Sivu 2/2

Re: VAZ-212140 - 1996 - Lievä projekti

Lähetetty: 8.7.2015 18:16
Kirjoittaja TsarBomba
Hyvä että täällä neliveto osastollakin joku kirjottelee. Voimia rojektin pariin! Mukava lueskella kuulumisia.

Re: VAZ-212140 - 1996 - Lievä projekti

Lähetetty: 16.12.2015 19:32
Kirjoittaja tapanih
Nysse on viimein katsastettu. Eilen ja huomautuksitta. Eikä katsastusmies kiinnittänyt huomiota puuttuvaan kallistuksenvakaajaankaan. Kuinkahan vaaterissa Niva mahtaa kulkea vakaajan kanssa, kun en minä sen huomaa kallistelevan ilmankaan. Kiva ajella kun alusta ei kolise.
Moottorin ääni kylmänä ei ihan mene minun seulasta läpi, mutta ajelen talven tai niinkauan kun kunnialla pyörii, ja kesälämpimillä käytän koneen pois ja katon mitä se on syönyt.

Re: VAZ-212140 - 1996 - Lievä projekti

Lähetetty: 17.12.2015 0:08
Kirjoittaja raul
TsarBomba kirjoitti:Hyvä että täällä neliveto osastollakin joku kirjottelee. Voimia rojektin pariin! Mukava lueskella kuulumisia.
Samaa mieltä. Tämä juttu on mukavaa luettavaa, oikeaa duunaamista ilman kompromisseja. Sen verran olisin kommentoinut tuonne puukkosaha-asiaan, että nekin kannattaa pitää autotallista kaukana, mutta onneksi tulikin jo selvittyä oikeilla opeilla :D Pienellä, nopealla ja kalliilla puukkosahalla tekee taidetta peltihommissa, mutta vahvan tavaran leikkaamiseen ei siitäkään taida olla.

Seurataan.

Re: VAZ-212140 - 1996 - Lievä projekti

Lähetetty: 17.12.2015 6:40
Kirjoittaja Jaska HKI
pressa kirjoitti:Kun tänne ei saaa vieläkään suoraan liitettyä koneelta kuvia (vaikka siitä keskustelua onkin ollut mutta) niin yritän netistä löytyvän kuvan avulla selittää. Itseltäni löytyisi (huonoja kännykällä otettuja kuvia) puslien irrottamisesta. Tavallinen vasara viedään pois koko työmaalta ja ainut väline mitä tarvitaan on paineilmataltta.
Kuva
Mukana tulee muutama pää ja yksi katkaistaan niin että siitä jää tasapäinen tappi. Tällä tasapäisellä tapilla saat "päräytettyä" pultin pois reiästä, itse olen joskus hakannut 1,5 kiloisellla vasaralla jotain kohdetta eikä irronnut, ainoastaan muotovirhettä kohteesee. Otin päräyttimen ja sillä tukevasti painaen oli pultti irti muutamassa sekunnissa. Samalla vehkeellä vaihtaen talttamaisen terän irtoaa puslatkin tukivarresta hienosti. Irrotus siten että siitä peltikauluksesta täryttää hieman sisäänpäin ja sitten saatkin jo kulmaa siten että tärinä tuo puslan ulospäin.
Toki nyt jos olet niitannut sen pultin jo vasaralla sinne apurunkoon on melkein pakko porata pulttiin sellainen sentinsyvyinen reikä, se antaa materiaalille mahdollisuuden palautua niittauksesta, ja sitten siolla tasaisella tapilla päräyttää irti. Oletko lämpöä jo kokeillut? Eli kohde kerran pieneen hehkuun ja vähintään puolentunnin jäähtyminen jonka jälkeen kokeilee, kuuma kohde ei irtoa koska lämpölaajenemiset pitää ne yhdessä. jäähdyttyään irtoaa kun "paska" palanut välistä.
Asetyleenipolttimen hapettavalla liekillä saa poltettua ruosteen pois,samoin lämpölaajeneminen kohdistettuna ulkopintaan irroittaa ruosteen rajapinnan koska pienikin liike rikkoo rajapinnan.Nykyisin saa esimerkiksi Wurthiltä hyviä ruosteenirroituskemikaaleja.

Re: VAZ-212140 - 1996 - Lievä projekti

Lähetetty: 9.7.2016 21:48
Kirjoittaja tapanih
Niva seisoskeli kevättalven ja alkukesän ja odotteli kuskin inspiratsuunia. Olis pitäny tutkiskella, miksi lämpö ei pysy hiihtoliiton suosituksissa ja kaputustakin kuului konehuoneesta kylmänä.
No, alkuviikosta toinen saman ilmansuunnan ajokki, Skoda Felicia dieselfarkku meinasi istahtaa peräkärryn kanssa läheisen epävirallisen veneenlaskupaikan vastakkoon, vaikka kuormana oli vain pahainen muovinen turvakanootti. Het panin Skodan seisomaan ja Ladan tulille. Mikälie, mutta nyt lämmöt pysyy neulanpaksuuden alle 90 eikä kaputustakaan paljoa kuulu.
Mielikuva on, että ei kaksinen kampe hyvällä tiellä, mutta sitämukkaa kun tie huononee, auto paranee. Mukava, kun ei kuopissa lyö pää kattoon eikä alusta kolise.
Ajelen hirvijahdin yli mikäli noikseen pellaa ja mietin sitten jatkoremppahaluja. Uusi ominaisuus on, että tyhjäkäyntikierrokset tippuu hitaanlaisesti alas.