Sivu 2/33
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 30.1.2013 13:07
Kirjoittaja MrKz
Dodii ja leima tuli

seuraavan kerran katsastuskonttorille maaliskuussa 2014..
Ei menny khyl heittämällä.. aamu 9 heti ovien avattua menin konttorille Ladaa näyttämmään ja kahvia juomaan halliin.. ja tämmönen oli tuomio: vasen ylätukivarren pallonivel väljä ja korkeat päästöt.. 4.50 oli sallittu CO2 raja ja päästömittari näytti ensin jotain 8 luokkaa ja vähän säätelin niin 5.54.. noh sehän ei kelvannut niin 9.30 olin kotona tallissa ja lada tunkattuna,pallonivelen vaihto sujui nopsaan (sattumalta oli hyllyssä uus pallonivel x) ja vaihdoin tulpat ja uuden ilmanputsarin ja suuntasin takas konttorille.. pallonivel todettu ehjäksi mutta päästöt näytti karvan päälle 5.. nostin konepellin ja lainasin katsastus sedältä talttapäämeisseliä,pienensin tyhjäkäyntiä ja pistin kättä vähän ilmanottotorven suulle.. ja näin! 3.57 ja katsastusmies totesi että nyt on hyvät päästöt
vartin yli 11 kurvasin konttorilta tuore leima lapussa
Muuten kaikinpuolin oli kehuttavassa kunnossa,jarrut oli hyvät ja iskunvaimentimet jne. Madalluksesta se jotakin mutisi mutta ei haitannut katsastusta..
Elikkäs mission complete ja nytpä taas saa ajella vähän aikaa..
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 5.2.2013 13:32
Kirjoittaja MrKz
Tälläki tullu rullailtua taas niin ahkerasti että mittari pyörähti ympäri

ja siihen vielä vajaa 200km päälle.. elikkäs n.13tkm nyt tullut kilometrejä minun omistuksen aikana.. eikä oo mtn muuta murehdittavaa kuin että huolehtii että polttoainetta piisaa
On se vaan kova peli..
Nyt vissiin alkaa kohta pääsee tästä työttömyyden tuomasta ahdistuksesta ja saa heittää hyvästit KELAn olemattomille tukiaisille (muijan rintaliiveissäki on enemmän tukea) ja alkaa taas se ihana työelämä ja palkka juoksee niin pääseepi tätä rakentelemmaan..
Nyt ainaki seuraava toimenpide mitä meinasin tehdä on poistaa edestä ne pohjaanlyöntikumet että joustaa tuo keula enemmän kun prkl koko ajan lyö niihin vaikka vaan 1,5kierrosta etujousia lyhennelly.. ja varmaan samalla kun se keula sattuu siinä ilmassa olemaan niin alapallonivelet siirtää alatukivarren päälle että ei olis nuo alatukivarret niin jyrkässä kulmassa..
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 3.3.2013 14:38
Kirjoittaja MrKz
Töissä käyty ja Lada toiminut buenosti.. mitä nyt kuskinpuolen alatukivarsi natisee montuissa kuin vanha heteka,puslat? vois kokkeilla löysyttää ja kiristää pulttiloita jos ne vähän lakkais.. toisaalta alatukivarret aika jyrkässä kulmassa madaltamisen vuoksi et varmaan kun uudet pallonivelet saapuu niin laittaa alapallonivel sen alatukivarren päälle ja joku pieni koroke vielä alle nii tullee takas lähemmäs vaakatasoon,varaosa-autostaki repiä kallistuksen vakaaja jos tekis tuplavakaajan samalla kun keula ilmassa.. mutta mutta koska nyt paukahti hiihtoloma,pitäis kai tallinpuolella vietellä aikaa ja aattelin ruveta sovittelee nuo uudet penkit paikoilleen,huomenna tarkotus kävästä hakemassa lattarautaa niin saa penkin puottaa sen alemman kiinnityksen tasolle eli penkki tullee n.5cm alemmas kuin orkkis.. pistelen kuvia kun asennus etenee...
edit. semmosta tullut tuossa pajalla visioitua kans että jos tekis tohon takahiekkapeltiin toisen paikan pakoputken ulostulolle ja tekis tuplaputket? tuossa kuva ku vähä mallailin:
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9076_n.jpg
tilalle vaan jotku kromiset vaimentimet 3" ulostuloilla ja puskuri jäis tallin perälle... ainakin kokonaisuudessaan kun tulee ne leviät vanteet ja kaarilevikkeet nii sitten alkais näyttämään jollekkin

