
Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motissa?
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Nonnih! Eihän se nokka sinne paikalleen ihan noin vain menny. Siitä alumiini pukistä missä koko komeus pyörii piti ottaa tavaraa pois. Asiassahan kävi näin että kun perus ympyrää nokasta on pienennetty ja kun paikallaan ollessa seuraajat piti säätää ja nehän nousi niin ylös että vastasivat pukkiin. Siinäpä oli pirralla hommia. Onneksi säätövara riitti omissa säätimissä. Tässä on kesälomaa vielä viikko jäljellä joten tehokasta työskentely aikaa vielä riittää joten saas nähä jos sais jo ensi savut kohta aikaseksi 

-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
laskematon nokkapukki? tarkistahan nostot ventiililtä että on ilmottajan arvoissa ettei ole keinuvipukulmat persiilään.RSTommi kirjoitti:Nonnih! Eihän se nokka sinne paikalleen ihan noin vain menny. Siitä alumiini pukistä missä koko komeus pyörii piti ottaa tavaraa pois. Asiassahan kävi näin että kun perus ympyrää nokasta on pienennetty ja kun paikallaan ollessa seuraajat piti säätää ja nehän nousi niin ylös että vastasivat pukkiin. Siinäpä oli pirralla hommia. Onneksi säätövara riitti omissa säätimissä. Tässä on kesälomaa vielä viikko jäljellä joten tehokasta työskentely aikaa vielä riittää joten saas nähä jos sais jo ensi savut kohta aikaseksi
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Mahtaa osua hienosti nokka keinun liukupintaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Kyllähän tuo nokka kostettaa seuraajaa liukupinnan alueella ja seuraajan pultissakin riitti säätövara???
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Nokkahan toimii tosi hyvin
Ainut ongelma minkä tuo aiheutti oli että ketjun kiristäjä ei jaksanut pitää ketjua tiukalla vaikka olikin uusi ja jousikaan ei enää pukannu sitä kärkeä kunnolla ulos joten tais mennä sököksi.
Raattat ja kejut oli entiset mutta hyvä kuntoset joten osien sijautuminen on jo tapahtunut.
Mut löysimpä tässä kuluneella kesällä Kuhmon Mobilisti ja rompepäiviltä nestekiristimen.
Aika yksin kertainen asentaa ja jämerämmän oloinen osa mitä normi kiristin.
Mukana tuli alumiinen "jakopalikka" joka pultataan öljynpaine anturin reikään.
Öljynpaineanturi sit kierretään siihe palikan reikään ja mukana tullu putki joka välittää öljyn kiristimelle.
Putki tais olla jotain jarruneste putkea tai vastaavaa. Valmiiksi leikattu ja kierreholkit molemmissa päissä.
Hyvin toimii ja eikä ollut kovin kallis... 5 euroa
Seuraavaksi vois alkaa miettiä eri vaihtoehtoa sytkälle. Onko omalla pärjätty miten hyvin?
Paikallaan on nyt uusi käretön virranjakaja mut vaikka uusi onkin uusi ni ei se oikein omasta mielestä kovin tarkalta tunnusta.
Suorasytkää oon ehtiny ja Autotunelta ATSparkihan sieltä löyty mut ei oikein kiinnostais sen tietokoneen kanssa säätää.
Ennen Tampereen suunnalla joku VPV Motorracing valmisti ThunderSparkkia mut eipä enää.
Siinä ei tarvittais tietokonetta vaan säätö tapahtuis omalta rasialta.
http://www.vpv-motorracing.fi/VPV-Thunder-Spark-v2.pdf
Jos kellään sattuu lojumaan tollanen ylimääräisenä ni vois ostaa pois.
Mut jos kellään on parempaa ideaa ni kertokaa toki.
Kokeillaan jos tän linkin kautta sais jotain kuviakin näkyviin
https://www.facebook.com/tommi.j.immone ... 696&type=3

Ainut ongelma minkä tuo aiheutti oli että ketjun kiristäjä ei jaksanut pitää ketjua tiukalla vaikka olikin uusi ja jousikaan ei enää pukannu sitä kärkeä kunnolla ulos joten tais mennä sököksi.
Raattat ja kejut oli entiset mutta hyvä kuntoset joten osien sijautuminen on jo tapahtunut.
Mut löysimpä tässä kuluneella kesällä Kuhmon Mobilisti ja rompepäiviltä nestekiristimen.
Aika yksin kertainen asentaa ja jämerämmän oloinen osa mitä normi kiristin.
Mukana tuli alumiinen "jakopalikka" joka pultataan öljynpaine anturin reikään.
Öljynpaineanturi sit kierretään siihe palikan reikään ja mukana tullu putki joka välittää öljyn kiristimelle.
Putki tais olla jotain jarruneste putkea tai vastaavaa. Valmiiksi leikattu ja kierreholkit molemmissa päissä.
Hyvin toimii ja eikä ollut kovin kallis... 5 euroa

Seuraavaksi vois alkaa miettiä eri vaihtoehtoa sytkälle. Onko omalla pärjätty miten hyvin?
Paikallaan on nyt uusi käretön virranjakaja mut vaikka uusi onkin uusi ni ei se oikein omasta mielestä kovin tarkalta tunnusta.
Suorasytkää oon ehtiny ja Autotunelta ATSparkihan sieltä löyty mut ei oikein kiinnostais sen tietokoneen kanssa säätää.
Ennen Tampereen suunnalla joku VPV Motorracing valmisti ThunderSparkkia mut eipä enää.
Siinä ei tarvittais tietokonetta vaan säätö tapahtuis omalta rasialta.
http://www.vpv-motorracing.fi/VPV-Thunder-Spark-v2.pdf
Jos kellään sattuu lojumaan tollanen ylimääräisenä ni vois ostaa pois.
Mut jos kellään on parempaa ideaa ni kertokaa toki.
Kokeillaan jos tän linkin kautta sais jotain kuviakin näkyviin
https://www.facebook.com/tommi.j.immone ... 696&type=3
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
yleensä jos on kantta ja lohkoa laskettu niin loppuu kiristys vara säätimeltä, jatkoa niihin on hitsattu yleensä. omasta purin kaikki romut siitä vakio kiristimestä rälläkällä ja hitsasin mutterin sinne ja kiristys pultilla ja lukitus mutterilla. loppu kaikki murheet siihen, toki täysin manuaalinen mutta jäärata autossa tai kilpurissa vallan toimiva
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
No lohkosta lähti 2,2mm mutta kannesta ei yhtään. Kyllähän tuo kiristin toimi pyöritellessä mut sitte ku sai kierroksia ni kälkätys alko kuulumaan. Mut oli tuuria että tuollasen nestekiristimen löysin.
Re: Kokemuksia Burton BF63 tyyppisestä nokasta 1500cc motiss
Sehän toimii!
Tyhjäkäyntiä on jopa alle 1000 kierroksen ja huipputehokin löyty sieltä 7000 alueelta.
Ja ku vakionokasta ku ei oo kyse ni venttiliväljys imulla on 0,2mm ja pakopuolella 0,25mm.
Imuennakoksi tuli 0,6mm.
Tyhjäkäyntiä on jopa alle 1000 kierroksen ja huipputehokin löyty sieltä 7000 alueelta.
Ja ku vakionokasta ku ei oo kyse ni venttiliväljys imulla on 0,2mm ja pakopuolella 0,25mm.
Imuennakoksi tuli 0,6mm.