Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinasta
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
En tuolloin ollut kiinnostunut autoista muuten kuin kulkuvälineinä. Voihan se olla ollut 1984 Carina II. Mistään lisämääreistä tai mallisarjojen numeroista minulla ei ole mitään havintoa. Eikä asialla ole mitään väliäkään.
Kyselin vaan tämä otsikon mukaisen kulkineen vuosimallia.
Kyselin vaan tämä otsikon mukaisen kulkineen vuosimallia.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Moi,
Lujaa laatua, Toyota!
Lujaa laatua, Toyota!

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Meillä oli kans Carina 2 vm-88,oli muuten hyvä auto mutta takajousitus ja lämppäri onnettomia.
Tarjottelin 2001 Carinaa autoliikkeisiin, kaikki olisivat ottaneet sen mielelellään vaihtoautoksi.
Paitsi paikallinen Toyota liike,eivät edes käyneet pihalla katsomassa,ruosteeton ja vähän ajettu vielä.
No,toinen liike otti ja myi sen samana päivänä eteenpäin.
On jäänyt varastoon Carinan merkkikohtanen maskipeite(jousikiinnikkeitä vain viisi jäljellä)saa ilimatteeksi,mikäli tarvetta.
Tarjottelin 2001 Carinaa autoliikkeisiin, kaikki olisivat ottaneet sen mielelellään vaihtoautoksi.
Paitsi paikallinen Toyota liike,eivät edes käyneet pihalla katsomassa,ruosteeton ja vähän ajettu vielä.
No,toinen liike otti ja myi sen samana päivänä eteenpäin.
On jäänyt varastoon Carinan merkkikohtanen maskipeite(jousikiinnikkeitä vain viisi jäljellä)saa ilimatteeksi,mikäli tarvetta.
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
En minäkään Sen Kummemmin Halua tapella. Mutta Olin Armeijassa 86-87 Niin ex vaimon Työn antajalla oli silloin sellainen auto ja Se oli silloin varsin uusi malli niin ja se oli minusta varsin hyvänäköinen Auto silloin..Eikä tuo pahalta näytä nytkään, Yhtään en ole näitä nähnyt sen jälkeen liikenteessä..PöyhöinKuusaalt kirjoitti:En tuolloin ollut kiinnostunut autoista muuten kuin kulkuvälineinä. Voihan se olla ollut 1984 Carina II. Mistään lisämääreistä tai mallisarjojen numeroista minulla ei ole mitään havintoa. Eikä asialla ole mitään väliäkään.
Kyselin vaan tämä otsikon mukaisen kulkineen vuosimallia.
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Onko ollut vähävikainen ja hyvä..
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Eikös viimeisen takavetoisen Carinan, (sellainen aikakauden muodin mukainen viivottimella piirretyn näköinen) ollut ainakin suomessa mallimerkinnältään myöskin jo Carina II? Tämä siis ilman parempaa tietoa tai tarkistamista, pelkkiin muistikuviin turvautuen. Saattanen hyvinkin olla myös väärässä. 
EDIT.Ja väärässähän tapani mukaan olin ja jauhoin siis sontaa.

EDIT.Ja väärässähän tapani mukaan olin ja jauhoin siis sontaa.
Elämä on laiffia.
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Tämä on tosiaan etuvetoisen Carinan tonen malli eli vuosimallia 1991, myös viimeisiä malleja tätä sukupolvea ennen huonomaineista Carina E:tä. Ensimmäinen etuvetoinen Carina nimettiin tosiaan Carina II:ksi jo tuolloin olikohan -84 tms.
Sen verran nyt töitä tehty, että vein moottorikorjaamoon kannen oikaistavaksi. Sen verran oli tuohon pykälää palanut, ettei uusi tiiviste todennäköisesti ilman oikaisua kauaa kestäisi. Muuten moottori oli purkaessa iloinen yllätys: nokka-akseleissa ei ole lainkaan havattavissa kulumista ja sylintereissä näkyy jopa hoonausjälkiä tehtaan jäljiltä, ilmeisen kestävistä materiaaleista ovat näemmä tuohon aikaan japanilaiset koneet rakentaneet. Öljyvuotoja ei myöskään näy ja tieto edelliseltä omistajalta onkin, ettei auto oli vaihtovälillä syönyt öljyä. Saa nähdä, paljonko 200 euron autolle tulee lisäkustannuksia tuosta kansihommasta, ehkä muutama kymppi siihen menee, en kysynyt kustannusarvioita. Pitäisi olla valmista torstaina. Sitten vain pistämään konetta takaisin kasaan. Tämän ikäiseksi autoksi todella suuri määrä tunnistimia ja liittimiä konehuoneessa, lisäksi molemmat nokka-akselit oli irroitettava, että sai kannen irti (pultit nokka-akselien alla, 8v versiossa olisi ollut pienempi homma).
