Sivu 2/11

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1987 "tappovehje"

Lähetetty: 12.11.2014 16:53
Kirjoittaja degen
Ensisavut otettu. Kerkesin heivaamaan tämän jo Lemille Tampereelta ja kokeilin siellä. Ei käynnistynyt kirveelläkään. Aattelin et mitäs perhanaa. Vein mopon takas manseen ja kävi ilmi, että magneeton puoleinen kampiakselin stefa on kokonaan irti. Ilmankos ei lähe. Stefa sijaansa ja kokeilin uudelleen, johan tärähti tulille. Pääsuutin oli kumminkin liian iso, koska mopo röpöttää täyskaasulla ja tyhjäkäyntisuutin on liian pieni. Suutinostoksille siis.

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1987 "tappovehje"

Lähetetty: 12.11.2014 16:53
Kirjoittaja degen
Vuosimalli korjattu. Runkonumeron perusteella oikea vm on 1988. Siten penkinpäällisen pitäisi olla sininen. Samapa tuo. Myyjän mukaan vm olisi ollut 1987, mutta samapa tuo sinänsä.

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 22.11.2014 12:19
Kirjoittaja degen
Tulipa tilattua tähän alkuperäiset tankin tarrat. Nuo nykyset on orkkiksen näköset muttei ole sävyltään eikä muodoiltaan oikeanlaiset. Huutonetistä löytyi oikeanlaiset. Alkuperäisosana juuri näitä 87-88 tarroja ei enää taida juurikaan löytää.

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 24.11.2014 23:52
Kirjoittaja Vanja-eno
^tiedä hänestä, mutta jollei Finmoposta löydy, niin ei kai sitten mistään.

Tsekkaa: www.finmopo.fi

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 25.11.2014 20:38
Kirjoittaja degen
Tommosesta paikasta en tiennytkään. Näytti kyllä siltä, että siellä olisi lähinnä vanhempien Solifer-mopojen tarroja. Joka tapauksessa mopossa on nyt kiinni täsmälleen alkuperäisen malliset tarrat. Heti tuli paremman näkönen. Sininen teksti on tummempi ja tarran tausta on valkoinen, eli se sopii tankin sävyyn. Vanhoissa tarroissa tausta oli kirkas.
Kuva
Kuva
Jos verrataan...
Kuva

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 27.11.2014 23:02
Kirjoittaja jta
Huomattavasti paremmat nuo tummemmat tarrat.

Ja vaikuttipa aika hyvältä paikalta tuon finmopo. Meni kirjanmerkkeihin. Näytti olevan aika paljon sellaista tunturi osaakin mitä ei oikein meinaa muualta löytää kuin aivan järjettömiin hintoihin.

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 4.12.2014 15:02
Kirjoittaja degen
Nyt alkaa peevee olla vähitellen säädöissä. Eturattaan vaihdoin yhtä piikkiä pienemmäksi. Tuo 22-millinen mikuni taitaa olla hivenen liian iso, koska paikaltaan lähteminen"vakiomopotyyliin ja heti kaasu täysin auki" ei oikein onnistu, vaan liikkeelle pitää lähteä vähitellen kaasua lisäten. 20-millinen kaasari olisi varmaankin just sopiva. Samaisesta syytä ylämäestä lähteminen on hankalaa. Kunhan mopon saa pieneenkin vauhtiin, se vastaa hyvin kaasuun ja kulkee oikein mukavasti. Yläkierroksilla vetoja sitten löytyy jo vähän liikaakin, alkaa jo pelottaa ajaminen.
Harmi vaan, että etunavasta meni mittarin pyöritinrattaan kieli, johon vaijeri kiinnittyy, poikki. Kauanhan se kestikin, peräti 8,4 km. Tosin se on jo vanha ja ehkä vähän laho.
Pitää vielä kumminkin kokeilla kaasarin tarkkaa kohdistusta imuaukkoon, koska pytyssä on M6-pinnapultit ja kaasarin kiinnitysreiät on M8-kokoset. Ei se paljon voi hutiin mennä, mutta vähän kumminkin kaasari liikkuu imuaukkoon nähden. On etsittävä jonkinlaiset holkit, joiden avulla klappi poistuu.

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 4.12.2014 17:30
Kirjoittaja 'aatee'
Myös ominaisuus malossille että kierroksilla mennään kun läppiä ei ole 8) 8)
Kannataa myös veistää painekiekko.

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 4.12.2014 18:24
Kirjoittaja degen
Tuo tuli huomattua. Tehoputkikaan ei kauheesti auta asiaan. Tuo kaasariasian kanssa on mitä ilmeisimmin vaan elettävä.
Kokeilin mopossa sekä Arrowin että Malossin tehoputkea. Persdyno sanoi, että Arrowin putken antama tehopiikki on vähän kovempi. Malossin putki on tasaisempi ja ehkä vähän miellyttävämpi ajettava.

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 4.12.2014 22:16
Kirjoittaja 'aatee'
Juu muistaakseni tollaset pienet erot putkilla onkin.
Harvinaisuus tuo malossin putki

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 4.12.2014 23:58
Kirjoittaja degen
Noita malossin putkiakin on olemassa kolme erilaista. Yhdessä ei lue mitään, yhdessä lukee paisarin takana isolla Malossi ja kolmannessa on "julkisivun puolella" paisarin alkupäässä ennen mutkaa malossin leijonan kuva ja teksti "casa del carburatore malossi" muistaakseni. Viimeksimainittuja en tiedä olevan kuin yhden olevan olemassa ja nähnyt siitäkin vain kuvan. Minulla on tuo malli, jossa ei lue mitään.

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 15.12.2014 16:46
Kirjoittaja degen
Eilen tuli ostettua parempi etujarrukilpi ja tilasin mopo-sportista siihen uuden pyöritinrattaan ja nopeusmittarin vaijerin kiinnitysruuvin. Vanhassa jarrukilvessä ei tuo vaijerin kiinnitysruuvi lähtenyt edes irti, koska sitä pitävä pienenpieni ruuvi ei suostu irtoamaan rikkomatta kilpeä. Toi kiinnitysruuvi pitäisi saada irti, jotta sen hajonneen rattaan saisi vaihdettua.
Lisäksi vanha kilpi on muutenkin niin heikossa kunnossa, että parempaa käytettyä laitan tilalle. Muut hilppeet sain kilven mukana. Saapa nähdä kuinka kauan kestävät uudet rattaat. Syytä olisi kestää ainakin enemmän kuin 8,5 km. Rasvan puute ei ole ollut ongelma.
Huomenna pitää vielä käydä hakemassa 600 astetta kestävää kuumakestomaalia, koska 350-asteinen ei kestänyt alkukäyrässä kummassakaan putkessa. Ylihuomenissa päästäneen taas ajelemaan.

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 15.12.2014 17:48
Kirjoittaja t tulppu
Vieläkö menee vähällä polttoaine kulutuksella. Naapurin viri suikki ei enää kuulemma enää hajulla kulje. kuulemma tankillinen menee alta aikayksikön..

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 15.12.2014 18:02
Kirjoittaja degen
Semmosella porsasteluajolla kestää tankillinen noin 20 km. Jos malttaisi ajella asiallisemmin, saattaisi päästä peräti 70 km tankillisella.

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Lähetetty: 15.12.2014 18:05
Kirjoittaja t tulppu
Saman suuntaisia lukuja naapurikin tuossa syksyllä mainihti.