Mosse-Aksu kirjoitti:Samoilla linjoilla olen kuin Vanja-eno ja Alfasud. Se on voittaja, joka ei provosoidu öykkäröinnistä. Liikenne on aivan väärä paikka alkaa osoittamaan mieltään, vaikka olisikin tullut kaltoin kohdelluksi. Ärsyttäähän se toki, sen myönnän.
Vuosia sitten ajelin 1200 Combilla kaksikaistaisella tiellä. Oikeanpuoleinen kaista veti hitaammin ruuhka-aikana, koska siinä oli paljon oikealle kääntyjiä. Niinpä siirryin vasemmalle kaistalle ja ajoin sallittua kuuttakymppiä. Samaan aikaan siirtyi samalle kaistalle muutamia autoja takana päin vanha b-mallin Opel Kadett. Tämä kaveri ajoikin sitten sen verran kovaa, että saavutti minua nopeasti. Oikean puoleiselle kaistalle tuli tilaa, kun osa autoista kääntyi pois. Kadetti oli jo aivan takanani ja siirryin oikealle väistääksen tätä kiireistä kulkijaa ja ajattelin sitten siirtyä takaisin vasemmanpuoleiselle kaistalle. Aivan samaan aikaan siirtyi myös Opel oikealle puolelle. Kaverilla oli ilmeisesti aikomus ohittaa minut oikealta. Hän tulkitsi varmaankin väistämisyritykseni kiusanteoksi ja sitten alkoi tapahtua. Seuraavan kymmenen kilometrin matkalla hän yritti kiilata minut ojaan kolme kertaa. Tipakkaan välittämättä takana tulleesta rekasta. Opelissa oli kuskina nuori jätkä ja matkustajana pieni koira hattuhyllyllä. Minulla kyydissä vaimo ja alle kouluikäiset molemmat lapseni. Sain tosissani väistellä ja varoa tuota tuittupäätä ja kaikki vain pelkän äkkipikaistuksissa tehdyn väärän olettaman takia. Kyllä silloin keitti. Mieli olisi tehnyt ajaa päin ja mennä ensin vetämään sitä turpaan ja vasta sitten alkaa selvitellä asioita. Mutta en edes vilkutellut valoja enkä painanut äänimerkkiä. Mitä se olisi hyödyttänyt?
Mun isällä oli ennen sellainen pakkomielle, että kaikki ohittavat hänet vain siksi, että hän ajaa Skodalla. Ja sitten alkoi hirveä kaahaus ja näyttäminen, että minuahan ei ohitella. Onneksi hänellä on jo niin paljon ikää, että vauhti on hiljentynyt. Ei hän silti vieläkään mikään jononvetäjä ole.

Se on kuski joka ajaa ei auto........................................................
Kevyt kenttävittuiluhan onkin sitten toinen juttu.
Ladismi on mielestäni erittäin hyvä juttu ja sen ylittää lähinnä Mossismi
tai sitten Volgismi,kyseessähän on jo juttu jonka voisi yhdistää elämäntapaan.
Positiivisessa mielessä