
Pitkien merkkivalo kummittelee
Mulla teki aikoinaan yksi Skoda Coupe tota samaa. Vika oli silloin valonheittimien maadoitusjohdossa, oli huonosti kiinni. Eli tsekkaa onko siellä lyhtyjen maadoitteet missä kunnossa.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Jahaa! Sillon kun pitkien merkkivalo palaa lyhkäset päällä, kuskin puolen ajovalo ja parkki ei toimi. Kun ajovalo palaa (ees himmeänä, mitä se välillä tekee, kontaktihäikkää?), pitkien merkkivalo katoaa ja toimii niinkuin kuuluukin, eli vain kun pitkät on päällä. Ja sillon kun pitkien merkkivalo kummittelee lyhyillä, ei se pala sillon kun pitkät (tai siis pitkä_) on päällä.
Sekava selitys, mutta pieni johtojen heiluttelu sai valot taas palamaan kaikessa loistossaan eikä pitkien merkkivalo kummittele.
Sekava selitys, mutta pieni johtojen heiluttelu sai valot taas palamaan kaikessa loistossaan eikä pitkien merkkivalo kummittele.
Reippaina käymme rekkain alle 

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kytkentäilmiöitä. Että ei muuta ku narut tiukalle ja menoksi.Nonnis kirjoitti:Jahaa! Sillon kun pitkien merkkivalo palaa lyhkäset päällä, kuskin puolen ajovalo ja parkki ei toimi. Kun ajovalo palaa (ees himmeänä, mitä se välillä tekee, kontaktihäikkää?), pitkien merkkivalo katoaa ja toimii niinkuin kuuluukin, eli vain kun pitkät on päällä. Ja sillon kun pitkien merkkivalo kummittelee lyhyillä, ei se pala sillon kun pitkät (tai siis pitkä_) on päällä.
Sekava selitys, mutta pieni johtojen heiluttelu sai valot taas palamaan kaikessa loistossaan eikä pitkien merkkivalo kummittele.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jos minulla olisi aikaa ja paikka väsäillä niin tekisin vanhaa autoa restauroidessa erillisen maadoituksen,joka olisi eristetty rungosta.Lisäkksi jokainen kulutuskohde olisi maadoitettu.Tällaisessa rakenteessa on hyviä ominaisuuksia.Mitään ketjutuksia ei sallittaisi.Tällaisessa asennuksessa olisi hyviä puolia:
-maadoitushäiriö aiheuttaisi vian vain kyseiseen sähkölaitteeseen
- +jänniteen joutuminen runkoon ei polttaisi sulaketta
-sähköhäiriöt vähenisivät olennaisesti
-ei sellaisia vikoja,jossa jonkun laitteen ollessa päällä toiset laitteet toimivat vajavaisesti.
Huonoa.-aikaavievää rakennella.Moottorin eristäminen korista vaatii omat temppunsa.(ryyppyvaijeri,kaasuvaijeri,-vivusto,pakoputki,moottorin tuenta,vesiletkut?).
-maadoitushäiriö aiheuttaisi vian vain kyseiseen sähkölaitteeseen
- +jänniteen joutuminen runkoon ei polttaisi sulaketta
-sähköhäiriöt vähenisivät olennaisesti
-ei sellaisia vikoja,jossa jonkun laitteen ollessa päällä toiset laitteet toimivat vajavaisesti.
Huonoa.-aikaavievää rakennella.Moottorin eristäminen korista vaatii omat temppunsa.(ryyppyvaijeri,kaasuvaijeri,-vivusto,pakoputki,moottorin tuenta,vesiletkut?).
Sille on toinenkin nimi, Sähkövika. Toisin kuin mekaaninen vika, sähkövika on yleensä vaikea paikantaa, mutta helppo ja halpa korjata. Siksi onkin täysin mahdotonta kertoa tarkalleen missä vika on, vaan se pitää autosta etsiä. Mekaaninen vika taas on helppo paikantaa, mutta korjaus vaatii yleensä kalliimmat osat ja enempi aikaa.Nonnis kirjoitti:Hienoa Jaakkima, oiskohan paha autokeiju sitten siirtynytkin jo sun autoon?
Yleensä maallikon on siis sähkövikojen aiheuttajiksi helpompi määritellä joku taruolento ja todeta se ominaisuudeksi, kuin korjata se. Sitten kun sähkövika, paha autokeiju tai itse paholainen alkaa vaikuttamaan auton liikkumiseen on sen häätäminen, eli vian paikantaminen aloitettava

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Mä yritän yleensä myrkyttää Pahan Autokeijun CRC:llä
.
Nyt käytin häätöön crc:n lisäksi johtojen heiluttelua, mikä saattoi myös säikäyttää keijukaisen ja pistää sen liikkeelle johdosta. Ilmeisesti se tuli akunkaapelin kautta ulos ja lepatteli Virroilta Kotkaan uusille metsästysmaille.

Nyt käytin häätöön crc:n lisäksi johtojen heiluttelua, mikä saattoi myös säikäyttää keijukaisen ja pistää sen liikkeelle johdosta. Ilmeisesti se tuli akunkaapelin kautta ulos ja lepatteli Virroilta Kotkaan uusille metsästysmaille.
Reippaina käymme rekkain alle 

Viikonloppuna ei autokeijulle tullut ihan niin pitkää matkaa kuin Virroilta Kotkaan, vaan ihan pelkästään Tampereen Hervantaan, jossa olimme kyläilemässä.Nonnis kirjoitti:Nyt käytin häätöön crc:n lisäksi johtojen heiluttelua, mikä saattoi myös säikäyttää keijukaisen ja pistää sen liikkeelle johdosta. Ilmeisesti se tuli akunkaapelin kautta ulos ja lepatteli Virroilta Kotkaan uusille metsästysmaille.
Tiedän kyllä että oikean umpion liitin on ruosteinen, joten kaikkea sähköhäikkää saattaa valoissa esiintyä. Täytyy lähtä huomenna romarilla vierailemaan, jos vaikka löytyisi hyväkuntoinen liitin tilalle.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Mittaristo irti. 2105:ssä on kaksi kiinnitysruuvia mittariston molemmissa reunoissa peitelevyn alla. 2107:ssä on vain yksi lämmityslaitteen vipujen vieressä peitelevyn alla. Ohjauspylvästä voi laskea aavistuksen verran alaspäin irroittamalla kojelaudan alareunassa olevat kaksi mutteria. Jos vieläkin tuntuu ahtaalta saada mittaristo irti, kannattaa irroittaa ohjauspylväästä ylempi kotelo.Käkisalmen Kuattro kirjoitti:Mistäs vaihdetaan tuo pitkien/ajovalojen merkkivalo?Pitääkö irrottaa kone?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone