Sivu 2/2

Re: Samara talviautona

Lähetetty: 26.10.2015 12:05
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Tuo uusi vanhemman Samaran virtalukko ei välttämättä niin tavattoman kallis ole Venäjällä. Muistaakseni itse joskus maksoin siitä jotain 45 euron luokkaa. Vaihtamisen ainut ongelma on, että kojelauta ja miksei rattikin on siinä vähän niin kuin tiellä. Toisaalta sitten saa uuden virtalukon uusilla avaimilla.

Kun silloin korjasin vaijerivälitteisiä ilman-, ja lämmönsäätöläppiä, korjasin kerralla kaikki. Lämmityslaitteen lämmönsäätövivusto meni vaihtoon. Vaijerin kiinnitykset korjailin, kojelaudan kiinnitykset korjailin, kannatti myös samalla vaihtaa virtalukkokin.

Kun nuo kaikki oli purettu pois tieltä, siis se rattikin, olisi siinä helppoa vaihtaa sulakeboksi ja miksei lämmityslaitteen kenno kun ovat sopivasti saatavilla. :lol:

Re: Samara talviautona

Lähetetty: 26.10.2015 18:47
Kirjoittaja Jarkko_I
eurosamu kirjoitti: Johan nyt, ettei vain olisi niinsanottu maanantaikappale
No mittarissa reilu 250 tkm ja auto on -88. Ei toi kyllä kovin laadukkaalta vaikuta kun kerran taka-akseli voi ruostua puhki. Tätä talvea enkä tulevia ajele samaralla, pysykööt tuolla tallissa varavara-autona jos takavedot hyytyvät. Eli todennäköisesti samaralla vain ajellaa silloin tällöin ettei paikat mene jumiin :lol:

Re: Samara talviautona

Lähetetty: 26.10.2015 19:31
Kirjoittaja samarai
Huonompihan tuo omani on muuten pohjaltaan kuin Jarkolla, enkä nää tilannetta läheskään niin toivottomana. :lol: No ei vielä tosin taka-akseli ole korkannut..

Nyt sitä etuveto- asennetta Jarkko vaan peliin ja Samaraa alle..8)