Sivu 2/2

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Lähetetty: 23.10.2015 15:34
Kirjoittaja START
käsitys maastostahan vaihtelee.
viimeks kun ajoin pajerolla metsässä ihmettelin jonkun matkaa ajettuani kun ei meinannut päästä, jäi vaan sellaseen kalliorinteeseen jumiin aina samaan kohtaan. sit tajusin että napalukot oli vielä auki, ne kun kääns kiinni niin matka jatku, kunnes jäi taka-akseli kantoon ja sylintäyteiseen kiveen jumiin. vinssillä sittein kiskoin juurineen pajeron ja kannon tie uralle asti.
töissä tuon myös huomaa, joku jää kiinni nuppiautolla sinne mistä toiset ajaa täydellä puukuormalla kärry perässä

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Lähetetty: 23.10.2015 17:24
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Tässä tämä vanha linkki Samaran maastokelpoisuudesta. Hyvin se kaasutin Samara nousee itsensä korkuisesta luiskasta ylös videon lopussa. Ei uskoisi ellei näkisi.

https://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Lähetetty: 24.10.2015 14:45
Kirjoittaja jta
Paljonhan se tosiaan on kuskista kiinni. Yllättävän pahoista paikoista noilla etuvetoisillakin pääsee kun uskaltaa vaan ajaa. Ja luonnollisesti renkaatkin vaikuttaa paljon että onko kuinka karkea kuviointi että miten pääsee. Fiat scudollakin ajellu joskus aika huonoista paikoista hirven mettyy aikoina.

Osittain offtopickina vielä.. Tuolla aikaisemmin kun mainittiin ettei Pösöllä pääse niin siinäkin voisi auttaa kun laittaisi painoa taka-akselille. Sama pätee takavetoisessa Ladassakin. Vakiona perä on aika kevyt niin meinaa jäädä joskus risteyksiinkin kiinni mutta kun on sopivasti painoa takana niin lumessakin pääsee aika pitkälle. Ainakin siihen asti että ollaan mahasta kiinni. :lol: Joskus kivesvaaralla pääsi käymään että jäin lumipatjan päälle siten että vetävät oli sellaiset 5-10 senttiä ilmassa kun kaivoi lumet renkaiden alta. Ite olin edennyt noin 30 metriä tuossa vaiheessa ja tehnyt 90 asteen käännöksenkin kun taas corollalla ei oltu edetty kuin pari metriä. Vertailun vuoksi meinasi pick-up 4x4 mazdakin jäädä samaiseen paikkaan kiinni tosin eri reissulla. Siinä tosin oli oljenkortena tuo alennusvaihteisto niin pääsi vielä eteneen kun ensin muisti vain tuon laittaa päälle. Tuossa vaiheessa sitten mentiinkin umpista kohtuu nätisti vaikka alla olikin enemmän pikitielle tarkoitetut renkaat.

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Lähetetty: 24.10.2015 17:33
Kirjoittaja Uitukki
^Vai olisko 505:ssa sitä painoa jo liikaakin ja siksi ei ole maasto-ominaisuuksia?

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Lähetetty: 10.7.2016 18:42
Kirjoittaja Kuningaspultti
Vielä kun alkaisi 119:n katumaasturimallin lukkoperälootia löytyä napakymppiin :S

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Lähetetty: 30.9.2016 10:58
Kirjoittaja Uitukki
KuvaKuva
Loppu mettäajokista maasto-ominaisuudet kesken ja jäi kantoon kiinni muutama päivä sitten. Serkkupoika veti 504 Valmetilla irti.

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Lähetetty: 30.9.2016 16:35
Kirjoittaja t tulppu
Jouska kirjoitti:Moi,

Tässä tämä vanha linkki Samaran maastokelpoisuudesta. Hyvin se kaasutin Samara nousee itsensä korkuisesta luiskasta ylös videon lopussa. Ei uskoisi ellei näkisi.

https://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw
Saman värinen kuin Minun Eka samara 1300 89