
Kokemuksia Nissanista
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia Nissanista
Ladalla ajan, ei hävetä, ja Talbotilla olin tänään liikenteessä, jälkimmäinen merkki jostain syystä hävettää vaimoa.
Lada on osoittautunut ihan hauskaksi merkiksi, kun Kalinaa aina joku ihmettelee, että Ladako tuo on ja sitten kertoo hyviä muistoja takavetoisista vuosien takaa. "Nasseista" ei kauheasti varmaan keskustelua syntyisi. Meni kyllä aika paljon aiheen vierestä. Toki kun Lada nykyään on samaa perhettä Renaultin, Dacian ja valitetavasti myös Nissanin kanssa, niin jospa tässä oppisi vähän pyörtämään asennetta merkkiin.

Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kokemuksia Nissanista
On Nissan kerhollakin näköjään kuukasittaiset kokoontumiset, Kymenlaakson miitti pyörii Haminassa, en tosin aatellut mennä, ei niin kovasti Datsunit kiinnostaJohnDoe kirjoitti:Ladalla ajan, ei hävetä, ja Talbotilla olin tänään liikenteessä, jälkimmäinen merkki jostain syystä hävettää vaimoa.Lada on osoittautunut ihan hauskaksi merkiksi, kun Kalinaa aina joku ihmettelee, että Ladako tuo on ja sitten kertoo hyviä muistoja takavetoisista vuosien takaa. "Nasseista" ei kauheasti varmaan keskustelua syntyisi. Meni kyllä aika paljon aiheen vierestä. Toki kun Lada nykyään on samaa perhettä Renaultin, Dacian ja valitetavasti myös Nissanin kanssa, niin jospa tässä oppisi vähän pyörtämään asennetta merkkiin.

Uudet nastarenkaat tuli tilattua kun tähän ei kelvollisia ollut, HKPL5 tulee, perjantaina pyöräytetään vanteille. Vitoset ostin jo kerran uutena 2008 ja itse tykkäsin noista vitosista enemmän kuin seiskoista jotka myös ostin uutena vuosi takaperin, mutta ne menivät ooppelin mukana.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia Nissanista
Vasen takajarrusylkkä se siellä on antautunut, säiliön min-max väliltä on neljännes hävinnyt ja vasemman takapyörän luona kosteaa.mikko853 kirjoitti:Öljyt ja suodatin vaihdettu. Eilen ajaessa ei ollut mitään ongelmia, mutta tänään matkaan lähtiessä jäi jarrujen varoitusvalo palamaan. Absintteja tai muita hienouksia tästä ei löydy joten tuo varoittaa vain jarrunesteen määrästä sekä käsijarrusta. Jarrunestettä oli juuri ja juuri minimi rajaan asti, lisäsin maksimiin ja valo sammui, kosteaa ei näkynyt missään joten lienee vain palat ja kengät sen verta kuluneet, seuraillaan kuitenkin. Erikoinen systeemi muuten tässä, koho ja anturi on integroitu säiliöön, eli jos joskus hajoaa niin pelkkä korkin vaihto ei riitä kuten yleensä vaan menee koko jarrunestesäiliö vaihtoon.
Bongasin myös hienon auton kilpeä myöten työpaikan pihalla


Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia Nissanista
Jarruhilut ostettu, 2x takajarrusylinteri, jarrukengät ja jousisarja. Pitää joku päivä mennä veljen luo nuo vaihtamaan niin saa toimia apumiehenä ilmaamisessa.
Tänään releytin ajovalot, orkkisjohdot ovat melkoista paukkulankaa, Ladassa 3x paksummat johdot.
Edellisen omistajan lohkolämmitin + sisätilanpistoke viritykset purettu pois (puskurilta vastukselle menevä johto katkaistu, väliin laitettu jakorasia joka oli tiivistetty pruuttamaalla se täyteen silikonia, sisälle viety irtojohdot kahden suihkuletkun sisässä, sisällä asuntoihin tarkoitettu 2-osainen pistorasia sekä hieno sisätilanlämmittimen ajastin jossa mm. random toiminto
) Tilalle laitettu käytetyt mutta ehjät kaapelit, puskurilta vastukselle sekä sisähaaroitussarja.
Vaihdettu virranjakajan kansi sekä pyörijä, alkoi jo kosteana nykimään, kesällähän hain tähän tarvikkeena moiset osat ja nykiminen oli hirveää ja palasin alkuperäisiin, nyt kävin hakemassa uudet marmoritiskiltä, hintaa oli kolmanneksen enemmän mitä tarvikkeena, mutta nyt pelaa nätisti ja vastaa kaasuun ihan eritavalla
Nykiminen näkyi jo kohonneessa kulutuksessakin 5.6l/100km muuttui jo 6.3l/100km lukemiin mikä on näin köykäiselle pikkuautolle (ja lompakolle
) tietysti liikaa, meneehän 1.5 8v 110:kin jo tuommoisilla lukemilla ja on monta sataa kiloa painavampi ja suurempi auto.
Tänään releytin ajovalot, orkkisjohdot ovat melkoista paukkulankaa, Ladassa 3x paksummat johdot.
Edellisen omistajan lohkolämmitin + sisätilanpistoke viritykset purettu pois (puskurilta vastukselle menevä johto katkaistu, väliin laitettu jakorasia joka oli tiivistetty pruuttamaalla se täyteen silikonia, sisälle viety irtojohdot kahden suihkuletkun sisässä, sisällä asuntoihin tarkoitettu 2-osainen pistorasia sekä hieno sisätilanlämmittimen ajastin jossa mm. random toiminto

