2105 vm.95 tukehtuu
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 2105 vm.95 tukehtuu
Juu ei, siitä on jo vuosia kun se sen myi.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: 2105 vm.95 tukehtuu
No niin. Nyt korjattu jokin vuoto? Vuosiko jarrutehostimen letku vai mikä?
No nyt kun pelittää niin mitä nyt sitten tekee? Booaa vieläkin?
No nyt kun pelittää niin mitä nyt sitten tekee? Booaa vieläkin?
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Re: 2105 vm.95 tukehtuu
Näilläeväillämennään kirjoitti:No niin. Nyt korjattu jokin vuoto? Vuosiko jarrutehostimen letku vai mikä?
No nyt kun pelittää niin mitä nyt sitten tekee? Booaa vieläkin?
Elikkäs, ruisku irrotettu o-renkaat, tiivisteet vaihettu ja putsattu.. alipaine letku oli sökönä ja sekin vaihdettiin tuloksena että kierrokset ei enään jää leijailemaan vaan laskee tyhjäkäynnille normaalisti ja vetojakin löytyy paremmin.. mutta joo ei anna täyttä kaasua, hyvin tuntuu pelittävän alakierroksilla juuri kun tuossa puolentoista tunnin lenkin heitin.
Tyhjäkäynnillä kun seisottaa paikallaan hetken aikaa alkaa röpöttää ja melkeen sammuu mutta ei kuitenkaan, karkeasti arvioituna pysyy hyvin käynnissä 20-30 sekunttia.
Tähän lisäten en tiedä onko suurta merkitystä vai onko ollenkaan, mutta edellisen omistajan toimesta ilmanputsarin kansi laitettu parilla tavallisella kfr-ruuvvilla kiinni eikä sitämyöten ole kunnollla kiinni ja imuäänet tuntuvat olevan aika muhkeat... ajatuksena on kuitenki ostaa uusi vaikka sillä ei merkitystä olisi
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: 2105 vm.95 tukehtuu
No hyvä. Nyt eliminoitu ainakin tuo "useinainavuotaailmaakangaspäällysteinenhauraskumi" letku. Eli ilmavuoto oli ja se kyllä tekee heti, että jää kierrokset "huutamaan". Tietenkin tuo jarrutehostimen alipaineletku on vain yksi imuvuotokohta joten kaikki kohteet tulisi tarkastaa esim. imusarja, ruiskurungon ja imusarjan välinen tiiveys....
Nyt pitäisi sitten mittailla lambda-arvoja. Eli olikos tuossa ruuttavärkissä jo nelijohtoinen lambda, näin muistelisin. Niistä johdoista pitäisi nyt löytää se signaalijohto, (en nyt muista mikä väri mutta netistä löytyy kyllä ne värien tarkoitus) ja sen ja maan välillä mitata minkälaisia arvoja pukkaa ja jääkö mahdollisesti mittari makaamaan toiseen laitaa. Näppärä kaveri työntää esim. nuppineulan sinne liittimen sisään sieltä johtimen juuresta ja saa siitä nuppineulasta sitten kätevästi mitattua jännitteen. Jännitteen tulisi heilua 0,1 - 1 V välissä.
Bensan paineet tietenkin pitäisi saada mitattua. Se vain taitaa jo olla vähän "einiin jokapojan hommaa" vaan vaatisi jo jonkinlaista merkkikorjaamo työkaluvarustusta. Tuo bensanpaine on vähän kuin kaasuttimen suutin eli isopaine -> enemmän bensua ja hienompijakoinen sumu ja toisinpäin. Sitten kun paine ei enää riitä sumun aikaansamiseksi niin suutin alkaa tiputtamaan ja ongelmat alkaa. Näin yksinkertaistettuna. Ehkä.
Näillä jatketaan. Kyllä se siitä vielä kuntoon tulee. Itse tässä sepittänyt omasta Axtec mysteeriä. Joku trasselitane sepittänyt koko systeemin reisille, mutta kyllä se kuntoon tuli, mutta vaati kyllä melkoisen opiskelun azxtecin saloihin kun kaikki oikeastaan oli laitettu vääriin paikkoihin. Alkaen, että sähkösolenoidien johdot meni väärinpäin yms.
Vielä edittiä. Kaikki muuthan on kondiksessa eli sytty kohdillaan, venttiilinvälykset kunnossa, tulpat hyvät ja kärkiväli kohdallaan. Ai niin mutta eihan tuossa pruutassa tainnut ollakaan perinteistä jakajaa ja mahdollisuutta sytyn säätöön.
Nyt pitäisi sitten mittailla lambda-arvoja. Eli olikos tuossa ruuttavärkissä jo nelijohtoinen lambda, näin muistelisin. Niistä johdoista pitäisi nyt löytää se signaalijohto, (en nyt muista mikä väri mutta netistä löytyy kyllä ne värien tarkoitus) ja sen ja maan välillä mitata minkälaisia arvoja pukkaa ja jääkö mahdollisesti mittari makaamaan toiseen laitaa. Näppärä kaveri työntää esim. nuppineulan sinne liittimen sisään sieltä johtimen juuresta ja saa siitä nuppineulasta sitten kätevästi mitattua jännitteen. Jännitteen tulisi heilua 0,1 - 1 V välissä.
