Sivu 2/9
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 5.9.2015 18:54
Kirjoittaja pressa
Yleensä nuo hardyt turpoaa kun eivät ole kiinni, sitten eivät meinaa sopia takaisin kun pultinreät tuntuvat olevan liian ulkona. Väkisin kun sitten pannaan paikoilleen niin murtumapaikat valmiina ja jonkina ajan kuluttua hajoaa. Siksi tuohonkin on erikoistyökalu (sellainen kiristettävä iso klemmari) jonka avulla voidaan ottaa pois ja laittaa takaisin. Ja edelleen ihmettelen miksi noita irrotetaan, kardaani lähtee irti kun vetäisee poorista taaksepäin (kolme pientä pellikynttä lukitsee).
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 6.9.2015 20:15
Kirjoittaja Tommisatta91
jahaa.. noh, eihän se auta, täytyy hommata uusi sitten, tietääpähän ensi kerralla tuonkin ettei tarvi pultteja laipasta irrotella

... mites muuten tuon uuden hardyn kanssa sitten, kun sitä laittaa paikalleen niin tarviiko siinä sitä pantaa vai onko se sitten uutena oikeassa muodossa että on reijät kohdillaan...?
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 6.9.2015 22:51
Kirjoittaja Flaiman
Uusissa on panta valmiina kiinni ja puristuksissa sopivasti, että pultit menee paikalleen. Muistaa vaan sitten kun on kiinni niin katkaista pannan. Pariin otteeseen unohtunut, kun ei ole ollut pihtejä kädenulottuvilla.
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 7.9.2015 8:49
Kirjoittaja Tommisatta91
jaa no sitte, se onki hyvä juttu

pitänee käydä kysymässä paikallisesta varaosaliikkeestä josko niillä olis hyllyssä, ei huvittais alkaa odottelemaan että tulee manselta
ja tein sitte eilen vielä vähän lisää työmaata itelle; vesipumpussa kun on ne pinnapultit mihin tulee se putki kiinni mikä lähtee sitte lämppärin kennolle niin toisesta pinnapultista meni kierteet paskaksi.. katkasin sitte pinnapultin ja koitin porata sitä pois niin meni sitten se poraus ihan vituralleen ja nyt sitte täytyy hommata uus vesipumppukin

oppia ikä kaikki mutta vähän huolellisempiki vois joskus olla, täytyy sanoa

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 7.9.2015 16:38
Kirjoittaja pressa
Tommisatta91 kirjoitti:j meni kierteet paskaksi.. katkasin sitte pinnapultin ja koitin porata sitä pois niin meni sitten se poraus ihan vituralleen ja nyt sitte täytyy hommata uus vesipumppukin...
Ja tästä päästään siihen että vesipumpussa ei ole pinnapultteja, vesipumppukotelossa johon pumppu kiinittyy on takana pinnapultit...

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 7.9.2015 17:10
Kirjoittaja Flaiman
Sitä pumpun taakse tulevaa putkea ei väännetä kiinni hampaat irvessä. Ensinnäkin juurikaan kierteet ei kestä mutta se ohut putken laippa vääntyy eikä tule enää vesitiivis.
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 7.9.2015 18:53
Kirjoittaja Tommisatta91
niin no juuri niitä pinnapultteja kyllä tarkoitin
ja ne ei menny kyllä sen takia paskaks että oisin liian lujaan niitä vääntäny, hyvin sievästi yritin ne kiristellä mutta kun toinen mutteri lähti ilmeisesti sitten väärille kierteille enkä sitä sitten huomannut kun vasta siinä vaiheessa kun ei kiristynyt yhtään enempää vaan mutteri pyöri vain tyhjää... jokatapauksessa, oma huolimaton mokahan tuo on

nooh.. nyt kuitenkin tänään lähti uus vesipumppu ja hardylaippa manselta tilaukseen, josko niiden kanssa olis vähän viisaampi sitten kun ne sieltä sitte tulevat

