Sivu 2/2

Lähetetty: 23.9.2004 21:56
Kirjoittaja Boris
En tietenkään pistäny. En kyllä niitä pahemmin irrotellutkaan, vaan suoritin korjaukset tilassa jonka johdot antoi myöten.

Täytyy tarkistaa toikin...

Lähetetty: 26.9.2004 20:29
Kirjoittaja Mosse-Aksu
veli alexei kirjoitti:
Mosse-Aksu kirjoitti: Laitoithan sen johtokimpun kiinni nippusiteellä siihen ohjauspylvään kuoreen, jossa se kuuluukin olla. On nimittäin melko tärkeä. Se pitää johdot paikallaan niin, etteivät pääse hankautumaan sitä ohjausakselin niveltä vasten. Mulla meni kerran silmänräpäyksessä pitkät pätkät johtoa sulaksi, kun väärä johto sai maata. Ensin meni risteyksessä startti päälle ja sitten alkoi tulla savua ohjauspylväästä.
Ei kai ne sieltä omasta kaukalostaan sinne niveleen pomppaa? Tai kai no pompata voi mutta sillon on menty jo niin monta kertaa kauton kautta ympäri että asia on se ja sama siinä vaiheessa. Vai pitääks mun huolestua kun ei ne mulla siä millään kiinni ole mutta siis siellä "toisella puolella aitaa".
Se kaukalo on tiiviisti yläpuoliseen koteloon vain siellä alkupäässä, alempana ei yläpuolella ole mitään pitelemässä irrallaan olevaa nippua. Se nippu voi pysyä suorassakin, mutta jos se on sen mallinen, että alkaa kampeamaan sivulle, se ei hypi siellä, vaan nojaa ohjausakseliin.

Tähän minulla oli myös Konelan vahvistus.

Lähetetty: 26.9.2004 20:49
Kirjoittaja veli alexei
Mosse-Aksu kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:
Mosse-Aksu kirjoitti: Laitoithan sen johtokimpun kiinni nippusiteellä siihen ohjauspylvään kuoreen, jossa se kuuluukin olla. On nimittäin melko tärkeä. Se pitää johdot paikallaan niin, etteivät pääse hankautumaan sitä ohjausakselin niveltä vasten. Mulla meni kerran silmänräpäyksessä pitkät pätkät johtoa sulaksi, kun väärä johto sai maata. Ensin meni risteyksessä startti päälle ja sitten alkoi tulla savua ohjauspylväästä.
Ei kai ne sieltä omasta kaukalostaan sinne niveleen pomppaa? Tai kai no pompata voi mutta sillon on menty jo niin monta kertaa kauton kautta ympäri että asia on se ja sama siinä vaiheessa. Vai pitääks mun huolestua kun ei ne mulla siä millään kiinni ole mutta siis siellä "toisella puolella aitaa".
Se kaukalo on tiiviisti yläpuoliseen koteloon vain siellä alkupäässä, alempana ei yläpuolella ole mitään pitelemässä irrallaan olevaa nippua. Se nippu voi pysyä suorassakin, mutta jos se on sen mallinen, että alkaa kampeamaan sivulle, se ei hypi siellä, vaan nojaa ohjausakseliin.

Tähän minulla oli myös Konelan vahvistus.
No nyt sitten vaan pelätään koska auto palaa kumijalkaan. :( Kun oli meinaan niin taistelua saada ne kuoret kiinni niin että sai sormensa ja kaikki sähkönarut sieltä välistä. Ja siitäkin huolimatta se oli semmosta että odotin että ne muovit rapsahtaa halki kun ruuvit on niin piukalla johtojen tunkiessa koteloa auki. :(

