Sivu 2/5
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 11.7.2012 16:24
Kirjoittaja THI-900
Onko ruiskun ohjausjärjestelmä päivitetty toimimaan turbon kanssa? Meinaan vain jotta ei tarvi turhaan maksaa oppirahoja...
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 11.7.2012 17:06
Kirjoittaja toktornivako
THI-900 kirjoitti:Onko ruiskun ohjausjärjestelmä päivitetty toimimaan turbon kanssa? Meinaan vain jotta ei tarvi turhaan maksaa oppirahoja...
Mitenkähän moinen "päivitys" suoritetaan?

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 11.7.2012 17:09
Kirjoittaja äölkjhgf
THI-900 kirjoitti:Onko ruiskun ohjausjärjestelmä päivitetty toimimaan turbon kanssa? Meinaan vain jotta ei tarvi turhaan maksaa oppirahoja...
Eikös oikeanlainen polttoainepaineensäädin tuollaisen hoida. Imusarjassa vallitsevan alipaineen/paineen mukaan säätää polttoainepainetta. Kun ahdin ahtaa, polttoainepaine nousee.

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 11.7.2012 17:18
Kirjoittaja Mazak-
Hyvältä näyttää rojektisi mutta kannattaisi varmaan tehdä kerralla kuntoon, eli moottorinohjaus säädettäväksi. Megan olen itsekkin ajatellut laittaa turbolataani kun vaan on uusi moottori ynnä muut rakennettu. Tällä hetkellä mennään vielä vakiolla alakerralla ja kaasarilla.
Vaatiko mitä muutoksia kytkinkoppaan tai konehuoneeseen että 110 moottori roskineen istui sinne? Mikä kytkin ja vauhtipyörä sulla on?
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 11.7.2012 17:40
Kirjoittaja äölkjhgf
Tosiaan unohdin mainita että komeaa jälkeä olet tehnyt. Polttoaineen paineensäätimen kun hommaa säädettävän ja imusarjan paineen huomioivan, niin eikö se jo riittäisi turbovehkeeseen

Ja vielä kun haluat lisää potkua, niin kantta voinee madaltaa kun lyö RE85:sta tankkiin (korkeaoktaaninen) ja suuttimet riittävän kokoiset sekä polttoainepaine tarpeeksi korkealle.
Mutta kun kuvia katsoo niin homma näyttääkin olevan hallussa!

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 11.7.2012 19:07
Kirjoittaja eikka57
Joo eli bensanpaineensäädin on täysin säädettävä 1 suhde yhteen eli, kun imusarjassa paine kasvaa 1bar niin bensanpainekin nousee baarin. tottakai paine vakiota suurempi heti kättelyssä. Niin vauhtis on 110 ja kytkin. kone kytkinkoppaan (yksi pultti ei käy) heittämällä paikalleen mitä nyt sitten tulipeltiä muokkaamalla saapi mahtumaan vesilinjat. Vakio ohjauksella mennään alkuun n.0.2-0.4 paineilla. Megahan on olemassa se sitte jollaiaikaa askarrella vielä

Tämä pata siitä hyvä että, pystyy hyödyntämään ladan anturit megan kanssa, kun bochilaisia ovat. Olen sitä 85E:tä mittinyt itekkin tässä kun ilmeisesti puristukset on sen 10.5 joka olis aika passeli 85:selle, pirulliset suuttimet vaan iskee tuonne.
Mutta:) vähän takapakkia startti ei kai passaakkaan. Sain tehtyä sähkötyöt ja ajon esto vastaa yms.
Startti ei muutakun jurnuttaa, otin startin irti ja kokeilin niin ei ainakaan sen toiminnassa ole ongelmaa.
Oisko ideoita mikä startti passais??
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 11.7.2012 19:24
Kirjoittaja START
sulla ei varmaan osu pentaksin etäisyys, työntää yli tai jää vaille. mun muistaakseni kehä on sama noissa pyörissä, offsetti vaan eri ja pulttijako. jos menee yli, teet jonkun välipalan kopan ja tartin väliin
miten lie sun sytkä laittaa ennakkoa ahdoilla

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 11.7.2012 19:32
Kirjoittaja eikka57
START kirjoitti:sulla ei varmaan osu pentaksin etäisyys, työntää yli tai jää vaille. mun muistaakseni kehä on sama noissa pyörissä, offsetti vaan eri ja pulttijako. jos menee yli, teet jonkun välipalan kopan ja tartin väliin
miten lie sun sytkä laittaa ennakkoa ahdoilla

Olin mittaavinaan että passais mutta en sitte tiedä. Hal anturin ja nakutus anturin kanssa tuo sytkää ohajailee minun käsittääkseni.
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 11.7.2012 19:45
Kirjoittaja eikka57
Täytyypä lähtee vielä kokeilemaan jospa se auttais kun korottaa starttia. Prkl ku pitää nyt tuommosen sitte ahistaa

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 11.7.2012 22:17
Kirjoittaja eikka57
Ei perhana se yllä hammaskehälle!! Kyllähä jarrutta rojektia taas tämmöne

oliskohan missää fiiatissa tahi lanciassa takapotkuu käypäsiä startteja jossa olis hitusen pidempi se ratas?
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 12.7.2012 17:23
Kirjoittaja START
eipä oo tullu vastaan.
omassa oli taanoin sileekylki lootan kanssa samaa pulmaa, kun fiuden vinokoneen pyörä meni kans himpun kauaks. ei taida sulla piisata jos ottaa ne "simmi" levyt sieltä startin päästä pois..
kenties roheesti laikalla kopasta tavaraa pois?
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 12.7.2012 19:31
Kirjoittaja eikka57
Niin tässäpä on vieläpä se että, startin työntö kehä ottaa vauhtipyörään kiinni ja ratas ei näin ollen yltä hammaskehälle.
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 20.7.2012 20:30
Kirjoittaja eikka57
No no rokkista vähä etiäpäin, nyt starttaa, kipinää tulee ja on ajonesto

. Enää kasata TAAS vaihteeks paketti kasaan, tarkastella et ei vuoda mitään yms ja sit tulille ja testaamaan. Pitää sitte vaikka vähä videopätkää laitella.
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 21.7.2012 12:33
Kirjoittaja Tooberi
miten ratkasit startti ongelman?
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Lähetetty: 23.7.2012 18:16
Kirjoittaja eikka57
Tekemällä etuvedon startista lainatulla pentaksilla vai mikä se nyt on nimeltään. Poraamalla halkaisija kohdilleen ni avot
