Kun kaasari oli irti niin huomasin että ilmeisesti ryypyn läppä on kiinni mut vaikka kaasu vivun vääntää täysille niin läppä ei aukea kun osittain eikä ainakaan kaasuvivuston puolelle tullu mitään kiinni vaikka siinä näyttää olevan paikka jollekkin. Tulipa taas selitettyä hankalasti mut puhun nyt siitä akun puoleisesta kurkusta jossa on ne 2 läppää ja se ylempi ei aukea eikä sen akselille tule mitään.Steroz kirjoitti:Kokeilin ajaa n kymmenen metriä ja kokeilin myös että kävi lämpimäksi asti mut kierroksissa ei tapahtunu suurta muutosta. Pitää koittaa sitä ruuvia mut ihmettelen vaan että miksi se ruuvi olis liikkunu kun en ole iihen itse ainakaan koskenu, kokeilen kumminkin. Anteeks kirjotus virheet, puhelin ei näköjään näytä mitä itse kirjotandegen kirjoitti:Kaasuläpän käynnistysvälys lienee liian iso, sitä voi pienentää venakoppaan osottavasta ruuvista, joka löytyy kaasarin vivustosta. Kierrosten kuuluu olla noin 2500 käynnistyksen jälkeen ryyppy päällä. Kokeilitko ajaa?
1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Voihan olla että sitä ruuvia on jo edellinen omistaja väännellyt. Ryyppyvivusto jumittaa tossa ainakin, kun sanoit putsanneesi sen, niin lieneekö sitten koottu väärin?
Katoppa siitä kotelosta, johon menee vesiletkut, niin kohdistusmerkit kohalleen. Siinä on pienet kohoumat. Toinen mahdollisuus on, että kakkoskurkun mukaan tuova vipu on väärällä puolen tappia, joka on kaasuläppien käyttösektorin edessä. Kaasuvivusto kiinnittyy tuohon sektoriin niillä valkosilla kiinnikkeillä.
Se vipu kuuluu olla sen tapin vasemmalla puolella, kun katsot vivustoa syylärin puolelta.
Kuulostaa sen verran hankalalta että tämä pitäisi itse nähdä.
Katoppa siitä kotelosta, johon menee vesiletkut, niin kohdistusmerkit kohalleen. Siinä on pienet kohoumat. Toinen mahdollisuus on, että kakkoskurkun mukaan tuova vipu on väärällä puolen tappia, joka on kaasuläppien käyttösektorin edessä. Kaasuvivusto kiinnittyy tuohon sektoriin niillä valkosilla kiinnikkeillä.
Se vipu kuuluu olla sen tapin vasemmalla puolella, kun katsot vivustoa syylärin puolelta.
Kuulostaa sen verran hankalalta että tämä pitäisi itse nähdä.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Se ryyppy läppä kääntyy kevyesti sormilla ja tuntuu ettei sitä mikään ahdista kun sitä heiluttaa, täytyy koittaa tänään kurkata se vivusto ettei vaan jotain jääny väärälle puolelle. Tuli muuten eilen tilattua se korjaus romppu, jospa siellä olis kuvia siitä että mistä kautta mikäkin kulkee. Tai jos jollakin on kuvaa niin ei varmaan olis pahitteeksi nähdä ja vertailladegen kirjoitti:Voihan olla että sitä ruuvia on jo edellinen omistaja väännellyt. Ryyppyvivusto jumittaa tossa ainakin, kun sanoit putsanneesi sen, niin lieneekö sitten koottu väärin?
Katoppa siitä kotelosta, johon menee vesiletkut, niin kohdistusmerkit kohalleen. Siinä on pienet kohoumat. Toinen mahdollisuus on, että kakkoskurkun mukaan tuova vipu on väärällä puolen tappia, joka on kaasuläppien käyttösektorin edessä. Kaasuvivusto kiinnittyy tuohon sektoriin niillä valkosilla kiinnikkeillä.
Se vipu kuuluu olla sen tapin vasemmalla puolella, kun katsot vivustoa syylärin puolelta.
