Olkapään leikkaus.

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
samarai
Lada kerhon jäsen

Re: Olkapään leikkaus.

Viesti Kirjoittaja samarai »

Minä olin alaselän magneettikuvassa v.99. Se on nykyisin niin laajakaarinen putki, ettei siellä juuri ahtaan paikan kammoa pitäisi tuntea. Itselle oli pahin se, että piti olla miltei tunti liikuttamatta evääkään. Ja puolen tunnin jälkeen alkoi silmissä pimetä, kun oli selässä niin pahat tuskat, juuri siinä pahimmassa asennossa joutui olla. Hoitaja vielä ilmoitti, että koita vielä hetki kestää, tai joudutaan aloittamaan alusta. :) Radiologi sitten antoi niistä lausuntonsa minua hoitaneelle ortopedille, ja hänen kanssaan sitten keskusteltiin. Ne magneettikuvat oli niin tarkkoja "valokuvia", että jopa minä tajusin niistä mikä siellä lannerangassa on vikana.

Mulle olisi silloin tehty 3-nikaman luudutusleikkaus Invalidisäätiöllä, mutta kun ortopedi alkoi puhumaan sen riskeistä ja vatsalaukun irrottamisesta, niin selkä alkoi tuntua heti paremmalta. En ole katunut, etten mennyt siihen leikkaukseen, käytän tukiliiviä ja sillä tulee sen verran toimeen, että pärjää melko normaalisti. Ja se alaselän vika vaivaa vielä nykyisin vähemmän kuin silloin, siitä se ortopedi sanoikin, että siirtymä voi myöhemmin lukittua.

Tilalle on valitettavasti tullut nyt nuo olkapää/hartiakipu ja krooninen tenniskyynärpää. Molemmat ovat vielä samalla puolella, niin on yritettävä tehdä raskaammat kantohommat vasemmalla kädellä.

Tuo olkapäävaiva on siitä kurja, että siihen on hankala mitään auttavia tukia laittaa.

e. Yks kaveri kertoi, että kun makasi siellä kaaren alla kuvattavana ja se kuvauslaite kun pitää vähän samaa rätinää kuin mig-hitsaus, niin sille iski mielessään jokin paniikki, että kaaren aukkoa hitsattaisiin kiinni. :D
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vaimolla leikattiin olkapää 10 vuotta sitten.Olkapäässä oli luukanavassa piikki joka nihrasi melkein jänteen pikki.Jos se olisi katkennut niin korjausleikkauksella on kohtullisen huonot paranemismahdollisuudet.3kk sairaslomaa ja pikkuhiljaa parani.Veljellä joka oli timpuri oli myös työperäisiä olkapäävaivoja (luupiikki olkapäässä) kerran se leikattiinkin ja olisi toisen kerran leikattu,mutta hän ehti kuolla ennen toimenpidettä.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Vähän tässä pelotellaan, mutta hyvin samanlaiset kokemukset minullakin on magneettikuvauksesta kuin Samarailla. Edelleen olen tyytyväinen siihen, että vastasin kirurgin kysymykseen: ei leikata.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Olipa kokemus mangeettikuvaus. Lääkäri soitti viime torstaina ja kieltäydyin leikkauksesta.(leikkaus 28.9.15) Perustelin asiaa, että tarviin oikeaa kättä, kun takan lämmittäminen alkaa lähiaikoina. Sovittiin, että palataan asiaan ensi helmikuussa. Huh, sain jatkoaikaa.
virtain

Viesti Kirjoittaja virtain »

Lada Scandinavia kirjoitti:Olipa kokemus mangeettikuvaus. Lääkäri soitti viime torstaina ja kieltäydyin leikkauksesta.(leikkaus 28.9.15) Perustelin asiaa, että tarviin oikeaa kättä, kun takan lämmittäminen alkaa lähiaikoina. Sovittiin, että palataan asiaan ensi helmikuussa. Huh, sain jatkoaikaa.
Minulle sanoi lääkäri jo muutama vuosi sitten,kun oikean olkapään murheet alkoivat :roll: ....Että "mitä pidemmälle päästään ilman leikkausta,niin sitä parempi,koska se leikkauskaan ei tee siitä välttämättä yhtään parempaa"

