Sivu 2/3
Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 20.10.2012 13:57
Kirjoittaja Hemmopää
nyt on ongelma ratkaistu. Raivasin tilaa varaosa luovuttajaan ja otin sieltä johto pätkän mikä lähtee tuolta liittimeltä ja laitoin sen samalla lailla paikalleen kun mitä se on ollutkin ja nyt päästiin haistelemaan ensi savuja

ja yksi niistä johdoista tosiaankin on se kierrosluku mittarin johto, tuli sekin kytkettyä niin pääsi näkemään kuinka kone ottaa jenkaa
http://s1074.beta.photobucket.com/user/ ... 6301095373
Re: 2105 rakenteluja. 1500 axtec -> 1700 ruisku.
Lähetetty: 12.11.2012 21:39
Kirjoittaja Hemmopää
Kovasti näyttää olevan hiljaista, no kirjoittelen sitten itsekseni. Nyt on auto ollut jo yli viikon ajossa ja mahtavasti näyttäisi toimivan ja voimaakin tuntuisi olevan reilusti edelliseen verrattuna. kilpakäyttöön tarkoitetun seos suhdemittarin hommasin ja asentelin niin näyttäisi seokset olevan kohdallaan vedossa, tyhjäkäynnillä ja motarilla pintakaasulla ajaessa menee laihalle mutta se ei taida haitata. Hienosti toimii tuo vakio ruisku 10.0:1 puristus suhteella ja muilla vireillä. mörinät on makeat ja huomiota herättävät kun pakoputkistona on tuo peltisarja
http://s1074.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=1 ja siitä eteenpäin 2 tuumasta putkea ja lopussa yksi läpivirtaava simonssin änkkä. penkiksi vaihdoin jonkun gsi kadetin regaron ja on miljoonakertaa parempi kuin ladan oma penkki. rattinkin vaihdoin mokka rattiin ja sitäkään en vaihtaisi mistään hinnasta pois
http://s1074.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=2. nytkun ajoasento olis saatu rakennettua sellaiseksi ettei jalasta ruvennut vetämään suonta kymmenen minuutin ajon jälkeen jäi vaihdekeppi ikävän kauaksi, koitin vakio keppiä kääntää alaspäin pillillä lämmittämällä laatikon juuresta ja kyllähän se vähän parempi olikin mutta ei se riittänyt niin sitten yhden illan insinööri työn tuloksena syntyi tällainen:
http://s1074.beta.photobucket.com/user/ ... 7074036365 rakennus tarpeina oli yksi vakiokeppi, rattiakselista pari ristikkoa, vähän lattaa, pätkä 12mm sisähalkaisijalla olevaa putkea ja pultti. toimii aivan prkl hyvin ja vaihteet menee napakasti päälle ja vaihde välitkin on sopivan lyhyet. pakin esto piti rälläköidä pois että sai pakin toimimaan. laatikko tosin menee vielä vaihtoon kun pääakselin lakeeri huutaa hoosiannaa. sitten on kaikkea pientä tehty kuten asenneltu lisävaloja ja supparia ja säädetty etu camperia. ei tällä kertaa muuta.
Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 12.11.2012 21:50
Kirjoittaja pvdriver
mun selaimella ei aukee nuo kuvat, laitatko sähköpostiin kuvia tuosta keppimodista, itselläkin ollut to-do -listalla jo hetken ja pitäis rueta toteuttaa. laitoin sähköpostiosotteen yv:nä.
Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 13.11.2012 10:38
Kirjoittaja Qulle
Toi vaihdekeppimodi on kyllä hieno... tarpeeksi äijämäinen ratkaisu

Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 13.11.2012 15:32
Kirjoittaja Mazak-
Kun tuon keppiviritelmän tekee yhdellä nivelellä joka tulee lattian ja kepin väliin niin ei tarvi pakin kanssa hämmästellä. Toisella kädellä painaa laatikon päästä kepin nysää ja toisella vetää pakin päälle.
Samanlainen patentti ollu jo pari talvea ittellä käytössä:
http://i974.photobucket.com/albums/ae22 ... ada001.jpg
Tuosta muutettu keppiä sen verran että nuppi on noin 30cm korkeudella lattiasta. sijoituspaikka sen verran huono että käsijarrua ei saa vedettyä päälle, muttei haittaa omassa romussa kun jarruhilut muutenki on takaa poistettu.
Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 13.11.2012 21:29
Kirjoittaja Hemmopää
todellakin on äijjämäinen ja herättää paljon ihmetystä ihmisissä kun näyttää sen verran erikoiselta

omasta mielestä tuo mun keppi näyttää siistimmältä ja pakintoimintakin on parempi että saa yhdellä kädellä mutta mun auto onkin katuajossa ja mazakin taitaa olla jää auto niin ei sinällään ole väliä kunhan toimii.
Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 14.11.2012 6:19
Kirjoittaja START
jos haluaa vähän siromman tosta kepistä niin ostaa jotain 10mm unabalin tonne lattiaan ja sit tohon väli tankoon käy ihan vaan laakeri holkit. sillä saa kätevästi vaihde välit jus sellasiks kun haluaa
Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 15.11.2012 15:33
Kirjoittaja Hemmopää
tehdessä mietin noita unibaleja mut noi ristikot oli ilmasia ja löyty heti hyllystä niin ne on ihan hyvät

