Lidl vs K-market vs S-market jne.
Re: Lidl vs K-market vs S-market jne.
Täällä Seinäjoella minimani rakensi jokin aika sitten uuden liikekiinteistön, ja sen seurauksena hintataso nousi. Silti hinnat ovat pääsääntöisesti edullisemmat kuin citymarketissa, joka on meidän lähin päivittäistavara kauppa. Monasti minimanista tllessa poiketaan kuitenkin cittarin tarjouksia hakemassa.
- toktornivako
Tarjoukset alkaa kummasti kiinnostaa kun pesueen kauppa laskut alkaa huiteleen toista tonnia kuukaudessa, silloin ostosten keskittäminen SS-kauppoihin alkaa tuottaa jo selvää säästöä, K-Plussa kortti on tosiaan aivan turha niin kuin on Ykkös-ponuskin.Lattarauta kirjoitti:Minua ei haittaa jos Lidlissä ei sitä tarjoustuotetta ole, koska en juokse tarjousten perässä.toktornivako kirjoitti:Juuri samasta "kusetus" syystä en juuri kyseisessä putiikissa asioi
.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Täällä Seinäjoella ainakin tuo prisma on niin kallis verrattuna käyttämin kauppoihin etä melkein kymmenys pitäisi hinnasta saada pois. Toki on vielä paljon kauempanakin kuin nuo käyttämäni "lähikaupat".
- Lada-Jussi
Ikinä en ole käynyt Lidlissä, enkä käy
S-ryhmä on paras, sinne olen keskittänyt kaiken mahdollisen, valitettavasti nykyään palvelupaletti alkanut kaventua ja vaikea saada täyttä bonuskertymää, joten hinnat nousee sitä kautta. Mutta kiva asioida asiakasomistajan omassa kaupassa, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin kun tukee omaa yritystä.
K-kauppiaat on yleensä kylän pahimmin tunnettuja porvareita, ne repii voitot omiin taskuihin, hyi yäk
Suomen lähikauppa lähtee nyt mukaan korttileikkiin omalla leikillään. siinä tuetaan bonuksilla myös ulkomailta ostoa joka ei todellakaan tue suomalaisen yhteiskunnan hyvinvointia.
S-ryhmä on paras, sinne olen keskittänyt kaiken mahdollisen, valitettavasti nykyään palvelupaletti alkanut kaventua ja vaikea saada täyttä bonuskertymää, joten hinnat nousee sitä kautta. Mutta kiva asioida asiakasomistajan omassa kaupassa, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin kun tukee omaa yritystä.
K-kauppiaat on yleensä kylän pahimmin tunnettuja porvareita, ne repii voitot omiin taskuihin, hyi yäk
Suomen lähikauppa lähtee nyt mukaan korttileikkiin omalla leikillään. siinä tuetaan bonuksilla myös ulkomailta ostoa joka ei todellakaan tue suomalaisen yhteiskunnan hyvinvointia.

- toktornivako
Juu samallaisia "ryöstäjiä" kaikki, toisista jää vaan paskempi maku 