Bensan paineet tietenkin pitäisi saada mitattua. Se vain taitaa jo olla vähän "einiin jokapojan hommaa" vaan vaatisi jo jonkinlaista merkkikorjaamo työkaluvarustusta. Tuo bensanpaine on vähän kuin kaasuttimen suutin eli isopaine -> enemmän bensua ja hienompijakoinen sumu ja toisinpäin. Sitten kun paine ei enää riitä sumun aikaansamiseksi niin suutin alkaa tiputtamaan ja ongelmat alkaa. Näin yksinkertaistettuna. Ehkä.




Näillä jatketaan. Kyllä se siitä vielä kuntoon tulee. Itse tässä sepittänyt omasta Axtec mysteeriä. Joku trasselitane sepittänyt koko systeemin reisille, mutta kyllä se kuntoon tuli, mutta vaati kyllä melkoisen opiskelun azxtecin saloihin kun kaikki oikeastaan oli laitettu vääriin paikkoihin. Alkaen, että sähkösolenoidien johdot meni väärinpäin yms.
Vielä edittiä. Kaikki muuthan on kondiksessa eli sytty kohdillaan, venttiilinvälykset kunnossa, tulpat hyvät ja kärkiväli kohdallaan. Ai niin mutta eihan tuossa pruutassa tainnut ollakaan perinteistä jakajaa ja mahdollisuutta sytyn säätöön.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Re: 2105 vm.95 tukehtuu
Mittasin lambdaa mutta mittasinko oikein, eli lämpimällä koneella ja niitä nuppineuloja käyttäen. Liittimessä on neljä piuhaa joista kaksi menee lamdalle (ruskea,ruskea,liila,valkoinen) ruskeista johdoista tulee sama virta jonka sain akulta 12-13V ja liittimen ollessa irti muusta kahdesta sain 0.6V... kun liitin oli kiinni sain mitattua nuppineuloilla ruskeista sen 12-13V mutta toisista en saanut mitään lukemia, sainkohan sitten edes kunnon kontaktia.Näilläeväillämennään kirjoitti:No hyvä. Nyt eliminoitu ainakin tuo "useinainavuotaailmaakangaspäällysteinenhauraskumi" letku. Eli ilmavuoto oli ja se kyllä tekee heti, että jää kierrokset "huutamaan". Tietenkin tuo jarrutehostimen alipaineletku on vain yksi imuvuotokohta joten kaikki kohteet tulisi tarkastaa esim. imusarja, ruiskurungon ja imusarjan välinen tiiveys....
Nyt pitäisi sitten mittailla lambda-arvoja. Eli olikos tuossa ruuttavärkissä jo nelijohtoinen lambda, näin muistelisin. Niistä johdoista pitäisi nyt löytää se signaalijohto, (en nyt muista mikä väri mutta netistä löytyy kyllä ne värien tarkoitus) ja sen ja maan välillä mitata minkälaisia arvoja pukkaa ja jääkö mahdollisesti mittari makaamaan toiseen laitaa. Näppärä kaveri työntää esim. nuppineulan sinne liittimen sisään sieltä johtimen juuresta ja saa siitä nuppineulasta sitten kätevästi mitattua jännitteen. Jännitteen tulisi heilua 0,1 - 1 V välissä.
Bensan paineet tietenkin pitäisi saada mitattua. Se vain taitaa jo olla vähän "einiin jokapojan hommaa" vaan vaatisi jo jonkinlaista merkkikorjaamo työkaluvarustusta. Tuo bensanpaine on vähän kuin kaasuttimen suutin eli isopaine -> enemmän bensua ja hienompijakoinen sumu ja toisinpäin. Sitten kun paine ei enää riitä sumun aikaansamiseksi niin suutin alkaa tiputtamaan ja ongelmat alkaa. Näin yksinkertaistettuna. Ehkä.![]()
![]()
![]()
![]()
Näillä jatketaan. Kyllä se siitä vielä kuntoon tulee. Itse tässä sepittänyt omasta Axtec mysteeriä. Joku trasselitane sepittänyt koko systeemin reisille, mutta kyllä se kuntoon tuli, mutta vaati kyllä melkoisen opiskelun azxtecin saloihin kun kaikki oikeastaan oli laitettu vääriin paikkoihin. Alkaen, että sähkösolenoidien johdot meni väärinpäin yms.
Vielä edittiä. Kaikki muuthan on kondiksessa eli sytty kohdillaan, venttiilinvälykset kunnossa, tulpat hyvät ja kärkiväli kohdallaan. Ai niin mutta eihan tuossa pruutassa tainnut ollakaan perinteistä jakajaa ja mahdollisuutta sytyn säätöön.