Lisäksi perinteisissä paikoissa eli takalokasuojan kaarissa on korjattavaa, ja näemmä auton seistyä pois liikenteestä heinikossa kesäkuusta lähtien on toinen etulokasuojakin alkanut hapertua siihen pisteeseen, että on korjattava. Tulee tällainen lasikuitukitti-pakkelikorjaus ja tietysti sisäpuolelle paljon alustamassa. Jos talven kestäisi ja myös katsastusmiehelle kelpaisi riittäväksi korjaukseksi. Eihän tuota tosin tarvitse konttorilla näyttää kuin vasta toukokuussa, mutta menneessä katsastuksessa oli antanut takalokasuojan korjaukselle aikaa 30 päivää.
Jospa tässä viikon sisällä saisin remontit kasaan ja voisi ajokokemuksiakin kirjoitella. Nythän ei ole ajo-ominaisuuksista vielä mitään kokemuksia, samanlaisen auton kyydissä toki olen joskus istunut.
Sen verran nyt töitä tehty, että vein moottorikorjaamoon kannen oikaistavaksi. Sen verran oli tuohon pykälää palanut, ettei uusi tiiviste todennäköisesti ilman oikaisua kauaa kestäisi. Muuten moottori oli purkaessa iloinen yllätys: nokka-akseleissa ei ole lainkaan havattavissa kulumista ja sylintereissä näkyy jopa hoonausjälkiä tehtaan jäljiltä, ilmeisen kestävistä materiaaleista ovat näemmä tuohon aikaan japanilaiset koneet rakentaneet. Öljyvuotoja ei myöskään näy ja tieto edelliseltä omistajalta onkin, ettei auto oli vaihtovälillä syönyt öljyä. Saa nähdä, paljonko 200 euron autolle tulee lisäkustannuksia tuosta kansihommasta, ehkä muutama kymppi siihen menee, en kysynyt kustannusarvioita. Pitäisi olla valmista torstaina. Sitten vain pistämään konetta takaisin kasaan. Tämän ikäiseksi autoksi todella suuri määrä tunnistimia ja liittimiä konehuoneessa, lisäksi molemmat nokka-akselit oli irroitettava, että sai kannen irti (pultit nokka-akselien alla, 8v versiossa olisi ollut pienempi homma).
Lisäksi perinteisissä paikoissa eli takalokasuojan kaarissa on korjattavaa, ja näemmä auton seistyä pois liikenteestä heinikossa kesäkuusta lähtien on toinen etulokasuojakin alkanut hapertua siihen pisteeseen, että on korjattava. Tulee tällainen lasikuitukitti-pakkelikorjaus ja tietysti sisäpuolelle paljon alustamassa. Jos talven kestäisi ja myös katsastusmiehelle kelpaisi riittäväksi korjaukseksi. Eihän tuota tosin tarvitse konttorilla näyttää kuin vasta toukokuussa, mutta menneessä katsastuksessa oli antanut takalokasuojan korjaukselle aikaa 30 päivää.
Jospa tässä viikon sisällä saisin remontit kasaan ja voisi ajokokemuksiakin kirjoitella. Nythän ei ole ajo-ominaisuuksista vielä mitään kokemuksia, samanlaisen auton kyydissä toki olen joskus istunut.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Niin tosiaan joku tarjosi sitä alkuperäistä maskin peittoa. Ongelmana vain on, että autossani on harvinainen tehdaslisävaruste eli lisäpitkät integroituna maskiin, tuo peitto todennäköisesti peittäisi ne. Kuulamma on aika harvinainen lisävaruste ja joku näitä Carinoita entisöivä voisi tuosta maksaa ihan kohtuullisesti, jos pistäisin myyntiin. Saa sitten nähdä, kuinka kylmä auto tämä pakkasilla ilman maskipeittoa on.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Ei ole palellut eikä ole maskipeittoa ollut, termari vaihtoon jos paleltaa. Kannattaa lämppärin vaijeritkin katsoa vaikkei itsellä ole koskaan pettäneet. Toinen vaijeri kääntää konehuoneen puolella hanaa ja toinen ohjaa ilmaläppää kennolle/kennon ohi. Taitaa olla hellan tekemä se lisävalomaski, sellainen on omassakin hyllyssä. H2-kannalla polttimo.