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 7.9.2015 19:38
Kirjoittaja pressa
Eli jouduit tilaamaan tuon "kokonaisen" eli missä tulee tuo pumppu pesäkin (
http://www.mansemotors.fi/vesipumppu-ta ... kupvaraosa ) ei pelkkä vesipumppu riitä ja sehän sinulla ehjä onkin. (
http://www.mansemotors.fi/vesipumppu-takaveto-tarvike ).
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 7.9.2015 21:54
Kirjoittaja Tommisatta91
juu siis sehän tässä varmaan eniten kismittääkin ku olis ollu muutoin ihan täysin toimiva vesipumppu, uusilla tiivisteiläki ja ihan omin pikkukätösin ehostettu edustavan näköseks

nooh, ompahan ehjä pumppu varalle jos sattuu joskus käymään ns."force majööri"

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 9.9.2015 15:47
Kirjoittaja Tommisatta91
Jaaha, nyt on mansen paketti tullu, heti koulun jälkeen hakemaan ja asentelemaan..
mites muuten, kun on tuo weberin 32/36 DGV kaasarina nykysin niin millälailla on porukka sen kaasuvaijerin/kaasuvivun asennellu toimimaan webrun kanssa? kun mulla on yhessä DGAV webrussa semmonen "pallonivel" systeemi mikä menee kyllä siihen ladan vivustoon paikalleen mutta jos sen laittaa niin ei sitten aukea kaasuläpät täysin auki, olisko jotain hyviä neuvoja tähän..?
Edit: vielä semmonen että mistähän kiikastaa; kun pyörittää käsin konetta kampiakselin päästä startin ollessa paikallaan niin kuuluu semmosta "rahinaa" aina tietyssä kohtaa, aivanku startin hammasratas koskisi vauhtipyörän hampaisiin, mistähän mahtais johtua moinen...??
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 10.9.2015 13:15
Kirjoittaja Tommisatta91
eikös kukaan...?
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 10.9.2015 16:41
Kirjoittaja pressa
Onko vivustosta löysät säädetty pois? vai onko liikerata vain liian lyhyt? Voihan sitä palloniveltä siirtää lähemmäs läppäakselia jolloin ei tarvitse niin pitkää liikerataa.
Jos startti irrottamalla ääni katoaa niin tarkista että startti asettuu kunnolla kohdilleen, rattaan ei pitäisi koskettaa hammaskehää silloin kun pendiksi ei vedä ratasta, palautuuko pendiksi kokonaan?
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 10.9.2015 19:33
Kirjoittaja LadaJanne
Muistaakseni aavistuksen pitempi kierretanko siihen vivustoon niin ne läpät saa aukeamaan ihan kokonaan weberistä.
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 10.9.2015 19:58
Kirjoittaja jta
Suosittelen lukemaan ajatuksella tuolta virityspuolelta sen Jokarin weber topicin. On sellainen tietopaketti jossa myöskin tuo ongelma on käsitelty.
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 10.9.2015 21:09
Kirjoittaja Tommisatta91
juu starttiongelma ratkesi, eli pendiksi ei palautunu itsestään ollenkaan, onneksi toinen startti varastossa jossa ainaki bendiksi toimiipi, sitä sitten en tiedä että toimiiko muuten mutta se jää nähtäväksi sitte
sitten tuo weberi propleema niin minusta vain tuntuu että weberi pitäis olla korkeammalla, vivusto ei vedä tarpeeksi alas että aukeais läpät kunnolla, kakkoskurkku ei aukea ollenkaan
Edit: Tosin kylläki juolahti tässä mieleen että täytyis hommata bensapaineensäädin ja painemittari, kun eikös se niin ollu että vakiopumppuki itekee monesti vähän liian korkean paineen weberille? inhottava sitten ku alkaa neulaventtiili tulvia ylitte

että en tiä sitte josko ajelis sen aikaa tolla vakiokaasarilla että saa paineensäätimen ja mittarin hommattua