Sivu 2/2
Re: VAZ-2112-2006-1,6 16V-KÄYTTIS
Lähetetty: 9.7.2015 22:34
Kirjoittaja äölkjhgf
Joen musikka kirjoitti:Puolenkymmentä kertaa olen ramplannut noita paikoilleen ja luulen että vain yksi kireys on oikea.Siis - ei säätöjä vaan tarpeellinen määrä kierroksia.
Nyt ollaan ilmeisesti samalla aaltopituudella. Minä kun käsitin väärin että sinä olisit käsittänyt väärin

Eli luulin että tuo tarpeeksi kierroksia tarkoittaa että moottoria vaan pyöritetään ja vaijeri kiristyisi.
Mutta kun ei remontissa ole koskettu koko vaijerikelaan, niin ajattelin että voiko niitä kiristää noista taittopyörien läpivientien hahloista?
Re: VAZ-2112-2006-1,6 16V-KÄYTTIS
Lähetetty: 11.7.2015 19:59
Kirjoittaja forra
Nyt taisi selvitä. Otin koneiston taas irti ja huomasin, että vaijeri kelan päässä olevat jouset oli toisesta päästä paljon löysempi. Käänsin neliö avaimella vaijeri kelaa sopivaan kohtaan siten että jousi oli yhtä kireä molemmin puolin kelaa. Lisäksi moottorin hiilet hankasi liukupinnan alareunaan missä käämit on kiinni ja rutina johtui tästä. Vieläkin toimii väärinpäin, mutta toden näköisesti moottorin kuori väärinpäin jossa kestomagneetit ovat.
http://i1040.photobucket.com/albums/b40 ... ozvxoi.jpg