Sivu 2/42
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 10.4.2013 19:47
Kirjoittaja veli samara
Hiljaista on ollut, molemmat sarjat saatu irti. Piuhat akulle takakonttiin. Seuraavaksi sitten coolerin sovitusta, samalla pakosarjan istutusta.
Toivotaan että edes loppukesäks sais ensisavut koneesta(tai siis putken päästä

)
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 13.4.2013 16:03
Kirjoittaja veli samara
Mites, kun pitäis tuo kansipahvi vaihtaa tuohon 1700:seen. Niin kansi lähtee koneistukseen, ja mietin että paljon siitä pitäis ottaa tavaraa pois että saa puristukset 9:1. Vaikuttaako millin höyläys mihinkään? vai suoraan joku 1700 kansikin
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 13.4.2013 17:44
Kirjoittaja toktornivako
Kannattaiskohan ihan itse mitata ja mittailla ja sitten laskea se tuleva puristussuhde! Vai oliko nyt sitten kumminkin kyse puristus paineista?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 13.4.2013 20:05
Kirjoittaja veli samara
Ihan puristussuhteesta kysymys. Olishan se helppo laskea, mutta kun en tiedä miten paljon se millin höyläys vaikuttaa palotilan kokoon. Jos jollain olis tietoa.
Huomenna pääsis asentamaan cooleria, kunhan sahaan tilaa sille

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.4.2013 12:23
Kirjoittaja jaketech racinteam
parempi ku itte mitot ja lasket puristussuhteen ku siihen vaikutaa moni asia joita ei kaikki tiedä sun moottorista. aika vaikee on heitää neuvoa ku ei oo moottorista mitää tietoa.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.4.2013 13:34
Kirjoittaja toktornivako
Juu ei luulis olevan mahdoton tehtävä? Sillai sen saa ainakin niinkuin haluaa ja voi syyttää vain itseään kun meni poskelleen!

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.4.2013 14:08
Kirjoittaja veli samara
Niinhän se on. Pitänee viedä kansi koneistamolle ja sanoa että höylätköön sen verran että palotilan koko on sopiva 9,0:1 puristuksille. Ei taida paljoa haitata vaikka olis 8,9:1 tai 9,1:1.
Mutuna:
puristussuhde: 8,5:1
poraus: 76mm
Isku: 66mm
kannentiivisteen halkaisija: 83mm 1700 pahvi(mikä lienee 1200 pahvin?)
kannentiivisteen paksuus puristuneena: 1mm
männät dekin tasolla
tasapää männät
palotilan kooksi tulee 34,5ml
ja 9,0:1 puristussuhde vaatisi 32ml palotilan, eli 2,5ml pienempi.
Mutta jos puristussuhde olisikin 8,8:1(jossain moottoreissa ilmeisesti on?) niin palotilan koko olisi 33ml, eli enään ei tarvitsisi poistaa tavaraa kuin 1ml verran.
Eli palotilan koon pitäisi olla tuo 32ml että saisi puristukset kohdalleen?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.4.2013 15:53
Kirjoittaja veli samara
Cooleri löytänyt paikkansa keulalta, nyt sitten syyläriä änkemään paikoilleen. Sitten vielä suunnitella flektin paikkakin. Melko ahdas on tuo nappiksen konehuone pituus suunnassa. Tai sitten pitäis cooleri saada aivan maskiin kiinni, että syyläri ja vakioflekti mahtuisi normaalisti paikoilleen. Mutta en halua coolerin paistavan maskin takaa, eli nyt pitää hieman tarkemmin katsoa että sen näkee

. Ja silikonimutkatkin on mustat joten niitäkään ei erota....
EDIT:
Ahdasta on
http://aijaa.com/qIIEpH
Perhana kun ei ole kunnon kameraa

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.4.2013 18:12
Kirjoittaja veli samara
Mitkäs numerot tuohon 1700 kanteen on painettu?
Tässä topicissa sanotaan että -1003015-10
http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 1700+kansi
Ladainfo väittää muuta, 21213-1003011. ja ei infon mukaan missään ladassa ole tuota 15 loppuista kantta.....
Tuli vaan mieleen kun minun koneessa on juurikin tuo -1003015-10 numeroilla varustettu kansi. Kellään tarkempaa tietoa?
EDIT: tarkistin asian uudestaan ja sarja 21011-1003015-10, eli perus 1200-1600 kansi?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.4.2013 19:30
Kirjoittaja MrKz
Ootko siirtänyt Veli Samara akun takakonttiin? näyttää tuo akkuteline olevan vain vastuksena konehuoneessa nii eikö se olis sama rälläköidä pois eestä
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.4.2013 19:36
Kirjoittaja veli samara
Joo akku kontissa, mutta en ainakaan vielä sahaa telinettä pois.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.4.2013 22:22
Kirjoittaja START
hyvinhän se sinne mahtuu. munkin piti laittaa väkisin sinne keulaan 300x600x76 kenno niin ei kovin paljoa jää ylimäärästä tilaa syylärin ja kahen sähköflektin kanssa
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 14.4.2013 23:34
Kirjoittaja veli samara
Ajattelin huomenna sahata keulasta vielä palaa pois, että saan tuo syylärin paremmin tuonne. Vaikka cooleri tuleekin ihan maskin taakse.
Samapa se miten se cooleri ulos näkyy, kunhan konehuoneeseen sopii hyvin kaikki palikat...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 15.4.2013 18:23
Kirjoittaja veli samara
Nythän ne palikat asettuikin hyvin, kun teki hieman peltitöitä lisää. Eli melkein koko maskintaus pelti pois, että cooleri mahtuu tulemaan maskiin kiinni.
P*rkele siellä on kaikki mitä orkkiksenakin, eli sopii cooleri hyvin kunhan on tarpeeks ohut....
http://aijaa.com/VtbFG5
Eikä se coolerikaan nyt sieltä maskin takaa paista ku naantalin aurinko, hyvin hämää maski....
Nyt voin sitten ruveta sovittamaan pakosarjaa ja sen jatketta....Ikävä vaan kun auton on ulkona hiekka "parkkipaikalla", ja hiekan päällä lilluu sellaset 4cm vettä. Ja pitäis putkisto(alkupätkä) saada auton alta pois

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 15.4.2013 22:04
Kirjoittaja veli samara
Nyt olis tilaisuus saada innovaten lc-1. Onkos tuo nyt sopiva meikäläiselle? eli saako tuon näyttämään sellain että saa seokset säädettyä?
Jotenkin kummallisen oloinen laitos...