Kuulostaa sen verran hankalalta että tämä pitäisi itse nähdä.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Siinä korjausrompulla on erinomainen kuva ryyppyvivustosta, laittele sen mukaan ja testaa uudelleen.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Nyt ryyppy pelaa mut on edelleen todella kovat kierrokset kun kylmänä laittaa käyntiin ja taas lämpimällä koneella tyhjäkäynti häviää oikeestaan kokonaan (tämä on tämän hetkinen tilanne) Aamulla kokeilin samalla tavalla niin lämpimällä koneella tyhjäkäynti oli turhan isolla, se verran tein päivällä hommia siihen että uusin jengat niiltä tapeilta millä ilmanputsari laitetaan kaasariin kiinni ( 2 oli aamulla selvänä ja äsken meni vielä yks) nyt meni putsari paremmin paikalleen kun aamulla, aamun ajolla putsari nousi koneen puolelta irti kaasarista. Voiko saada liikaa ilmaa jos putsari ei oo kunnolla kiinni? Ja selittäiskö se tuon aamuisen korkean tyhjäkäynnin ja taas illalla liian matalat kierrokset lämpimällä koneelladegen kirjoitti:Siinä korjausrompulla on erinomainen kuva ryyppyvivustosta, laittele sen mukaan ja testaa uudelleen.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Tänään tais löytyä semmonen henkilö joka käy rajan takana melko useasti ja kuulemma vois hommata tuohon täydellisen kaasarin korjaus sarjan, myös solenoidit. Jos näyttää ettei tuosta muuten kalua saa niin pakko kai se on sarja tilata.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Ei kyllä pitäsi saada liikoja ilmoja vaikka ajelisit ilman koko ilmanputsaria. Eihän sellainen tietysti hyvää tee, mutta on se ilmanottotori sen verran iso ettei kai se sääntele ilmanottoa.
Ei minulla tosin ole mitään mitattua tietoa asiasta.
Ei minulla tosin ole mitään mitattua tietoa asiasta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Joku varmaan osaa sanoa mitkäs olis hyvät venttiilivälykset? Jos sitä vaikka tänään innostuis säätämään.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Kylmässä koneessa 0,15 mm. Silleen että 0,15 mm liuska liikkuu välissä, mutta erittäin nihkeästi. Leveä rakotulkki auttaa kummasti.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Sitten vielä tyhmä kysymys? Miten levee on levee rakotulkki? Ostin just uuden n. Sentin leveen. Kylläpä sen varmaan saa tuollakin mitattua, joskus aikasemminkin oon kuullu leveestä tulkista mut en kyllä oo nähny kun tuota mallia minkä hommasin vasta.degen kirjoitti:Kylmässä koneessa 0,15 mm. Silleen että 0,15 mm liuska liikkuu välissä, mutta erittäin nihkeästi. Leveä rakotulkki auttaa kummasti.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Tuli sellanen juttu mieleen että jos pyöräytän ruuvia että kaasuläpän käynnistysvälys pienenee nii vaikuttaako se lämpimän koneen tyhjäkäyntiin millään tavalla? Eilisen koeajon perusteella tyhjäkäynti on olematon niin siitä ei voi ainakaan pienemmäksi mennä, kone sammu jos joutu kytkin pohjassa pitkään olemaandegen kirjoitti:Kaasuläpän käynnistysvälys lienee liian iso, sitä voi pienentää venakoppaan osottavasta ruuvista, joka löytyy kaasarin vivustosta. Kierrosten kuuluu olla noin 2500 käynnistyksen jälkeen ryyppy päällä. Kokeilitko ajaa?
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Leveä rakotulkki on noin 2 cm leveä, ehkä vähän ylikin. Käynnistysvälyksen alennus ei vaikuta lämpimänä tyhjäkäyntiin.
Jos se kuuman koneen tyhjäkäynti kuitenkin on kovin alhainen niin sitä voi nostaa kiristämällä sitä mustaa ruuvia, jonka päässä on tyhjäkäyntikosketin (ruskea johto).
Jos se kuuman koneen tyhjäkäynti kuitenkin on kovin alhainen niin sitä voi nostaa kiristämällä sitä mustaa ruuvia, jonka päässä on tyhjäkäyntikosketin (ruskea johto).
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Venäjällä myytävät "Leveät" liuskamitat ovat +25mm. Siis ne joita myydään juuri TakaPotkujen venttiilinsäätöön.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Vielä venttiilin säädöstä sen verran että eipä mene tuo 0.15 tulkki mihinkään väliin, pitänee antaa vähän löysää. Mut mun järki ei selitä sitä että miks auto nakuttaa jos ei ole älytöntä välystä. Nyt kun rupee säätämään niin miten tuossa muka saa löysättyä kiristys mutterin, oon koittanu vaikka missä asennossa mut eihän se mihinkään liiku, pitääkö se nyt vääntää siitä ohuemmasta vai paksummasta mutterista? Meinaan sitä mutterin paksuutta en halkasiaa.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Nyt olis venttiilit tarkastettu mut eipä ollu hirveesti vaikutusta nakutukseen. Ryyppy päällä tyhjäkäynti on nyt ilman mittaria säädetty niin että ei kone ei huuda täysillä mut lämpimänä tyhjäkäynti on edelleen hukassa, ei jaksa käydä kunnolla ja sammuu vähän väliä. Tyhjäkäynti ruuvia veivasin joka suuntaan mut eipä tuosta mitään tapahtunu. Ei taida muu auttaa kun tilata se korjaus satsi kaasariin ja laittaa se samaran kaasari paikalleen että pääsee taas kulkemaan. Tuolla orkkis kaasarilla kuitenkin eilen tuntu olevan enemmän meno haluja kun tuolla toisella. Ainut vaan että sammuu vähän väliä ja käy vissiin kolmella enimmäkseen.