Lähetetty: 28.9.2004 3:14
Kirjoittaja Mosse-Aksu
veli alexei kirjoitti:
Mosse-Aksu kirjoitti:
veli alexei kirjoitti: Ei kai ne sieltä omasta kaukalostaan sinne niveleen pomppaa? Tai kai no pompata voi mutta sillon on menty jo niin monta kertaa kauton kautta ympäri että asia on se ja sama siinä vaiheessa. Vai pitääks mun huolestua kun ei ne mulla siä millään kiinni ole mutta siis siellä "toisella puolella aitaa".
Pääset ehkä käsin kokeilemaan, miten ne johdot siellä kulkevat, vaikka kuoret ovat paikoillaan. Sitä alempaa kuorta voi myös hiukan varovasti taivuttaa alapäästä ja yrittää samalla jonkin valon avulla kurkkia sinne nivelen suuntaan. Ikäväthän ne kuoret on kiinnittää, mutta se nippuside ei pahenna kiinnitystä. Tosin se ei saa olla liian kireälläkään, silloin se ei jousta yhtään ja kuorien kiinnitys tulee hankalaksi ellei mahdottomaksi. Sopiva nippusiteen kireys on sellainen, että kuori vähän roikkuu johtonipun varassa. Nippusiteen tarkoitus on vain varmistaa, ettei johtonippu nouse ylös kourustaan.
Se kaukalo on tiiviisti yläpuoliseen koteloon vain siellä alkupäässä, alempana ei yläpuolella ole mitään pitelemässä irrallaan olevaa nippua. Se nippu voi pysyä suorassakin, mutta jos se on sen mallinen, että alkaa kampeamaan sivulle, se ei hypi siellä, vaan nojaa ohjausakseliin.

Tähän minulla oli myös Konelan vahvistus.
No nyt sitten vaan pelätään koska auto palaa kumijalkaan. :( Kun oli meinaan niin taistelua saada ne kuoret kiinni niin että sai sormensa ja kaikki sähkönarut sieltä välistä. Ja siitäkin huolimatta se oli semmosta että odotin että ne muovit rapsahtaa halki kun ruuvit on niin piukalla johtojen tunkiessa koteloa auki. :(

Lähetetty: 28.9.2004 14:37
Kirjoittaja Boris
Mikäs idea tossa^ nyt oli?

Lähetetty: 4.10.2004 18:26
Kirjoittaja Boris
Vikaa löytyi ainakin virtalukon liittimestä, jossa yksi piuha oli erittäin löysällä. Laitoin sitten sen kunnolla kiinni, josko nyt pysyisi auto vähän paremmin käynnissä. Kyseessä oli ilmeisesti maajohto.

Myös jäähdyttimen nesteet olivat kiehahtaneet ja puoli pari litraa sai lisätä nestettä. Tiedä sitten milloin tuo oli sattunut. Ihme juttu.

Lähetetty: 28.10.2004 19:21
Kirjoittaja VesQ
Boris kirjoitti:Mikäs idea tossa^ nyt oli?
Saannut oman tekstinsä lainaukseen :D

Lähetetty: 29.10.2004 4:03
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Boris kirjoitti:Mikäs idea tossa^ nyt oli?
Oho, tarkoitukseni oli varmaankin vastata jotain Alekseille. Varmaankin jotenkin näin: Mä ehkä hötkyilen liikaa, mutta mulla on ollut tuollainen kokemus kuten myös Konelassa. Mutta kaikkihan varmaankin riippuu siitä, miten johtoniput lähtevät kaartamaan siinä kohdassa, missä ylempi kotelo loppuu. Ja kysymyksessä oli 2105. Lisäksi, jos ohjauspylväästä lähteviä johtonippuja on joutunut irroittelemaan kojetaulun alta, ne eivät kiinnittämisen jälkeen välttämättä ole enää aivan samassa asennossa. Pelätä ei kannata, mutta tarkastaa kannattaa. Se ei maksa kuin vaivan.

Lähetetty: 29.10.2004 12:31
Kirjoittaja Boris
Joo. Kyllä ne johdot siellä ihan hyvin menivät.

Vikaa saattaisi aiheuttaa myös haljennut syylärin yläreunasta lähtevä putki, josta vuoti nestettä pihalle. Tuokin paikattiin sitten tinailemalla. Ja taas kulkee.