Kai lukitsit imunokan hammaspyörän pultilla, sehän on halkinainen
Jos tarvetta voin skannailla tuosta korjausoppaasta ohjetta.
Kai lukitsit imunokan hammaspyörän pultilla, sehän on halkinainen

Jos tarvetta voin skannailla tuosta korjausoppaasta ohjetta.
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Toimiiko 200ekun Toyota..onko tarvinnut varaosia..
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Täytyy vähän oikaista.. Carina E:n japanissa valmistetut mallit, eli Suomessa varmaan kaikki -92 -94 valmistuneet, oli ehkäpä kaikkien aikojen lujimpia henkilömallin Toyotia. Luotettava ruiskutekniikka ja paljon vähemmän ruostearka kori mitä vanhemmissa malleissa. Sitten valmistus siirtyi britteihin, ja 95-97 mallit lahosivat vanhempiin verrattuna käytännössä käsiin ja vikoja oli vaikka kuinka paljon, eurooppalaisten osien takia. Mm. vetonivelet ei enää olleet erikoislujia ja sähkövikoja ilmeni. Ekassa Avensiksessa brittilaatu oli hiukan jo parantunut, muttei alkuperäiselle japsitasolle.myös viimeisiä malleja tätä sukupolvea ennen huonomaineista Carina E:tä.
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Edit: kirjoitusvirheitä korjattu ja jotain lisätty.
Toyotan remontoimisessa meni paljon aikaa ja vaivaa. Kannentiiviste ja jakohihna tuli vaihdettua, tosiaan työtä lisäsi, että tässä twincamissa osa kannen pulteista on toisen nokka-akselin alla ja akselit piti irroittaa ennen kannen irroittamista. Lisäksi vain toista nokka-akselia pyörittää hihna ja tämä akseli hammasvälitteiseti pyörittää toista akselia ja tämä hammaspyöräsysteemi on vielä jousiviritteinen. Tämän ikäiseksi autoksi oli myös todella paljon letkuja ja tunnistimen johtoja irroitettavana ja mm. imuilmanäänemvaimennin. Seisominen ei ollut tehnyt autolle hyvää, vaan ruostevauriot olivat vähän pahentuneet sitten katsastuksen, toisen etulokasuojan kaaren sai rakentaa lasikuidusta uudelleen, uskomattoman siistiksi sai kuitenkin lopputuloksen, takalokasuojaan piti ihan hitsatakin paikkaa. Edellinen omistaja oli myös tunkilla murjonut helmoja ka toisella piolella oli murjotussa kohtaa myös hitsattava reikä. Äänenvaimentimeen tuli korjaus siideritölkistä, vuorivillasta ja rautalangasta. Näillä pitäisi pärjätä seuraavaan katsastukseen asti.
Seuraava katsastus on tehtävä toukokuussa ja ainakin tuo äänenvaimentaja on vaihdettava. Todennäköisesti pitää myös korjata toista takalokasuojaa, ovien alareunoissakin hieman sanomista, mutta se tuskin katsastukseen vaikuttaa.
Kaksi talvirengasta oli huonoja - kaikki nastat poikki. Piti siis vaihtaa Toyotan vanteille kaksi 50€ Nissanin mukana tullutta talvirengasta. Lopputulos myös enemmän kuin siedettävä, vaikka nyt eturenkaita ei olekaan tasapainotettu, vanhatkin painot revitty vanteista pois, ovat kuitenkin ilmeisen hyvässä tasapainossa, kun eivät täristä. Ja vähän ajetuissa Hakkapeliitta 2:sissa tarpeeksi pitoa, vaikkeivät uusille renkaille ihan pärjääkään.
Nyt olen ajellut autolla pari päivää ja reilut 250 km. Toimii erinomaisesti, ajettavuus sellaista kuin japsilta voi odottaa, kulkee lähes vakaasti, vaikka tietty tarkkuus ajettavuudesta puuttuukin. Moottori käy tasaisesti kuin uusi, ei uskoisi, että on näin paljon ajettu, kiihtyvyyttä ja puhtiakin löytyy kummasti. Bensa vähän jossain haiskahtaa, ettei olisi sitten tyyppivikaa eli vuotavaa tankin täyttöputkea, moottoritilassa ei vuotoja näy, tuntuvat ruiskusuuttimien tiivisteetkin pitävän, vaikka aika kovaa koppuraa jo olivat. Akku pitää vielä autoon vaihtaa, 10 vuotta vanha Varta ei enää oikein ole iskussaan, toisen lisävalon polttimo on pimeänä, ostin uuden ja pitää sekin vaihtaa.
