Miksi tuhota kohtuullisen siistinä säilynyt yksilö, kun nettiauto on pullollaan valmiiksi tärveltyjä?J.Erlandz kirjoitti:
--Tarkotuksena ois vähän alkaa ehostamaan tuota, ainakin hankintaan laitetaan yks moottori, 1500 tai 1600, perä ja laatikko. ehkä maalitkin saa uutta pintaa sekä kosmeettista muutakin muutosta. madallusta, levikkeet ja kaaretkin(, eihän sitä uskalla ilman olla..) noh.. tässä tarvitaankin apuja;
perä - lukko, ei kemppi; mistä?
laatikko - 5vaihdetta, mahdollisesti kilpalaatuinen; mistä?
VFTS tyylin levikkeet, tiedossa - entäs spoikka?
moottori - sen saa kun metsästää, tulee ilmatteeks vastaan ja valmiiks irrotettunakin
VAZ-2106 - 1987 - 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Itsellänikin on kyllä ehostamisesta vähän toisenlainen käsitysaudiq kirjoitti:Miksi tuhota kohtuullisen siistinä säilynyt yksilö, kun nettiauto on pullollaan valmiiksi tärveltyjä?J.Erlandz kirjoitti:
--Tarkotuksena ois vähän alkaa ehostamaan tuota, ainakin hankintaan laitetaan yks moottori, 1500 tai 1600, perä ja laatikko. ehkä maalitkin saa uutta pintaa sekä kosmeettista muutakin muutosta. madallusta, levikkeet ja kaaretkin(, eihän sitä uskalla ilman olla..) noh.. tässä tarvitaankin apuja;
perä - lukko, ei kemppi; mistä?
laatikko - 5vaihdetta, mahdollisesti kilpalaatuinen; mistä?
VFTS tyylin levikkeet, tiedossa - entäs spoikka?
moottori - sen saa kun metsästää, tulee ilmatteeks vastaan ja valmiiks irrotettunakin

☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Kyllä itku meinas purskahtaa kun luki tuota listaa 

Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
kylläpäs oon aiheuttanut pahaa, noh, se lista nyt oli vähän haaveilua historic grand racen jälkeen.. Jääköön ne levikkeet ja kaaret ainakin. Toisen moottorin ja madallusta kyllä isketään kyllä.
Mutta entäs nuo ritilät, sekä kattotelineet? Nyt löysin saabin poikkitelineet tallista ja ne kyllä kävi, ja jäikin, mutta se häkkimäinen teline ois kivempi. Täytyy varmaan itse rakentaa sitte.
Peltisarjaa moposportilta katoin 270€, suositteletteko jotain halvempaa?
Ollaan päädytty semmoseen oliko se nyt "sleeper" -tyyliin(?)
eli ulkomuoto aika orkkis mutta sit ei olekkaan..? Pahoittelut surun aiheuttamisesta
jampe
Mutta entäs nuo ritilät, sekä kattotelineet? Nyt löysin saabin poikkitelineet tallista ja ne kyllä kävi, ja jäikin, mutta se häkkimäinen teline ois kivempi. Täytyy varmaan itse rakentaa sitte.
Peltisarjaa moposportilta katoin 270€, suositteletteko jotain halvempaa?
Ollaan päädytty semmoseen oliko se nyt "sleeper" -tyyliin(?)
eli ulkomuoto aika orkkis mutta sit ei olekkaan..? Pahoittelut surun aiheuttamisesta

jampe
Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Sleeperit ymmärrän jotenkin, etenkin jos osa alkuperäisistä, vaihtoon menevistä osista on tuhoutunut.
Silti kovasti aina toivon, että ihmiset käyttäisivät niitä uudempia massaladoja, esim kanttiksia kokeiluihinsa.
Mutta hei, minkähän minä millekkään mahdan! Menestystä vaan projektiin (:
Silti kovasti aina toivon, että ihmiset käyttäisivät niitä uudempia massaladoja, esim kanttiksia kokeiluihinsa.
Mutta hei, minkähän minä millekkään mahdan! Menestystä vaan projektiin (:
Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Taitaapi olla ei-axtec kanttikset harvemmassa kun nappikset jo, eli tuunatkaa niitä nappiksia mieluummin kun kanttiksia tai tuplista.Zapsky kirjoitti:Sleeperit ymmärrän jotenkin, etenkin jos osa alkuperäisistä, vaihtoon menevistä osista on tuhoutunut.
Silti kovasti aina toivon, että ihmiset käyttäisivät niitä uudempia massaladoja, esim kanttiksia kokeiluihinsa.
Mutta hei, minkähän minä millekkään mahdan! Menestystä vaan projektiin (:

Njet problem, normal katastroof 

Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Jokainenhan tekee omaisuudelleen mitä haluaa. T: pussihousumies 

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
ulkonäkö pysyy mahd orkkiksena, maalipinta taidetaan uusia kyllä, alkuperäisvärillä varmaan, mikskö?Zapsky kirjoitti:Sleeperit ymmärrän jotenkin, etenkin jos osa alkuperäisistä, vaihtoon menevistä osista on tuhoutunut.
Silti kovasti aina toivon, että ihmiset käyttäisivät niitä uudempia massaladoja, esim kanttiksia kokeiluihinsa.
Mutta hei, minkähän minä millekkään mahdan! Menestystä vaan projektiin (:
Siksi että alkaa tulla ruostepilkkua, sekä autoliikkeestä josta hain tämän, siellä oli peitelty lommoja ja kolhuja, eri sävyllä joka on oikea väri. Moottoriks toinen koska omaa en halua pilata, samoin perä. Ja niitähän ei näy ulos. Ja mitään kemppiä ei tule

Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Kannattaisi varmaan huomioida se tosiseikka että jokainen Lada on todellinen massatuote. Se että jotain mallia on vähemmän Suomessa kuin toista, ei tee automallista kuitenkaan millään muotoa harvinaista.Zapsky kirjoitti:Silti kovasti aina toivon, että ihmiset käyttäisivät niitä uudempia massaladoja, esim kanttiksia kokeiluihinsa.
Jos Suomen kokoisessa maassa on 50-100 kpl jotain automallia, ei tällaista voi kutsua harvinaiseksi. Auto jota on tuotettu miljoonia, ei ole koskaan harvinainen.
Tulee heti mieleen ihan naapurimerkeistä lukemattomia malleja jotka ovat todella harvinaisia verrattuna mihinkään Ladaan. Autoja joita ei näe juuri koskaan ja joita on vain muutama kpl rekisterissä. Nämä kyseiset mallit olivat kuitenkin melko yleisiä aikanaan. Ladoja sen sijaan riittää joka sormelle.
Suomi kun on tällainen härkien maa jossa auto on perheenjäsen, ystävä ja jonkinsortin elävä olento niin eipä ihme että jos joku haluaa parannella näitä vakiona juuri ja juuri autoksi kutsuttavia laitteita, niin johan ulisijoita riittää.
Kylmä tosiseikka on että jokainen auto ei voi olla museoauto ja orkkis joka esiintyy Pravdan keskiaukeamalla. Ettekä te ulisijat voi tehdä asialle yhtään mitään muuta kuin ostaa jokaisen "pelastusta" vaativan Ladan pihallenne heinikkoon homehtumaan. Se on sitä todellista auton säilömistä josta pitäisi palkinta rintamerkillä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Toiset parantelee hyvänä säilynyttä yksilöä uusilla orggisosilla toiset tuunaamalla. Kumpikin on parempi vaihtoehto kuin paalaus tai nurkan takana seisottaminen ja lahottaminen.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
täysin samaa mieltä.Uitukki kirjoitti:Toiset parantelee hyvänä säilynyttä yksilöä uusilla orggisosilla toiset tuunaamalla. Kumpikin on parempi vaihtoehto kuin paalaus tai nurkan takana seisottaminen ja lahottaminen.

Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Kyllä!
Ja ajoonhan on autot tehty. Mitä enemmän kilometrejä sen parempi
Ja ajoonhan on autot tehty. Mitä enemmän kilometrejä sen parempi

Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
Käytännössä kuitenkin aikanaan halvat ja yleiset käyttöautot katoavat suht tehokkaasti. Esimerkkinä vaikka pikku-Corolla. Ei siitä kauaakaan ole, kun niitä oli joka kulmalla, mutta nyt en ole enää vuosiin sellaista nähnyt. Ja malli ei ole edes vielä kovin vanha.Jokari kirjoitti:Auto jota on tuotettu miljoonia, ei ole koskaan harvinainen.
En ymmärrä, miten auto siitä paranee, jos siitä vaikka repii puskurit irti. Suurin osa meistä kuitenkin tietää etukäteen, miten nämä projektit yleensä etenevät. Noin 95% todennäköisyys sille, että tämäkin yksilö on vuoden päästä viimeisen matkansa tehnyt. Innolla aloitettu ja sitten into lopahtaa. Tosin sillä ei merkitystä enää projektin aloittamisen jälkeen ole auton arvoon, että saako ehostamisen vietyä päätökseen, vai jääkö kesken, kun vaaka sen hinnan määrää siinä vaiheessa joka tapauksessa.Jokari kirjoitti: Suomi kun on tällainen härkien maa jossa auto on perheenjäsen, ystävä ja jonkinsortin elävä olento niin eipä ihme että jos joku haluaa parannella näitä vakiona juuri ja juuri autoksi kutsuttavia laitteita, niin johan ulisijoita riittää.
Re: 1500S -87 "Valkuainen" 2106
mhhm.. Niin, joo. Miksi into lopahtaisi kun ei turhaa intoile muutenkaan.. Ehkä. Haaveilla tietenkin voi ja niistä syntyä intoa (-listatut kaaret jotka kuitenkin tulee jäämään pois)
ja into on yleensä monella loppunut siinä vaiheessa kun loppunut raha, osaaminen tai jokin hajoaa (en nyt tarkoita yksittäistä pientä osaa) taikka jotain muuta, noi vaan yleisimmät. Vastoinkäymisistähän sitä oppii eikä pidä lyovuttaa.
Mistä lukkoperä ja kävisi korin kiinnikkeisiin?
Kiitos jampe
ja into on yleensä monella loppunut siinä vaiheessa kun loppunut raha, osaaminen tai jokin hajoaa (en nyt tarkoita yksittäistä pientä osaa) taikka jotain muuta, noi vaan yleisimmät. Vastoinkäymisistähän sitä oppii eikä pidä lyovuttaa.
Mistä lukkoperä ja kävisi korin kiinnikkeisiin?
Kiitos jampe