Sivu 2/3

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 1.1.2016 11:09
Kirjoittaja MrKz
Eilen tuli keula lätkästyä malliksi paikoilleen

http://aijaa.com/byLud8

etupuskuri pitäis löytää, laitan tähän 2105 malliset niinkuin tossa toisessaki, kestävätpähä paremmin JOS jottai osumaa joskus tulee eikä tarvi peltiäkää nii paljo sitte suoristella

tähän hain viikolla etutukivarret ja toisen moottoripalkin, nämä puhistan ruosteista ja tukivarsiin vaihdan uudet pultit kun ruostuneet poikki, maalia päälle ja sitten tilaan uudet nivelet sun muut ja kasaan valmiiksi nii sitte ei tarvi ku purkaa tästä vanhat pois ja lyyä uutta tilalle nii ei tarvi keula seistä pukkien varassa montaa viikkoa tallissa

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 4.1.2016 0:31
Kirjoittaja MrKz
Moottorin parissa puuhailin pari tuntia karvahattu päässä kun tallissa mukava -10 astetta mutta työn ilo lämmitti... Ja pari huikkaa lämmikettä.. Vaihdoin kannentiivisteen ja laitoin uuden jakopääremmin ja kiristinrullan

Ensviikolla jatkuu kun palkka kilahtaa tilille

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 8.1.2016 10:54
Kirjoittaja MrKz
Nyppä ei oikei tallissa namostanu olla ku melkei -30 pakkasta ja viikon ennuste lupaili -15 / -20 pakkasia ja tekis mieli konehuone maalata et sais koneen takaisin.. Hallilämmitinki sökö.. Kuitenki tilasin valeon kytkinpaketin ja takastefan kampuraan nii saan ainaki tekniikan niputettua

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 10.1.2016 0:38
Kirjoittaja MrKz
http://aijaa.com/gNcOQo

Moottori sai uutta väriä pintaan ja parin viikon sissään pitäis venäjältä tulla Valeon kytkinpaketti sekä kampuran takastefa ja moottorintukikumet, sittempä saa lyyä vauhtipyörän ja kytkinpaketin kiinni, pultata laatikko kiinni moottoriin ja sitten puottaa koko paketti takas paikoilleen

Pikku hiljaa, rupes vähä tökkimään ku kuikin niitä pohjassa olevia ruostekorjauksia mut ne sitte kevväämmällä

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 16.1.2016 0:28
Kirjoittaja MrKz
http://aijaa.com/3db0XV
http://aijaa.com/rJXake

Moottoria kasaillu lisää, pari pientä muuttujaa tuli joten tukikumet ja kytkin tulee maanantaina tai tiistaina, moottorin tukikumet on nivasta eli vähä jäykemmät ku originaalit, ei hintaeroa juuri ollut nii aattelin jos nuo olis vähä paremmat

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 23.1.2016 11:28
Kirjoittaja MrKz
Kampuran stefa vaihettu, vauhtipyörä ja kytkin laitettu ja 4-lovinen laatikko pultattu kiinni, Nivan tukikumet pulttasin jo hollille et jos vkl nakkais koneen paikallee

Puskuritki mallia 2105 hommattu, vähä joutuu etupuskuria suoristaa mut muuten hyvä, puuttuu toinen päätypala mut saan sen toisesta puskurista mikä löytyy varastolta

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 25.1.2016 22:45
Kirjoittaja MrKz

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 26.1.2016 8:09
Kirjoittaja Ladaritari
Hyvältä näyttää, konehuone on tosi puhtaan ja siistin oloinen :)

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 26.1.2016 20:35
Kirjoittaja MrKz
Tarkotus pitää konehuone siistinä ja simppelinä, johdot ja letkut vetää siististi ettei tuu sotkune sekamelska

Nyt vaan ootella rahavirtoja et saa bensapuolen ja kärjettömän sytyn tilattua

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 14.2.2016 16:12
Kirjoittaja MrKz
Hitsaushommat alotin loman kunniaksi

http://aijaa.com/PVbJ6q

Ensin kuskinpuoli ja sit vänkäri, hommaa oliki enemmän ku oletin mut eiköhä nuista selvitä

Iski ihme visio saaha konehuone maalata valkoseksi joten haen ensviikolla sitä varte maalia

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 15.2.2016 19:40
Kirjoittaja MrKz
Löytyykö venäjältä nuita takapyöränkoteloihi korjauspeltejä? Näyttää siltä et parhaite saa korjattua ku rälläköi sivut auki ja hitsaa uudet sisäkehät, tai sitte vaihtais takasivut kokonaa samalla niitähä tais saada venäjältä myös

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 16.2.2016 14:39
Kirjoittaja jta
Pyöränkoteloihinkin saa korjauspeltejä. Itekkin noihin korjauspellit hommannu.

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 25.2.2016 0:50
Kirjoittaja MrKz
Mjuu joutuu perään takaposket tilaamaan uudet ja ne pyöränkotelot, takaposket pakko repiä irti koska ruostevauriot pyöränkoteloista sen verta hankala korjata ellei käytä irti, tässä pitää nyt ensin päättää mistä päästä alotan korihommat kun nyt päätettii tehä kunnolla


Ja tämähän piti olla aikalailla jarrujen huolto ja leimalle.. Ehkä sitten kun muu auto käyty läpi

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 15.3.2016 10:36
Kirjoittaja MrKz
http://aijaa.com/K2MPzj
http://aijaa.com/z7bm9n

Pikku hiljaa edetty, akkutelineen poistin huoltotilaa tuomaan ja etulokareita aloitin riisumaan, tarkotuksena puhistella ruostekohat pellille ja sutasta sinkkipohjaista ruosteenestopohjamaalia niihin, moottorin irrotin taas että saan kunnolla hiottua ja maalattua konehuoneen

Re: VAZ-2107 - 1987 - 1300 - back to the road

Lähetetty: 21.3.2016 18:49
Kirjoittaja MrKz
http://aijaa.com/6z3OvP

Ollu kommeeta keliä nii tullu tätä ulkona rapattua,lokareiden rippeitä irrotellu ja siistiny rumimmat jälet lamellilaikalla, alkaa kohta olemaan tähän melkei kaikki keulan alustanhilut hyllyllä kun jäi nuo ohjausvarret toho toisee vaihtamatta nii tästä puuttuu enää pallonivelet, raidetangonpäät ja jouset ja kallistuksenvakaajanpuslat, tukivarret sun muut pittää ennen asennusta putsata ja maalata mut sitte vasta ku saa keulan korihommat tehtyä