- Lada-Jussi
itse olen S-osuuskauppa Hämeenmaan asiakasomistaja 100 euron panoksella. Vuoden 2013 tilinpäätöstietojen mukaan yhtiön nettovarallisuus on 224,9 miljoonaa euroa ja omistajia on 145629, eli jokaista omistajaa kohden 1544,33 euron omistusosuus.
Osuuskaupan tuotto (voitto) käytetään joko investointeihin joilla korotetaan omaisuuden arvoa tai maksetaan voitto-osuudesta "osinkoa" omistajille. Tietysti jokaisessa organisaatiossa uppoaa rahaa erillaisten toimijoiden ja työntekijöiden palkkoihin. Osuuskaupassa omistajan etua valvoo vaaleilla valittu edustajisto, joka valvoo sekä omia palveluita, että yrityksen kehittymistä ja kasvua.
Yrittäjävetoisissa K-kaupoissa on omistavakauppias joka käärii voitto-osuudet omaan taskuun ja yrityksen kasvu tulee yrittäjän hyödyksi. Lisäksi Kesko rahastaa kauppiaitaan joten voi olla että kauppiaskaan ei itse pääse rikastumaan tekemällään työllä, koska on yrittäjänä eikä palkallisena. Tietysti isoihin liikkeisiin ja Keskoon voi ostaa osakkuuksia ja nauttia tuotosta ja kasvusta. Tosin näistä ei vielä suurta valtaa saa 100 euron sijoituksella.
Lidliin menee varmaan sama kuin K-kauppoihin, paitsi sillä poikkeamalla, että Kesko on pitkälti suomalainen yhtiö, Lidlin pääpirut on saksalaisia ja parhaat voitot nautitaan siellä
Osuuskaupan tuotto (voitto) käytetään joko investointeihin joilla korotetaan omaisuuden arvoa tai maksetaan voitto-osuudesta "osinkoa" omistajille. Tietysti jokaisessa organisaatiossa uppoaa rahaa erillaisten toimijoiden ja työntekijöiden palkkoihin. Osuuskaupassa omistajan etua valvoo vaaleilla valittu edustajisto, joka valvoo sekä omia palveluita, että yrityksen kehittymistä ja kasvua.
Yrittäjävetoisissa K-kaupoissa on omistavakauppias joka käärii voitto-osuudet omaan taskuun ja yrityksen kasvu tulee yrittäjän hyödyksi. Lisäksi Kesko rahastaa kauppiaitaan joten voi olla että kauppiaskaan ei itse pääse rikastumaan tekemällään työllä, koska on yrittäjänä eikä palkallisena. Tietysti isoihin liikkeisiin ja Keskoon voi ostaa osakkuuksia ja nauttia tuotosta ja kasvusta. Tosin näistä ei vielä suurta valtaa saa 100 euron sijoituksella.
Lidliin menee varmaan sama kuin K-kauppoihin, paitsi sillä poikkeamalla, että Kesko on pitkälti suomalainen yhtiö, Lidlin pääpirut on saksalaisia ja parhaat voitot nautitaan siellä

Palkatta varmaan K- ketjujen työntekijätkin työskentelevät. Kun kerta kaikki raha menee omistajan taskuun ja ei varmaankaan remontteja ja muita kustannuksia makseta vain työmiesten ja naisten selkänahasta, On vaan ahneita nuo Kauppiaat..
Lähikauppana toimii 2 kilometrin päässä oleva kauppakeskus, josta löytyy S- ja K-market, posti, apteekki ja kirjasto. Ruokaostokset teen lähimmässä Lidlissä, joka on samalla 5 kilometrin välimatkallaan myös toisiksi lähimpänä oleva kauppa, jos jotain paria huoltoasemaa ei lasketa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Rainbow viinaa saa Virosta.Samaa bulkki etanolia kuin kaikki kirkkaat.Saksassa ruoka on puolet halvempaa kuin Suomessa.....ei muua kun monopolit nurin.Kun Biltema alkoi myydä sähkötarvikkeita pudotti kotimaiset valmistajat heti hintojaan kymmeniä prosentteja,joten ilmaa hinnoissa oli.
- toktornivako
Nyt on osunut kyllä pahemman luokan AIVOPESU teikäläisen kohdelleLada-Jussi kirjoitti:itse olen S-osuuskauppa Hämeenmaan asiakasomistaja 100 euron panoksella. Vuoden 2013 tilinpäätöstietojen mukaan yhtiön nettovarallisuus on 224,9 miljoonaa euroa ja omistajia on 145629, eli jokaista omistajaa kohden 1544,33 euron omistusosuus.