Vaihdettu virranjakajan kansi sekä pyörijä, alkoi jo kosteana nykimään, kesällähän hain tähän tarvikkeena moiset osat ja nykiminen oli hirveää ja palasin alkuperäisiin, nyt kävin hakemassa uudet marmoritiskiltä, hintaa oli kolmanneksen enemmän mitä tarvikkeena, mutta nyt pelaa nätisti ja vastaa kaasuun ihan eritavalla


Njet problem, normal katastroof 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia Nissanista
Onko Nissan -maahantuojallakin Marmoritiski? 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia Nissanista
Nyt on jarrukengät, kiinnitysnippelit, sylinterit ja pätkä jarruputkea uusittu.
Ei siinä mennytkään kun 8 tuntia, v*ttu millasen systeemin on vinosilmät keksineet
Onneksi ostin varuilta kaksi sylinteriä, sillä myös toinen oli vaihdon tarpeessa kun vuoti sekin, vaikkei vielä parkkiruutua merkannutkaan. Vasemmalta ei tietenkään lähtenyt jarruputki sylinteristä irti mömmöistä ja lämmöistä huolimatta.
Mutta nuo jarrukengät ja käsijarrun automaattisäätösysteemit
Eikä tässä tietysti auttanut että rumpu on paljon pienempi kuin esim. Samarassa ja napa on hyvin näppärästi edessä.
Haynesin opuksestakaan ei ollut apua, kokoaminen vastakkaisessa järjestyksessä, no ei toivoakaan! Nelisen tuntia meni oikealla puolella kun kasasi ja purkasi jarruja moneen kertaan kunnes yrityksen ja erehdyksen kautta löytyi tapa miten jarrut sai läjään, vasemmalla ei mennyt kenkien kanssa enää tuntiakaan.
Vertailuna Samaraan tai Escorttiin mitä olen noita vaihtanut niin kengät jousineen molemmille puolille alle kahden tunnin..
Ei siinä mennytkään kun 8 tuntia, v*ttu millasen systeemin on vinosilmät keksineet

Onneksi ostin varuilta kaksi sylinteriä, sillä myös toinen oli vaihdon tarpeessa kun vuoti sekin, vaikkei vielä parkkiruutua merkannutkaan. Vasemmalta ei tietenkään lähtenyt jarruputki sylinteristä irti mömmöistä ja lämmöistä huolimatta.
Mutta nuo jarrukengät ja käsijarrun automaattisäätösysteemit

Haynesin opuksestakaan ei ollut apua, kokoaminen vastakkaisessa järjestyksessä, no ei toivoakaan! Nelisen tuntia meni oikealla puolella kun kasasi ja purkasi jarruja moneen kertaan kunnes yrityksen ja erehdyksen kautta löytyi tapa miten jarrut sai läjään, vasemmalla ei mennyt kenkien kanssa enää tuntiakaan.
Vertailuna Samaraan tai Escorttiin mitä olen noita vaihtanut niin kengät jousineen molemmille puolille alle kahden tunnin..
Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia Nissanista
Osuko arkaan paikkaan kun kilahtiLattarauta kirjoitti:Voi kamala millanen sydeemi, oli varmaan eka ja vika "vinosilmän" tekele..


Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia Nissanista
Tulevatko Micrat muuten tehtaalta sieltä vinosilmäisemmän kansan suunnalta, vai kootaanko nämäkin Englannissa, kuten ainakin jotkut "Nasse-setä-brändin" tuotteet? Suunnittelu kuitenkin taitaa Japanissa tapahtua, koottiin autot missä hyvänsä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kokemuksia Nissanista
Sutherlandista tulee. Kokoonpanossa on kuulemma eroja, briteissä kasatuissa on ollut mm. jakoketjun venymisiä ym. ongelmia joita ei väittämän mukaan aidoissa japseissa ole. Hieno systeemi näissä muutenkin, jakoketjun kiristin on muovia ja kuluu puhki n. 200tkm kohdallaJohnDoe kirjoitti:Tulevatko Micrat muuten tehtaalta sieltä vinosilmäisemmän kansan suunnalta, vai kootaanko nämäkin Englannissa, kuten ainakin jotkut "Nasse-setä-brändin" tuotteet? Suunnittelu kuitenkin taitaa Japanissa tapahtua, koottiin autot missä hyvänsä.

Njet problem, normal katastroof 

Re: Kokemuksia Nissanista
Niin ja Nissan tulee omistamaan 17.03% Ladasta tulevan sopimuksen myötä allianssin kautta.
http://www.renault.com/en/groupe/cooper ... tovaz.aspx
tuore pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=p35kF_9iKIw
http://www.renault.com/en/groupe/cooper ... tovaz.aspx
tuore pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=p35kF_9iKIw
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia Nissanista
Kokemukset Nissanista päättyvät omalta osalta tähän, auto myyty tänään ja vaikuttaa jatkossa Haminassa. 

Njet problem, normal katastroof 