Minulla on siis oikea olkapää nyt siinä kunnossa,että tiettyjä liikkeitä tehdessä kuuluu olkapäästä rusahdus (ihan kuin olis räikkä siellä sisällä)...mutta kipeä se ei ole :? ....tosin ei se nousekkaan ilman kipua juurikaan hartiatason yläpuolelle :shock:

Aikoinaan tuohon oikeaan olkapäähän laitettiin 3kpl Kortisoni piikkejä (alle vuoden sisällä).....Niistä ei ollut mitään apua missään vaiheessa :lol: ...mutta annoin laittaa,kun menivät silloisen työnantajan laskuun :-P ,vaikka tiesin,että apua niistä ei ole....Sainpahan olla pois töistä senkin ajan 8)
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

samarai kirjoitti:Minä olin alaselän magneettikuvassa v.99. Se on nykyisin niin laajakaarinen putki, ettei siellä juuri ahtaan paikan kammoa pitäisi tuntea. Itselle oli pahin se, että piti olla miltei tunti liikuttamatta evääkään. Ja puolen tunnin jälkeen alkoi silmissä pimetä, kun oli selässä niin pahat tuskat, juuri siinä pahimmassa asennossa joutui olla. Hoitaja vielä ilmoitti, että koita vielä hetki kestää, tai joudutaan aloittamaan alusta. :) Radiologi sitten antoi niistä lausuntonsa minua hoitaneelle ortopedille, ja hänen kanssaan sitten keskusteltiin. Ne magneettikuvat oli niin tarkkoja "valokuvia", että jopa minä tajusin niistä mikä siellä lannerangassa on vikana.

Mulle olisi silloin tehty 3-nikaman luudutusleikkaus Invalidisäätiöllä, mutta kun ortopedi alkoi puhumaan sen riskeistä ja vatsalaukun irrottamisesta, niin selkä alkoi tuntua heti paremmalta. En ole katunut, etten mennyt siihen leikkaukseen, käytän tukiliiviä ja sillä tulee sen verran toimeen, että pärjää melko normaalisti. Ja se alaselän vika vaivaa vielä nykyisin vähemmän kuin silloin, siitä se ortopedi sanoikin, että siirtymä voi myöhemmin lukittua.

Tilalle on valitettavasti tullut nyt nuo olkapää/hartiakipu ja krooninen tenniskyynärpää. Molemmat ovat vielä samalla puolella, niin on yritettävä tehdä raskaammat kantohommat vasemmalla kädellä.

Tuo olkapäävaiva on siitä kurja, että siihen on hankala mitään auttavia tukia laittaa.

e. Yks kaveri kertoi, että kun makasi siellä kaaren alla kuvattavana ja se kuvauslaite kun pitää vähän samaa rätinää kuin mig-hitsaus, niin sille iski mielessään jokin paniikki, että kaaren aukkoa hitsattaisiin kiinni. :D
Tuttua tavaraa selässä Samarailla...Mulla Leikkaava lääkäri sanoi ettei voi leikata, on niin monessa nikamassa vikaa..Leikataan jos Halvaantumis oireita ilmenee...Rintarankaa on irroiteltava joka päivä. 5 nikamaa irtoaa toisistaan vain naksauttamalla. 7 helvetillistä vuotta meni tapellessa Eläkkeelle pääsystä..Piti vielä Korvien väli vikakin hankkia ennen Eläkkeelle pääsyä.. Arvelin että kolmanneksi tarvitsen Huonon Sydämmen toiminnan..
Lattarauta

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

t tulppu kirjoitti: Tuttua tavaraa selässä Samarailla...Mulla Leikkaava lääkäri sanoi ettei voi leikata, on niin monessa nikamassa vikaa..Leikataan jos Halvaantumis oireita ilmenee...Rintarankaa on irroiteltava joka päivä. 5 nikamaa irtoaa toisistaan vain naksauttamalla. 7 helvetillistä vuotta meni tapellessa Eläkkeelle pääsystä..Piti vielä Korvien väli vikakin hankkia ennen Eläkkeelle pääsyä.. Arvelin että kolmanneksi tarvitsen Huonon Sydämmen toiminnan..
Kysytääs nyt kun paljon vaivoja on eri nimimerkeillä ollut, niin mistä ne ovat tulleet?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Itsellä tuo selkäjuttu on jo syntyperäistä vikaa, olkapää ja kyynärpää taas työperäistä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Selkä Sukuvika. Olkapäät tehdastyö.
voimasika
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja voimasika »