Pari viikkoa auto on nyt itsellä käytössä ja menee sitten vaimon siskolle muutamaksi kuulaudeksi, kun tarvitsi luotettavaa ja halpaa autoa. Katsotaan, mitä siitä tulee, nyt auto vaikuttaisi hyvinkin hintansa arvoiselta ja toimivalta. Palaa sitten minulle takaisin jossain vaiheessa, joka käyttöön tai jo romutettavaksi.
Toyotan remontoimisessa meni paljon aikaa ja vaivaa. Kannentiiviste ja jakohihna tuli vaihdettua, tosiaan työtä lisäsi, että tässä twincamissa osa kannen pulteista on toisen nokka-akselin alla ja akselit piti irroittaa ennen kannen irroittamista. Lisäksi vain toista nokka-akselia pyörittää hihna ja tämä akseli hammasvälitteiseti pyörittää toista akselia ja tämä hammaspyöräsysteemi on vielä jousiviritteinen. Tämän ikäiseksi autoksi oli myös todella paljon letkuja ja tunnistimen johtoja irroitettavana ja mm. imuilmanäänemvaimennin. Seisominen ei ollut tehnyt autolle hyvää, vaan ruostevauriot olivat vähän pahentuneet sitten katsastuksen, toisen etulokasuojan kaaren sai rakentaa lasikuidusta uudelleen, uskomattoman siistiksi sai kuitenkin lopputuloksen, takalokasuojaan piti ihan hitsatakin paikkaa. Edellinen omistaja oli myös tunkilla murjonut helmoja ka toisella piolella oli murjotussa kohtaa myös hitsattava reikä. Äänenvaimentimeen tuli korjaus siideritölkistä, vuorivillasta ja rautalangasta. Näillä pitäisi pärjätä seuraavaan katsastukseen asti.
Seuraava katsastus on tehtävä toukokuussa ja ainakin tuo äänenvaimentaja on vaihdettava. Todennäköisesti pitää myös korjata toista takalokasuojaa, ovien alareunoissakin hieman sanomista, mutta se tuskin katsastukseen vaikuttaa.
Kaksi talvirengasta oli huonoja - kaikki nastat poikki. Piti siis vaihtaa Toyotan vanteille kaksi 50€ Nissanin mukana tullutta talvirengasta. Lopputulos myös enemmän kuin siedettävä, vaikka nyt eturenkaita ei olekaan tasapainotettu, vanhatkin painot revitty vanteista pois, ovat kuitenkin ilmeisen hyvässä tasapainossa, kun eivät täristä. Ja vähän ajetuissa Hakkapeliitta 2:sissa tarpeeksi pitoa, vaikkeivät uusille renkaille ihan pärjääkään.
Nyt olen ajellut autolla pari päivää ja reilut 250 km. Toimii erinomaisesti, ajettavuus sellaista kuin japsilta voi odottaa, kulkee lähes vakaasti, vaikka tietty tarkkuus ajettavuudesta puuttuukin. Moottori käy tasaisesti kuin uusi, ei uskoisi, että on näin paljon ajettu, kiihtyvyyttä ja puhtiakin löytyy kummasti. Bensa vähän jossain haiskahtaa, ettei olisi sitten tyyppivikaa eli vuotavaa tankin täyttöputkea, moottoritilassa ei vuotoja näy, tuntuvat ruiskusuuttimien tiivisteetkin pitävän, vaikka aika kovaa koppuraa jo olivat. Akku pitää vielä autoon vaihtaa, 10 vuotta vanha Varta ei enää oikein ole iskussaan, toisen lisävalon polttimo on pimeänä, ostin uuden ja pitää sekin vaihtaa.
Pari viikkoa auto on nyt itsellä käytössä ja menee sitten vaimon siskolle muutamaksi kuulaudeksi, kun tarvitsi luotettavaa ja halpaa autoa. Katsotaan, mitä siitä tulee, nyt auto vaikuttaisi hyvinkin hintansa arvoiselta ja toimivalta. Palaa sitten minulle takaisin jossain vaiheessa, joka käyttöön tai jo romutettavaksi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Vaihdoin akun uuteen, mutta se oli vähän liian matala Toyotan kiinnityksiin. Sopivaksi kristyspalaksi kiinnikkeen ja akun väliin sopi autotalliini aikanaan jäänyt -67 kuplavolkkarin jäänyt radioaukon peitinlevy. Lisävalon polttimoa en vielä vaihtanut, itse lisävalossakin sanomista, heijastinpinta huono ja lasissa halkeama, mutta tuon kokoisia Hellan lisävaloja ei ole valmistettu vuosikausiin ja saatavuus on nolla, ehkä jostain rompetorilta voisi joskus löytyä.
