Jos jotakin päivittelisi. Vihreälle ladalle ei tehty mitään sitten toukokuun jälkeen, kardaanitunneli hitsailtu kasaan ja etupääkin aikalailla, vähän saisi vahvistella mutta ei oikein innosta, kun ohjauksen tekeminen olisi seuraavana vaiheessa. Kesästä asti tullut mersua rakenneltua, mutta nyt talven tullen alkoi tekemään taas mieli ladaa jolla saa luisutella niin että ei tarvi pelätä sen romuttamista....
...Joten tuli haettua suht. läheltä tällänen 1500 kanttilada, 100€ ilman taka-akselia, mukaan vaihdelaatikko ja kalkattava kone, tuo moottori tulee myöhemmin tähän uusien laakerien kanssa. Penkit rotan syömät ja homeessa, ne heitin heti ensimmäisenä pois... Nappiksen vanha jakkara tulee näin aluksi ainakin kuskille, myöhemmin ehkä leimavanhat kuppipenkit ja kunnon vyöt, jonkunnäköiset puolikaaret vois olla myös kivat, että uskaltaa rallittaa...
Parempaa kuvaa ei tähän hätään ole. Suunnitelmana on laittaa kaikki viimetalvena nappiksessa olleet osat tähän kiinni, ruiskuturbotekniikkaa ja levykemppiperää siis...
Tarkoitus kuitenkin tehdä pieniä paranteluja tekniikkaan viimekerrasta jotain oppineena. Lada on vissiin yksipisteruisku alunperin, eli vakio tankkipumppu laitetaan lykkäämään ainetta keruusäiliölle, pohjasta lähtö korkeapainebensapumpulle ja säiliön yläosaan paluu bp-säätimeltä ja paluu tankkiin. Autolla tarkoitus ajaa sekä e85 että 95e, joten joku "map switch" tarkoitus laittaa että täysin tyhjään polttoainejärjestelmään saa tankata kumpaa ainetta tahansa, tähän autoon ei ole varaa satsata flexfuel anturia.. Myös turbo vaihtuu tuohon kkk:hon joka aluksi oli kiinni, mutta tälläkertaa tulee kunnon hukkaportti kaveriksi, sitä varten pitää vain seetilaippa sorvata. Pakoputkisto tulee 2.5" tavarasta, aluksi testejä varten up pipe, mutta myöhemmin sitten päivitetään sekin ulostulo takaovesta tyyppiseksi...
ja tietenkin tärkein, tälläkertaa tulee jopa etujarrut..

Takajarrupiiriin tulee väliin hydraulikäsijarru ja vakio jarrupaineensäädin ennen käsijarrua, pitää joku säätö siihen keksiä. En vielä tiedä heittääkö lattiamaton ja kattoverhoilun pois, jäärata-autossa ei tunnu oikein tärkeiltä, mutta tekis mieli tälläkertaa edes säästää ne....
Enskerralla kun alotettu niin laitetaan vaikka kuvia aivan

Opiskelemaan lähdettiin muijan kanssa seinäjoelle tuossa syksyllä, ite opiskelemasssa autoalaa ekaa vuotta. Tuo 100km välimatka hidastaa tekemisiä rajusti, mutta viikonloppusin pyritään aina kotia tulemaan ja rakentelemaan. On ainakin motivaatio aina paskan kouluviikon jälkeen huipussaan!