Re: 2105 rakenteluja, kitka lukko
Lähetetty: 23.12.2012 16:20
Kirjoittaja Hemmopää
Päätin oikeen investoida ja ostaa venäjältä kitka lukon niin ei tartte katsastukseen tapella ja muutenkin noi kemppi perät on mun mielestä vähä sellasia peltoauto hommia. samalla ostin korjaus paketin akseliin mihinkä kuulu laakerit stefat ja tiiviste sekä kardaanin ja välityksen välissä olevan akseliin holkki laakerien välille joka ilmeisesti puristuu hieman kasaan kun kardaanin laippa kiristetään ja näin välys tulee oikeaksi. nyt tarvitsisi vaan löytää jostain kiristys tiukkuuksia tohon perää? kellään mitään linkkiä mistä löytyis?
http://s1074.beta.photobucket.com/user/ ... 2222997881
Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 23.12.2012 17:49
Kirjoittaja pvdriver
tuolta voi aloittaa opiskelun, kohdasta
2101_G_09 ->
Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 24.12.2012 15:55
Kirjoittaja Hemmopää
Kiitoksia paljon! tuosta on suuresti apua

Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 26.12.2012 2:15
Kirjoittaja apastori
Mazak- kirjoitti:Kun tuon keppiviritelmän tekee yhdellä nivelellä joka tulee lattian ja kepin väliin niin ei tarvi pakin kanssa hämmästellä. Toisella kädellä painaa laatikon päästä kepin nysää ja toisella vetää pakin päälle.
Samanlainen patentti ollu jo pari talvea ittellä käytössä:
http://i974.photobucket.com/albums/ae22 ... ada001.jpg
Tuosta muutettu keppiä sen verran että nuppi on noin 30cm korkeudella lattiasta. sijoituspaikka sen verran huono että käsijarrua ei saa vedettyä päälle, muttei haittaa omassa romussa kun jarruhilut muutenki on takaa poistettu.
eikö nyt niinku olis kaikista järkevin poistaa se pakkilukko niinkuin mulla on tehty...? ei tartteis kaikkia käsiä käyttää pakin survomiseen....
se on helppo tehä fylläämällä kepin kuula niin alas ettei pakkilukko enää ota(nylonista tahi täyttöhitsaamalla) itsellä tehty jälkimmäisella ja edellinen kesti vuoden ajella(ei tullut toimintahäriöitä, auto vaan kääntyi katolleen...)
http://www.facebook.com/photo.php?v=101 ... =3&theater
en ole varma, näkyykö....
Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 26.12.2012 15:33
Kirjoittaja Mazak-
Tarpeetonta kun sen pakin saa yhdelläkin kädellä päälle. Ja ihan samassa ajassa kuin vakiokepilläkin.
Re: 2105 rakenteluja. kysymystä perävälityksistä?
Lähetetty: 13.6.2013 9:27
Kirjoittaja Hemmopää
Tuo oman auton perävälitys tuntuu hieman tiuhalta kun nopeus menee yli 140 tulee rajotin vastaan ja satasessakin kierroksia on yli kolme tonnia. Kone on tuo 1.7 ruisku ja laatikko 5 pykäläinen. Perä on tuon kopan vakio eli 1500 axtekin ja 5 pykäläisen laatikon kanssa tehtaalta lähtenyt välitys. Käyttö auton ominaisuudessa tuo perä saisi olla harvempi ettei kone niin huutaisi koko ajan, talvellahan tuo oli mukava ku jakso mennä sladissa, parhaimmillaan mentiin yli 80 lintassa

Perä on ollut montakertaa auki mutten muista mikä tuo välitys on, eli eka kysymys mikä välitys on ollu tolla 1,5 vakiona ja sitten mistä autosta löytäisin harvemman välityksen. Pihassa on varaosan luovuttajia 1200L, 1200S, 2107 1500 ja 1700i. Joku viisaampi voisi kertoa jos tietää niin ei tartte joka autoa purkaa
Re: 2105 rakenteluja
Lähetetty: 13.6.2013 11:43
Kirjoittaja kapa
1700i:stä löytyy 3.9 välitys, 2105 axtecissa vakiona muistaakseni 4.1
Ja eikös vakiovälitysvaihtoehdot ole 4.3 , 4.1 ja 3.9