- toktornivako
Oletko käynyt Saksassa? Ainoa asia missä oli selvempi ero hinnassa oli ravintola ruoka, kaupoissa ja esim: Kebab/Pitzoilla oli lähes sama hinta kuin suomessa pois lukien Suomessa Koti-Pitsa joka on hinnoitellut itsensä ulos, ainakin minun ruoka kulttuurista!Jaska HKI kirjoitti:Saksassa ruoka on puolet halvempaa kuin Suomessa.
Tankatakin kannattaa ainoastaan abc:llä kun siitä saa 3 senttiä bonusta per litra, hälläköväliä että litrahinta on 10 senttiä kalliimpi kuin muualla 

Njet problem, normal katastroof 

.....oletko käynyt muillakin sivuilla kuin Ladakerhon sivuilla ja Russian Today sivuillatoktornivako kirjoitti:Oletko käynyt Saksassa? Ainoa asia missä oli selvempi ero hinnassa oli ravintola ruoka, kaupoissa ja esim: Kebab/Pitzoilla oli lähes sama hinta kuin suomessa pois lukien Suomessa Koti-Pitsa joka on hinnoitellut itsensä ulos, ainakin minun ruoka kulttuurista!Jaska HKI kirjoitti:Saksassa ruoka on puolet halvempaa kuin Suomessa.

- Lada-Jussi
tulipas paljon hienoja kommentteja
Palkkaa maksetaan varmasti joka paikassa, sitä eroa en lähtenyt tässä omistajan roolissa vertaamaan, se kuuluu ammattiliitoille ja itse työntekijöille. Mutta jos palkka on sama kaikissa ja jokainen tekee voittoa, niin lähdin siitä ajatuksesta kuinka voitto käytetään ja kenen hyväksi se menee.
Jos luopuu jäsenyydestä, niin saa sijoittamansa summan takaisin. Mutta miten mahtaa olla jos Osuuskauppa päättää purkautua. En ole tutustunut, mutta tuskin siellä tietyt henkilöt saa omaisuutta itselleen, vaan pitää omaisuus jakaa omistajien kesken? Tämä nyt tuskin koskaan tulee eteen, mutta kaikki on mahdollista ja siitä päättää omistajat.
Palkkaa maksetaan varmasti joka paikassa, sitä eroa en lähtenyt tässä omistajan roolissa vertaamaan, se kuuluu ammattiliitoille ja itse työntekijöille. Mutta jos palkka on sama kaikissa ja jokainen tekee voittoa, niin lähdin siitä ajatuksesta kuinka voitto käytetään ja kenen hyväksi se menee.
Jos luopuu jäsenyydestä, niin saa sijoittamansa summan takaisin. Mutta miten mahtaa olla jos Osuuskauppa päättää purkautua. En ole tutustunut, mutta tuskin siellä tietyt henkilöt saa omaisuutta itselleen, vaan pitää omaisuus jakaa omistajien kesken? Tämä nyt tuskin koskaan tulee eteen, mutta kaikki on mahdollista ja siitä päättää omistajat.

- toktornivako
? Venäjän asioita seuraan päivittäin kyllä television välityksellä, siis Venäjän TV:n kun kyseinen kieli taipuu kuunneltuna paremmin? Mutta en ole kyllä siellä "törmännyt" aiheeseen. Mutta ilmeisesti kaikki sana minkä luet niin on tottaJaska HKI kirjoitti:.....oletko käynyt muillakin sivuilla kuin Ladakerhon sivuilla ja Russian Today sivuillatoktornivako kirjoitti:Oletko käynyt Saksassa? Ainoa asia missä oli selvempi ero hinnassa oli ravintola ruoka, kaupoissa ja esim: Kebab/Pitzoilla oli lähes sama hinta kuin suomessa pois lukien Suomessa Koti-Pitsa joka on hinnoitellut itsensä ulos, ainakin minun ruoka kulttuurista!Jaska HKI kirjoitti:Saksassa ruoka on puolet halvempaa kuin Suomessa.![]()