starletin kaarethan tossa olis jo tiiossa...
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 4.3.2013 12:23
Kirjoittaja MrKz
Meni penkin asennushommat uusix,aikani mittailin ja heppailin niin tuli ilmi että tuo opelin penkki tulisi vain 2-3cm alemmaksi kuin tuo ladan oma nuilla specialhomemade ns.adaptereita... tulin siihen tulokseen pari kuppia kahvia juotuani että ne ladan penkin kiinnikkeet ovat liian korkealla.. eli parempi tulisi jos hitsailis lattiaan uudet kiinnikkeet jotta penkki tulisi 5-8cm normaalia alemmaksi jotta ajoasennosta tulisi inhimillisempi eikä selkä vääränä tarvis ladassa istua ja irvistellä kun kaasujalkaan iskee suonen veto vammasen asennon takia.. rattia oon laskenut alemmaksi ja tuonut lähemmäksi niin nyt on ainaki parempi tuntuma ratista,penkin kun saisi vain alemmaksi ja taaemmaksi niin sais jalat olla enemmän suorassa eikä olisi niin ladamainen istua,samalla vaihdekeppi tuua siihen käppärin vierelle niin tarvi haroa sitä jostakin kaukaa

nettiä selailin ja eksyin jollekkin brittifoorumille missä kaveri oli latuskaansa asentanu maxda mx5 penkit näin:
http://img.photobucket.com/albums/v617/ ... bb6010.jpg
tyyliä kopion itselle mutta tulee nuo opelin penkit liian korkealle,alemmas pitäis saada.. kenties matalammat penkit katsella tahikka tehdä kiinnikkeet alemmas... ehotuksia?
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 8.3.2013 14:03
Kirjoittaja MrKz
Lada ollut nyt pari pv tallissa lämpimässä ja penkkien asentelu unohtunut tyystin vaan nytten valoja tuunaillut.. kokeeksi otin elintenluovuttajasta umpiot ja rupesin ottamaan niistä laseja pois tarkoituksena irroittaa ne oranssit vilkunlätkät tavoitteena kirkkaat etuvilkut... vänkärinpuolimmaisesta lähti aika kivuttomasti apuvälineinä puukko,talttapäämensseli ja kuumailmapuhallin ja tämmönen siitä tuli:
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3762_n.jpg
mutta mutta kuskinpuolimmainen halkes mitä todennäköisemmin liian suuren kuumuuden takia eli en lämmittänyt tarpeeks tasaisesti ja se halkes.. ja se vielä rupes v...lee mulle ja teki vielä etusormeen syvän haavan.. noh eipä siinä,ajattelin mielessäni että ei se mtn,liikennepelissä on ehjät lasit ja nuo oli semmoset ns.harjoituskappaleet.. lada talliin ja irroittelin valoja niin tottakai just se sama kuskinpuolen umpion lasi jo valmiiks halki.... no empä siihen uskaltanu enempää koskea ettei sekin hajoa ettei tarvi kylillä rikkinäisellä umpiolla ajella,eli ois hakusessa ehjät umpion lasit...
Takavalot sentään onnistui,annoin niille kerroksen sävylakkaa ja tuli siistin tummat

niistä ei tullut räpsittyä kuvvaa..
Ja tänään ABC:llä ollessani kahvilla sain vision ja kurvasin kohta jo tallille.. purin yhden umpion ja sovittelin bemarin tuplavaloja.. pientä modifointia ja mielikuvitusta se voisi onnistua.. nyt vain mietityttää miten toteutan valojen säätelyn :/ jospa se vkl aikana parin asennusoluen aikana hoksais kun aikasa pyörittelee osia pöydällä

Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 9.3.2013 16:04
Kirjoittaja MrKz
Lissää sepitystä.. bemarin valot potkin tallin nurkkaan ja tilalle ilmestyi mk2 golffin sinkkuvalot ja niitä rupesin mallailee:
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1382_n.jpg
vähän vielä asettelua ja suunnittelua,eiköhä siitä tuu jonku näkönen.. pistellään sit lopputuloksesta kuvvaa
edit. Valot masennettu paikoilleen:
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9677_n.jpg
vielä vähän "keskeneräinen" mutta silti tullut vaan positiivista palautetta vaikka vielä kesken

joku maskinviritys pittää vielä väsätä ja muutenki vähä parannella.. omastaki mielestä paremman näkönen ku kanttivaloilla

kuha se kesä tullee nii saapi vannetta alle nii kohenee tuo ulkonäkö muutenki... pikkuhiljaa hyvä tulee
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 24.3.2013 10:58
Kirjoittaja MrKz
Itsepuhelu jatkuu.. kuskin ajoasennon parenteluun on panostettu ja nyt voi sanoa että mission complete:
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5133_n.jpg
Elikkäs seuraavilla pikku muokkauksilla päästiin tavoitteeseen: Kuskinpenkki on aika takana -> jalat saa suoraksi eikä ennää jalkoja pakota

Rattia on tuotu taakse niin paljon kuin sitä kärsii ilman sen suurempia muokkauksia,oli jo yhdet lattarauta viritykset ja olin ristinivelten välistä akselia pidentämässä mutta näköjään riitti kun toi ratin säädön ihan tappiin.. rattia on myös laskettu n.2cm ja ralliratin keskiö on 90mm eli ratista saa nyt hyvän otteen.. ja kauniiksi loppusilaukseksi kun näiden säädösten jälkeen keppi jäi kauaksi piti rakennella tuo vaihdekeppipatentti.. vaihteet menee hyvin päälle,käsijarrunki saa kohtalaisen kivuttomasti päälle ja pois aukasematta rystysiä..
tuossa vaihdekeppihärdellistä tarkempi kuva:
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8125_n.jpg
mä tiedän,se on hirveän näkönen kun paskalla kempakilla liimailtu kasaan... hankintalistalla kunnon hitsauslaitteet....
etuvalot pittää vielä tehä loppuun,laittaa syvemmälle ja tehdä taustat ja ehkä vielä lisäpitkät tohon volkkarin valojen vierelle nii tullee tuplavalot
työn alla muutenki nytten tuplavakaaja,säädettävä panhard-tanko ja putkisto.. enskuussa pistän uutta puslaa,palloniveltä ja iskaria tilaukseen,taakse kahtella lyhyemmät iskarit,vissiin ne kuuluisat 240 volvon iskarit kun ponnahtivat tuolla madallus-osiossa monesti esille... ehtiä nuille 15" aluille kesänakit mallia 195/50 R15
näillä mennään
tuossa vielä lopuksi "nappisilmien" yhteiskuva

elikkäs meikäläisen lattarauta ja käyttäjän mazo nappis...
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3926_n.jpg
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 2.4.2013 23:06
Kirjoittaja MrKz
Höpistääs taas... 2000km lisää tullut mittariin ja eipä ole tullut muuta saatua aikaiseksi kuin että etuvaloja on tsuumailtu ja jonkinlaista parempaa asetelmaa yritetty tallissa laittaa mutta viime kerralla kun tallissa kävin niin meni joko kipinä silmään,sormessa haava,kuivuneet tussit,katkeilevat poranterät ja pari muuta pikku juttua vastustivat niin paljon (asennusoluet jäi?) että luovutin ja oottelen uutta inspistä joka saa yrittämään uudelleen,jonkunnäköstä piirustusta väsänny jo miten toteutan valojen asennuksen,koska eikös se ole niin että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
Niin ja kesärenkaatkin löytyivät! mallia 175/70R13,en olis muuten huolinut mutta vanteina olivat hyväkuntoiset mangelssit jotka olleet viimeksi -81vm. nappisilmässä niin nehän oli pakko saada itselle,pittää laitella kuvaa kunhan saan vanteet haettua kaverilta ja vaihdettua alle..
Mansemotorssille tehty ostoslista joten tilipäivän lähestyessä pistän tilauksen vetämään..
tämmöistä olis tulossa:
-uudet kaasuiskarit eteen (taakse tulee vulvan iskarit..)
-pallonivelet
-imu-/pakosarjan tiiviste + pakoputken tiiviste
-uretaanipuslasarja
-kaasarin korjaussarjaa
ja lopuksi se yksi pikku juttu jota olen 2 vuotta ollut tilaamassa: leveä venttiilinvälysliuska että saapi nekin säädettyä,kuulemma helpompi tuolla leveemmällä säätää kuin normi kapealla...
Näilläpä taas mennään..
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 5.4.2013 21:35
Kirjoittaja MrKz
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 9.4.2013 21:36
Kirjoittaja MrKz
Yes,mangelsseille tuli hommattua uuden karheat kesänakit koska nykysistä vain 2 oli käyttökelpoista nii hommasin koko sarjan 155/65R13 jotka ois tarkoitus pyöräyttää mangelsseille... nii ja taisin heräteostoksena hommata 14" alut 175/70 kumeksilla.. pitäis keulaa korottaa jos meinaa ne alle laittaa pyörimmään,sen verran järkyttävät läskit

puskureita ois tarkoitus vähän muokata ja valot rakennella loppuun.. osatilauskin vähän venähti kun ei mansemotorssilla ollut kaikkea tarvittavia osia/kimppatilauksen takia kaverit vielä tekkee lopullista listaa mitä tarvihtevat ettei tartte montaa kertaa tilata.. ja toisekseen palkkakin tulee tossa parin viikon päästä nii riittääpähän rahatkin paremmin
Subbarikoteloki piti värkättyä ja masenneltua taka-akselin päälle sinne kontin perälle koska entinen 15" subi vei lähes koko kontin tilan niin nyt sai tilaa enemmän,huva tuli vaikka itse teinkin.. pittää laitella kuvia kuhan ennättää
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 9.4.2013 22:15
Kirjoittaja 'aatee'
Mankelit ovat kyllä aina kauniit!
Rupea rakentamaan tuohon isompaa konetta pikkuhiljaa, niin saa vielä liikkumaan niinkuin auton pitää ihan vak-10 1700cc Weberillä onjo aika riittävä käyttikseen, ja pikku kutittelulla saa aika kivan laitoksen

Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 10.4.2013 8:43
Kirjoittaja pressa
MrKz kirjoitti:hommasin koko sarjan 155/65R13 jotka ois tarkoitus pyöräyttää mangelsseille...
Oletko ajatellut yhtään kuinkapaljon tulee mittarivirhettä?? Ja autoa voi madaltaa jousituksesta niin ei tarvitse yrittää liian pienillä renkailla sitä tehdä.
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 10.4.2013 11:21
Kirjoittaja MrKz
No itseasiassa en,ja tuolla alla on nyt 165/65R13 talvinakit ja navigaattorin mukaan kun mittari näytti 80km/h,navi sano että 76km/h.. vähänhän tuo heittää mut empä ole yöuniani menettänyt sen takia. ajotkin rajoittuu töissä ja kylillä käymisiin ja joskus viereisellä paikkakunnalla piipahteluun et ei ole nopeusheitot häirinny. ja madallusta kahtelen sit ku on alut alla,mankuloille tapahtuu kevyttä levitystä kesällä

Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 10.4.2013 13:04
Kirjoittaja Tooberi
http://www.rengasnuora.fi/rengasinfo/rengaslaskuri/
tuon mukaan mittarivirhe neljästä ei kasva kuin kuuteen km/h
Re: Lada 1200s -86 käyttis/projekti
Lähetetty: 10.4.2013 15:34
Kirjoittaja MrKz
töitten jälkeen ajelin ja kahtelin nopeuksia navin kanssa.. edelleen 80km/h navi 76, 100km/h mittarissa/navi 95km/h.. ja rengastus tosiaan se 165/65 r13.. et en usko että se 155/65 tosta hirveesti heittää,vaikka heittäiski, mitä sitte
