Sivu 2/2

Re: 2104 gubbe wagon

Lähetetty: 8.10.2025 0:05
Kirjoittaja Gubbe’s garage
Hieman on edennyt…ikinä en ole ruiskulla maalaillu,vaan kyllä sekin onnistu.
Pohjien hierominen on vähän haastavaa,kun on toinen silmä kumminki sokea…
Eli pinnassa on toistaiseksi epoksi x2 seuraavaksi hiontamaali pintaan,jahka pääsee hakeen sen maalin sekoitusmitta kupin…
Tänään oli tyttö apuna (tänäänkin 🙂) hiomassa…kyllä se jakso 4tuntia yhteenputkeen hioa,kun oli eväät mukana.
Mutta tämmöstä täälä turtolassa…

Re: 2104 gubbe wagon

Lähetetty: 12.10.2025 0:03
Kirjoittaja Gubbe’s garage
Just 1,5 tuntia sit tuli ruiskittua pari kerrosta hiontaväriä autoon…ei se näin yksisilmäsenä edelleenkään helppoa ole,ja kun kokemus on pyöreät nolla……
Ihan hyvin onnistu muuten,mutta en alkuun ohentanu tarpeeks,niin vähä räki,ja sit kun ohensi sopivaksi (omasta mielestä) niin ruikkasin sit pari valumaa,no eipä tuo haittaa…hiotaan pois ja opetellaan..
Tosta kuitupellistä tuli ihan hyväpintanen….
Tai no riippuu toki vaatimuksista…

Re: 2104 gubbe wagon

Lähetetty: 22.10.2025 14:44
Kirjoittaja Gubbe’s garage
No nyt rupee pikkuhiljaa tuleen tuon 1300 hihnakoneen läpikäynti ajankohtaiseksi.
Joten olisin muutaman jutun kysynyt,on tarkoituksena tehdä pikkuviri..
-kanavien kohdistus imusarjaan ja pako.
-kaasariksi vakiokoko kiinan ”weber” se joku nj..?
-pakoputkisto 2” 2:della simonssin äänenvaimentimella.( muuten vakiomallinen)
-ehkä kärjetön sytytys.

Nokaksi se ”nivanokka”
Mutta jotkut kirjottaa että kannattaa hommata myös säädettävä nokkapyörä?
Löytyykö niitä mistä? Ja onko minkä hintaisia?
Ja saako niitä näihin jakoremmillä oleviin 1300 koneisiin?

Ja tarkoitus on vain saada mahdollisimman luotettava,vääntävähkö kone.mitään 100hepan konetta ei siis ole tarkotus tehdä,vaan ihan normaaliin ajoon..
Tietty kaikki apu on tarpeen,kun konetta tehään että mitä kannattaa tehä tai ottaa huomioon.

Re: 2104 gubbe wagon

Lähetetty: 1.11.2025 12:23
Kirjoittaja Kpae
https://www.rallipood.ee/toode/reguleer ... mootorile/

Tuossa ois ainaki hihnakoneesee säädettävä.

Re: 2104 gubbe wagon

Lähetetty: 3.11.2025 15:44
Kirjoittaja Gubbe’s garage
Kiitos.
Tästäkin on varmaan miljoonia kertoja kysytty,mutta montakohan kierrosta uskaltaa rälläkällä ottaa uusista vakio takajousista että voi katsastukseen viedä? Senkin takia kysyn,kun on vakiot iskaritkin hyllyssä.
Sama kysymys myös etujousien suhteen.
On vain niin korkeen näkönen uusilla vakiojousilla tuo farkku, Ja noihin valmiiksi -30mm ja -50mm jousiin ja lyhempiin iskareihin ei nyt raha riitä.
Joten jos joku on järkevän laikkauksen tehnyt,niin tiedon otan mieluusti vastaan.

Nyt on perä vielä hitsauksessa,niin samalla menis tuo laikkaaminen,jos vain tietäs montako kieppiä takaa.perä saa toki olla vähä keulaa korkeemmalla,mutta kumminkin vähä matalemmalla kun vakio….epäselvästi varmaa selitetty,mutta josko selvän saa

Re: 2104 gubbe wagon

Lähetetty: 3.11.2025 16:27
Kirjoittaja pressa
Kierros pois ja maalata jousen pää niin on yleensä hyvä. Alkuperäisissä jousissa yleensä erivärisellä maalitipalla merkitty jäykkyys.

Re: 2104 gubbe wagon

Lähetetty: 7.11.2025 18:40
Kirjoittaja Gubbe’s garage
Hei kuntit.
Mulla on pikku roplem,eli oma moka.
Hitsailin uudet jousikupit larpan perämurikkaan,mittailin ja mittailin ja hitsailin,kunnes tuli valmis..vaan kävi niin että ns.kuskinpuolen kuppi on hivenen vinossa verrattuna toiseen..eli toinen enemmän suora toiseen nähden..mitenkäs tuo ajossa tai ylipäätään vaikuttaa? Tulee jokatapauksessa uudet jouset ja iskarit,vakaajatankoihin on asennettu uudet puslat.
Eli…pitäskö tehä koko homma uusiksi,vai salliiko jousi sen että Ns vääntyy alapäästä..
Laitan jonnimmoisen kuvan,siitä näkyy.

Re: 2104 gubbe wagon

Lähetetty: 7.11.2025 18:43
Kirjoittaja Gubbe’s garage
Kuvassa on jeesuksen vanhat jouset paikalla,näyttää kuvassa pahemmalta kyllä

Re: 2104 gubbe wagon

Lähetetty: 7.11.2025 22:13
Kirjoittaja pressa
Eipä noin pieni heitto varmaan haittaa, eli kun katsastusmies ei sitä silmällä erota niin ei se jousi väännöstä hajoa.