matomaukka
Kone irroitettu, kaikki mitkä osat tarvitsee siirtää 2105:een on irti. Varaosaauto on siirretty villieläinten avara-asunnoksi.

Tuon ketjusuojakoppahärpäkekannen siirron kuin teemme, niin järkevää olisi myös vaihtaa ketjunkiristin samalla? rallattaa sen verran, että taitaa olla vaihtoa vaille.

Tuleeko mitään huomioitavaa vastaan? lävähtääkö öljyt pihalle jos tuon kopan aukaisee ennen kuin pohjapropun? onko pvc-muovi syötävää? mistäs tuon huoltorompun voi tilata / ladata / ostaa ?

Kevveemmällä jatketaan, järkkärinkin voisi laittaa latinkiin nii sais jopa kuviakin.

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 9.3.2012 13:57
Kirjoittaja Mazak-
Laita vaan jakopää uusiksi, ei osat paljoa maksa. Jakokoppaa irrottaessa ei muistaakseni tule öljyä pihalle, mutta eikö ne muutenkin mene vaihtoon niin laske propusta pois vaan.
Pvc-muovin syömisestä ei ole omakohtaista kokemusta niin en osaa auttaa.

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 9.3.2012 14:11
Kirjoittaja toktornivako
Juu ei ole kanssa PVC:muovin syömisestä kokemusta mutta rohkenisin väittää että ainakin isommissa määrin saattaa aiheuttaa jonkin asteisia "vatsanpuruja"

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 14.10.2012 19:06
Kirjoittaja matomaukka
Pakkasen puolella ollaan oltu tämän asian kanssa todella kauan, Taloprojekti on tullu autonasentamisen edelle ja muijakin tuossa maaliskuussa ilmoitti että perheenlisäystä olisi tulossa.

Tässä olen ruvennut miettimään, ettei miksei ihmeessä sitä samantien vaihtaisi koko moottoria kun se kerran nyt on irroitettu?
muutoskatsastusta varten tarvitsee tuskin mitään sen kummenpia muutella kuin vain huolehtii bensavehkeet oikeille paikoilleen
jarrut yms taisi näissä olla kuitenkin samat vuosimallista riippuen.

pienehkö overhaul koko moottorille lienee paikallaan.

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 29.10.2012 0:48
Kirjoittaja Hannnu
Katsuri setä ei huomaa eroa 1500cc ja 1700cc välillä, sen takaan! Ruiskukin naamioituu kaasariksi kun pitää sen orkkis putsari kotelon päällä!

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 30.10.2012 8:44
Kirjoittaja Mikis
pressa kirjoitti:Tässä ollaan siirtämässä vain ruiskujärjestelmää tuohon 1500 koneeseen.
-Tankki polttoainelinjoineen ja pumppuineen täydellisenä siirrettävä.
-1700 moottorista otettava kaikki anturit eli jäähdytinneste, kammen asentotunnistin yms...
-Ruiskun johtosarja siirrettävä täydellisenä.
-syttykin siirrettävä (tai ainakin 1700 puolan ohjain jätettävä muuten palaa CE)
-Mikaan axtec johdotuksista ei käy ruiskuun (omat johtosarjat).

On tässä projekstia mutta todella rauhassa ja erittäin hyvin merkaten/dokumentoiden onnistuu. varma epäonnistuminen tulee jos toinen purkaa ja heittää kamat pahvilootaan ja sanoo että tässä on kaikki...

Tässä kun pressa mainitsee tuon puolan ohjaimen, niin mikäköhän juttu se on? Minulla on siis vaihdettu tuo 1500 --> 1700i, mutta minulla on myös suorasytty kiinni. Koko ajan palaa CE-valo, vaikka kohta on vaihdettu kaikki osat. Varmaan kytkennät mättää...?

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 30.10.2012 9:31
Kirjoittaja pressa
pressa kirjoitti:-syttykin siirrettävä (tai ainakin 1700 puolan ohjain jätettävä muuten palaa CE)
Mikis kirjoitti:minulla on myös suorasytty kiinni.
Eli koko sytytys siirretty. Pelkkä ohjain (siis se puolapakettien alla oleva ) riittää jos normaali kärjetön sytytysjärjestelmä asennetaan.

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 12.2.2013 22:19
Kirjoittaja matomaukka
Nostellaans tätä juttua ylöspäin.

tossa joulukuussa 29.12.12 tärähti pieni miehen alku pihalle, perhehässäkässä alkaa asettumaan palaset paikoilleen ja tuoreen isin pikkusivuprojekti on alkanut.

Mansemotorsista tärähti omakustanne joululahja, kylläpäs tiesin mitä olen vailla.

Mätänetistä 50eukan moottoripukki ja tuossa viimeviikonloppuna laitettiin moottori kannatin korvakkeesta kiinni pukkiin. Kylläpä kelpaa käännellä. kiitoksia valkealan ralliladisteille tuosta korvakkeesta.

Tähän mennessä purettuna onkin sitte vauhtipyörä, imusarjat on vespumppu.

Molemmat kampuran stefat vuotaa. Kivasti sellasta öljysavipaskayllärivanukasta täynnä lohkon ja vauhtipyörän välinen tila. Onneksi oli sotaveteraani jättäny kuolinpesäänsä vanhaa kunnon naftaa ni lähti noi vanukkaat aika tehokkaasti hitsi.

Silmälaakerista ei tuon 1700padan edelliselle omistajalle ole ollut iloa 10 000km sitten veikkaanpa, sen verran ruosteessa se on ettei meinaa irrota.

uusi kytkinlevy hieman ihmetyttää verrattuna tuohon alkuperäiseen. kytkinasetelma ja levy on yhdistetty lattaraudanpätkillä ja niiteillä. ei pahasti kuluneet. uusi kytkinpaketti on sitte eri maata kun levy ja asetelma on irrallisina. tokkopa haittaa menoa.

seuraavaksi sitten öljypohjan ja jakoketjun irroitusta.

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 13.2.2013 8:38
Kirjoittaja matomaukka
mistähän löytyisi tuon 1700 koneen räjäytyskuvat yms

alfamer korjausopas tai vastaava.

huolto CD löytyy jo, mutta itse en siitä ole löytänyt näitä

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Lähetetty: 17.2.2013 16:00
Kirjoittaja Mazak-
Korjausrompulta löytyy pikkulohkon räjäytyskuvat joissa perusmoottori on sama kuin 1700cc.