Viimeisin diagnoosi on että synnynnäisti ahtaat olkapäät. Vaatisi lisää tutkimista mutta ei tutkita, pitää vaan pärjätä kuulemma venyttelyllä ja jumpalla.
Itsellä kyllä epäilys että johtuu osittain nuoruusvuosien punttisalilla repimisestä. Saattoi olla tekniikka vähä mitä sattuu.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Jaska HKI

Kortisoni haurastuttaa luut,kipuläkkeet tuhoavat maksan,magneettikuvaus aiheuttaa ahdistusta ja kuulovaurion.
voimasika
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja voimasika »

Olkapäävaivoista kun taas viimeisessä työterveystarkastuksessa jaksoin valittaa, sain lähetteen lääkärille. Siitä ultraäänitutkimukseen, takaisin lääkärille ja siitä lähete kirurgille jolta lähete magneettikuvaukseen. Kuvauksessa käyty ja odotellaan että ensiviikolla pääsen kuulemaan tuomion kirurgilta. Hän arvio kyllä jo ennen magneettikuvausta että ei usko sieltä löytyvän mitään mitä hän voi korjata. Ahdasolkapää termiä ei nykyään kirgit kuulemma edes tunnusta olevankaan ja leikkaushoitoa siihen ei saa. Palataan asiaan kunhan saan lausunnon.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tutun kuuloista juttua. Varmaan kymmenen vuoden ajan on tehty niin monenlaisia tutkimuksia ja erikoislääkärikäyntejä, etten enää pysy mukana laskuissa. Pari kertaa olen luistanut leikkausjonosta kun lääkäritkään eivät olleet vakuuttuneita siitä, onko leikkaushoidosta apua.
Reilun vuoden ajan olen tehnyt kevyttä olkapääjumppaa, jonka tarkoitus on vain parantaa olkanivelen liikkuvutta. Ohjelma on hyvin helpon ja vaatimattoman oloinen, ei kestä kauan, eikä oikein tunnu missään. Säännöllisti tehtynä ja kauan kestäneenä käden liikkuvuus on selvästi parantunut ja olkapään kivut, joskus olkavarteen ja jopa ranteeseen asti yltäneet ovat lähes kokonaan poissa.
Näitä ohjeita on monia erilaisia ja niitä saa fysioterapeuteilta ym. ammattilaisilta sekä netistä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Minulle tullut olkapäävaiva yli 26 vuodesta. Toistoa työssä ja esimerkiksi Transportterin painavan oven avaamista oik. kädellä valtavat määrät. Joskus oli vasemmassa ranteessakin tulehdus, kun automaatti valitsinta siirretään paljon.
Aloitin 4.4 työkuntoutuksen.
Palkan maksaa Ilmarinen ja sieltä ei raha nyt heti lopu.
Mulle jumppaaminen kuminauhan kanssa teki vain huonoa, joten en tee mitään sellaista, mikä ärsyttää olkapäätä. Oikealla kädellä vältän myös hallitunkin nostovarren pumppaamista.
Jaska HKI

Kumma kyllä suuret nivelet on kunnossa,paitsi ukkovarpassa titaani-implantti,sormet sikin sokin,insuliinidiabetes 34 vuotta,astma 2 vuotta,nenäpolyyppitauti 20 vuotta,verenpainetauti 13 vuotta,skolioosi selässä,silmäpohjissa verisuonimuutoksia,munuaisetkaan ei ihan huippukunnossa,kolestrolilääkkeitä syön,suonenvetoja jaloissa.Hemoglobiibia tuettava rautalääkkeillä.Natriumin vajeen korjasin kun aloin käyttää oikeata suolaa.
Vastaa Viestiin