No siinä aikani ihmettelin ja huomasin yhden liittimen ruiskussa joka kertaalleen on avattu ja sisältä näin ollen piuhat poikki (4 piuhaa) jos joku osaisi kertoa mikä on kyseinen osa ruiskusta
Linkki: https://www.facebook.com/lada.sorsa.9/p ... 2626298732
Re: 2105 vm.95 tukehtuu
Tyhjäkäynnin säätömoottori, eli tuo säätää tyhjäkäyntiä pulssisähkön mukaan eli on askelmootori.
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 9.12.2014 7:58
- Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen
Re: 2105 vm.95 tukehtuu
http://www.motoral.fi/files/documents/1 ... and[1].pdf
Tuossa on lambdasta asiaa. Noissa johtojen väreissä voi olla valmistajakohtaisia eroja.
Ne johdot lamdalle ovat 2 lämmitykseen ja 2 itse lambdalle. Eli lambdalle signaali ja maajohto. Eikös tuollaisessa ruuttavehkeessä pitäisi olla nelijohtoinen lambda. Ainakin omassani oli. No voi tuo pelata ilman lämmitystäkin ellei sitten aivo haistele sitä lämmitystä ja kun ei sitä ole (2 johtoinen lambda) ei ruisku toimi oikein?
Mittaus kuumalla koneella ja lamdan liitin kiinni ja sillä nuppineulalla sitten sen liittimen sisältä signaalijohtimesta johtimen ja maan välinen jännite. Eli silloin on lamda kunnossa kun jännite seilaa ~0,1 - 0,9V väliä. Jännite pitäisi vaihtua selkeästi ja sanoisinko n. 1 sek. välein. Jos jää makaamaan jompaan kumpaan "laitaan" niin lambda tn. rikki. Puhdistus kuumentamalla voi auttaa.
Tuossa on lambdasta asiaa. Noissa johtojen väreissä voi olla valmistajakohtaisia eroja.
Ne johdot lamdalle ovat 2 lämmitykseen ja 2 itse lambdalle. Eli lambdalle signaali ja maajohto. Eikös tuollaisessa ruuttavehkeessä pitäisi olla nelijohtoinen lambda. Ainakin omassani oli. No voi tuo pelata ilman lämmitystäkin ellei sitten aivo haistele sitä lämmitystä ja kun ei sitä ole (2 johtoinen lambda) ei ruisku toimi oikein?
Mittaus kuumalla koneella ja lamdan liitin kiinni ja sillä nuppineulalla sitten sen liittimen sisältä signaalijohtimesta johtimen ja maan välinen jännite. Eli silloin on lamda kunnossa kun jännite seilaa ~0,1 - 0,9V väliä. Jännite pitäisi vaihtua selkeästi ja sanoisinko n. 1 sek. välein. Jos jää makaamaan jompaan kumpaan "laitaan" niin lambda tn. rikki. Puhdistus kuumentamalla voi auttaa.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Re: 2105 vm.95 tukehtuu
Näilläeväillämennään kirjoitti:http://www.motoral.fi/files/documents/1 ... and[1].pdf
Tuossa on lambdasta asiaa. Noissa johtojen väreissä voi olla valmistajakohtaisia eroja.
Ne johdot lamdalle ovat 2 lämmitykseen ja 2 itse lambdalle. Eli lambdalle signaali ja maajohto. Eikös tuollaisessa ruuttavehkeessä pitäisi olla nelijohtoinen lambda. Ainakin omassani oli. No voi tuo pelata ilman lämmitystäkin ellei sitten aivo haistele sitä lämmitystä ja kun ei sitä ole (2 johtoinen lambda) ei ruisku toimi oikein?
Mittaus kuumalla koneella ja lamdan liitin kiinni ja sillä nuppineulalla sitten sen liittimen sisältä signaalijohtimesta johtimen ja maan välinen jännite. Eli silloin on lamda kunnossa kun jännite seilaa ~0,1 - 0,9V väliä. Jännite pitäisi vaihtua selkeästi ja sanoisinko n. 1 sek. välein. Jos jää makaamaan jompaan kumpaan "laitaan" niin lambda tn. rikki. Puhdistus kuumentamalla voi auttaa.
Elikkäs lambdan olen mitannut nuppineuloilla ja rikki se on, nyt laitoin sen tilaukseen ja pari muuta uutta osaa kuten lämpötilaanturin.. eihän siitä varmaan haittaakaan ole

Re: 2105 vm.95 tukehtuu
Kesti vähän aikaa sain osia enkä ole postaillut kun niitä odotellut..
Noniin elikkäs vaihdoin lambdan anturin ja ilmalämpötila anturin sekä liittimen siihen uusilla piuhoilla.
Tuli huomattavasti paremmaksi eikä enää booaa. Vähän pätkäsee mutta alakierroksilla
käyn läpi tulpat vielä tuntuu että vähän huonoon happeen päässyt. Mutta kokoajan parempaan suuntaan ollaan menty ja tuntuu hyvältä.
Kiitos kaikille tähän mennessä!
Noniin elikkäs vaihdoin lambdan anturin ja ilmalämpötila anturin sekä liittimen siihen uusilla piuhoilla.
Tuli huomattavasti paremmaksi eikä enää booaa. Vähän pätkäsee mutta alakierroksilla

Kiitos kaikille tähän mennessä!