Ajettu aamulla taas 110 km ilman ongelmia, kytkintä nostettaessa kuuluu todennäköisesti painelaakerista pieni ääni, mutta tuskin aiheutaa mitään ongelmia. Ilmeisesti oikein tehdasasenteinen Fujitsun radio toimii hienosti, kasettisoittimen toimintaa en testannut. Soittelin edelliselle omistajalla, kun oli epäselvyyttä, milloin öljyt tähän on vaihdettu viimeksi, kun on tämä kuitenkin öljyä syönyt - reilun puoli litraa sai lisätä. Ei muistanut, viime vuosina on ollut niin vähän ajoa, että voi olla vaihdosta useampi vuosi. Tosin en taida nyt alkaa enää öljynvaihtoa tekemään, ajellaan näillä ja lisäillään tarvittaessa.
Auton keskuslukituksen toiminta on vähän erikoinen, ovet menevät lukkoon avaimella kuskin oven lukosta, mutta toisinpäin ei toimi, ainoastaan kuskin ovi aukeaa. Oven sisäpuolella on nappi, mistä saa sitten kaikki ovet auki. Lisäksi mukana on infrapunakaukosäädin, jolla tuulilasin yläreunassa olevaan vastaanottimeen sihtaamalla ovet saa myös lukkoon, mutta ei auki. Liekö aina ollutkin näin, vai olisiko järjestelmään tullut vuosien varrella vika. Joka tapauksessa tuossa kaukosäätimessäkin on vain yksi nappi.
Bensa ei tunnu enää haisevan, kun tankki ei ole aivan täynnä. Ilmeisesti ei siis kannata täyteen asti sitten tankatakaan.
Ajettu aamulla taas 110 km ilman ongelmia, kytkintä nostettaessa kuuluu todennäköisesti painelaakerista pieni ääni, mutta tuskin aiheutaa mitään ongelmia. Ilmeisesti oikein tehdasasenteinen Fujitsun radio toimii hienosti, kasettisoittimen toimintaa en testannut. Soittelin edelliselle omistajalla, kun oli epäselvyyttä, milloin öljyt tähän on vaihdettu viimeksi, kun on tämä kuitenkin öljyä syönyt - reilun puoli litraa sai lisätä. Ei muistanut, viime vuosina on ollut niin vähän ajoa, että voi olla vaihdosta useampi vuosi. Tosin en taida nyt alkaa enää öljynvaihtoa tekemään, ajellaan näillä ja lisäillään tarvittaessa.
Auton keskuslukituksen toiminta on vähän erikoinen, ovet menevät lukkoon avaimella kuskin oven lukosta, mutta toisinpäin ei toimi, ainoastaan kuskin ovi aukeaa. Oven sisäpuolella on nappi, mistä saa sitten kaikki ovet auki. Lisäksi mukana on infrapunakaukosäädin, jolla tuulilasin yläreunassa olevaan vastaanottimeen sihtaamalla ovet saa myös lukkoon, mutta ei auki. Liekö aina ollutkin näin, vai olisiko järjestelmään tullut vuosien varrella vika. Joka tapauksessa tuossa kaukosäätimessäkin on vain yksi nappi.
Bensa ei tunnu enää haisevan, kun tankki ei ole aivan täynnä. Ilmeisesti ei siis kannata täyteen asti sitten tankatakaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Yksi Toyota-harrastaja sanoi samaa, eli korjataan käsitystäni. Mutta olisiko tämä Carina II kuitenkin vieläkin kestävämpi?juippi11 kirjoitti: Täytyy vähän oikaista.. Carina E:n japanissa valmistetut mallit, eli Suomessa varmaan kaikki -92 -94 valmistuneet, oli ehkäpä kaikkien aikojen lujimpia henkilömallin Toyotia.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Unohtui mainita, että tämän aikakauden japanilaiseen tapaan nopeusmittari näyttää 10 km/h liian vähän. Kierroslukumittari taas elää välillä omaa elämäänsä, mutta enimmäkseen toimii kuten pitääkin. Joku aikanaan selitti, että Japanissa käytetään eri rengaskokoja kuin Suomessa ja mittariheitto johtuu siitä. Jotenkin uskallan epäillä tätä selitystä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT