Sivu 2/2
Lähetetty: 19.12.2004 11:56
Kirjoittaja arpati
samppa750 kirjoitti:Kait se itselle tulee tuollainen 1650cc Ladan kone Audin männillä ja veiveillä, pakokaasuahdettuna... Puristukset tuonne 7.5:1 nurkille. Megasquirtin kun saisi kasailtua hoitelemaan sytkää ja ruiskutusta.
Ja samasta syystä massalevy kuin Stefalla, säilyy edes hieman mukavuutta ajossa.
Onkos kellään tietoa kuinka suuret Ladan kannen palotiloista saa turvallisesti tehtyä? Meinaa tuo puristusten alas saaminen olla ongelmana. Mäntiin voisi tietysti tehdä enemmän kuppia, saa nyt nähdä.
Megasquirttia pitäis kans rakentaa... Koskisen levyyn... Ja oikeestaan kaksi poksia ja samaan autoon

No saa nähdä saanko niistä mitään toimivaa tehtyä

Rahaakin tarttis ensin olla
Massalevy kans alkuun kun pitäis kans ajaa ihan liikenteessä
Palotiloista en oikein tiedä varmaksi mutta voin jostain paskasta kannesta porailla ja mitata seinämävahvuuksia tässä joululomalla... Paloitella pitäsi muutenkin että näkis noi kanavienkin seinämät...
Lähetetty: 19.12.2004 20:12
Kirjoittaja turbo ic
ahdin on holset hx35, turbiini 60mm, (6pesä) pienin pakopesä mitä tohon saa, kompura 50mm, a/r?, siemens suuttimet 4X550milliset, 7500 rajotin, kiertää 10000, portattu kansi, venttilien lautaset sorvattu vakio koko, tehosta ei tietoa kytkin lustanut koko kesän, kiillotetut vakio veivit. siinä jotain tietoa...

Lähetetty: 20.12.2004 10:39
Kirjoittaja arpati
turbo ic kirjoitti:ahdin on holset hx35, turbiini 60mm, (6pesä) pienin pakopesä mitä tohon saa, kompura 50mm, a/r?, siemens suuttimet 4X550milliset, 7500 rajotin, kiertää 10000, portattu kansi, venttilien lautaset sorvattu vakio koko, tehosta ei tietoa kytkin lustanut koko kesän, kiillotetut vakio veivit. siinä jotain tietoa...


Ihan kivalta kuulostaa... Oma hyrrä vaan pienempi 40 mm kompura ja 50 mm turbiini eli toi Toy CT20 vesijäähdytetty ja hukkaportilla... No ei paljoa maksanut ja tarttis paremmat männät saada että kehtais kokeilla oikein kierrättää... Toi ladan vakiokansi ja venat pitäsi olla kohtuu hyvän kokoiset tohon 1300 koneeseen, ite aattelin tosta remmikoneesta tehdä.
Missä vaiheessa ahdot herää? Nokka-akseli?
Lähetetty: 20.12.2004 17:34
Kirjoittaja turbo ic
vakio nokka ainakin toistaiseksi... ahdot on +:ssan puolella kun jenkakello näytää 2500kiekkaa/min
Re: 228mm kytkin
Lähetetty: 17.2.2017 10:32
Kirjoittaja samppa750
Kappas, tätä asiaa olinkin jo ihan hetki sitten pohtinut ja kysellyt...
Eli vieläkin on tallin nurkassa turbo-Croman vauhtipyörä, tosin sileäkylkinen laatikko ja Ladan 1650cc lohko kampineen ja Audin mäntineen ja veiveineen on tullut myytyä maailmalle vuosia sitten. Ja nyt sitä olisin jo heti tarvinnut.
Nyt olisi valtava himo käyttää tuota pyörää Ladan koneen ja laatikon kanssa, mutta miten?
228mm kytkin ei varmasti mahdu Ladan omaan kytkinkoppaan, enkä olisi halukas muokkaamaan lattiaa Fiatin laatikon takia. Eli onko olemassa kytkinkoppaa joka kävisi inhimillisellä vaivalla Ladan vaihteistoon ja jossa isompi kytkin mahtuisi pyörimään?
Starttikin on kait pidettävä vänkärin puolella? Näin muistelen lukeneeni.
Re: 228mm kytkin
Lähetetty: 17.2.2017 18:22
Kirjoittaja toktornivako
Eikö 215mm riitä?
Re: 228mm kytkin
Lähetetty: 17.2.2017 20:26
Kirjoittaja samppa750
toktornivako kirjoitti:Eikö 215mm riitä?
Luultavasti riittäisi, tuo vauhtipyörä vaan sattuu olemaan valmiina.
Ja kovin mielelläni käyttäisin massalevyä, auto tulee kuitenkin siviiliajoon. Teho- ja vääntötavoitteista ei ole vielä tarkempaa tietoa, tällä hetkellä ahtimeksi on päätymässä nurkista löytynyt K03 joka on peräisin S4 Audista. GT 2056 tai vastaavan kokoinen olisi laskelmien mukaan paras vaihtoehto, katsotaan jos raaskii joskus moisen hankkia.
Lohkoksi tullee 1500cc 1.7i kannella ja 21213 nokalla. Katsotaan nyt mitä kannelle tapahtuu, seetityöt vähintään. Ei varmasti ole paras kombo mutta edullinen. Mäntiä en ole sen tarkemmin miettinyt, muutaman illan hakemisella 76mm takomäntiä ei kasva puissa, ainakaan edullisia versioita. Luultavasti päädyn kokeilemaan venäläisiä versioita.
Polttoaineen syöttää nelipisteruisku diy-imusarjan avulla ja sytytys koitetaan hoitaa hukkakipinäpuolalla. Triggeröinti tuoreemman Ladan hihnapyörällä eli jakajan voi heittää nurkkaan.
Re: 228mm kytkin
Lähetetty: 30.10.2018 13:23
Kirjoittaja hautakorpi
itsekkin omassa projektissa painin tuon vauhtis/kytkin asian kanssa. itse menen sieä kylkiseen 131 laatikkoon, vaikka se vaatii tuon startin siirron "väärälle puolelle" ja lattian koloamiset.
(taikasana: ladan pieni kuorinen startti
Itse menin custom teräksiseen vauhtipyörään joka on ladan vauhtiksen mitoilla, mutta kevyempi.
Ladan kampurassa nuo 10mm pultit tulee melko lähelle ulkokehää, joten isonnus 12mm pulteille ei oikein järkevästi onnistu ilman että kampuran pää heikkenee reilusti.
Pyörähdystä itsellä estää 10mm tapit jotka lukittu vauhtiksen vastaaviin koloihin sekä ARP lujan pultit. kun koko paketti on hyvin tasapainoitettu pitäisi värinöitten pysyä kurissa => kierrosrajaa voi venyttää hieman ylöspäin turvallisesti.
Turbo vehkeissä ruiskulla kandee miettiä ahtopaineen rajoitusta lähdössä, säästää voimansiirtoa ja kytkintä kovasti....eli täydet paineet vasta korkeammilla kierroksilla....
Pikku varoitus:
Se "sulake" sieltä taka-akselin uumenista kandee vaihtaa suosiolla
VAL racingin levy lukkoon, kemppiläisen jos saa suttaamaan märällä asfaltilla kovemmasta vauhdista... ja auto alkaa samalla heitellä, niin pääsee äkkiä hautausmaalle...pari keissiä ihan vierestä nähneenä.
Kunnon vyöt, turvakaari ja maalais järki olisi pelastanut heidätkin.