Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Castrol kirjoitti:Muuten hyvä idea mutta nykyään ainoastaan tekniikanvaihto on muutoskatsastuksen alainen muutos.Korinvaihto on prosenteista välittämättä verollinen muutos joten käytännössä ei kannata.
Tuli mieleen kun tuota '83 kehäraakkia hitsailin nippuun että jos hommaisi samanlaisen mutta hyväpeltisen uudehkon suomiauton ja vaihtaisi vanhan largon rungonnumeron siihen. Näin saisi hyväpeltisen laitteen vanhoilla päästörajoilla. Kun molemmista autoista olisi kumminkin suomen verot maksettu ei kiinni jäädessä mitään veromätkyjäkään (kai) tulisi. Tuskinpa katsastusmiestäkään kiinnostaa kovin tarkkaan vanhan ladan rungonnumeroa tiirailla.
Veromätkyjä tulee jos kiinni jäät. Ketään ei kiinnosta onko niistä vaihdetuista osista maksettu veroa vai ei. Alkuperäisiä pitää olla yli 50%.
,_,/ukka
Tämä on se kohta jota en ole koskaan ymmärtänyt. Mun mielestä tuossa nyt kupataan kahteen kertaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Siis jos tuon 400 Eur maalatun korin ovineen ja luukkuineen naapurista, maksan 30%veroa ja tullia (120 Eur). Sitten korinvaihtoon 35% uutta ja loput vanhaa. Olen vaihtanut motin ja muut apulaitteet vanhaan jo aiemmin joten niitä saa leimata ennen korinvaihtoa.
Sitten korinvaihto ja katsastus. Olen siis uudehkon takaveto ladan omistaja noin 1000 eur hintaan, vaikka vuosimalli onkin -89.
RTJN65 kirjoitti:Siis jos tuon 400 Eur maalatun korin ovineen ja luukkuineen naapurista, maksan 30%veroa ja tullia (120 Eur). Sitten korinvaihtoon 35% uutta ja loput vanhaa. Olen vaihtanut motin ja muut apulaitteet vanhaan jo aiemmin joten niitä saa leimata ennen korinvaihtoa.
Sitten korinvaihto ja katsastus. Olen siis uudehkon takaveto ladan omistaja noin 1000 eur hintaan, vaikka vuosimalli onkin -89.
Meneekö suunnitelmassa joku pieleen??.
joo, ei tossa on varmasti kanssa ideaa. Voisi vaihtaa muuta hilpetööriä. Vai onko tässäkin jokin "ehdoton originaalivaatimus" ja parhaimmassa(pahimmassa) tapauksessa joutuu Turkuun täysihoitoon ja lähtee kämppä alta
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
No jos kerta Herra katsastusmies on todennut osat originaaleiksi ne jo leimaamalla (paitti ei koria ovineen ja luukkuineen) niin eipä kaiketi tossa ongelmaa pitäs olla. Pari viikkoa työtä ja hineo lada alla.
ajattelin että homman tekisi laillisesti eli maksaisi verot kuten uudesta autosta. "korinvaihdon" jälkeenhän alkuperäisestä autosta jäisi vain jotain 0,01% joka on siis tyyppikilvet ja se peltisiivu missä on auton valmistenumero.
verotuksellisesti auto on siis uusi kun 50% ylittyy, mutta onko auto muuten uusi, rekisteriotteeessa kuitenkin lukee käyttöön otto päiväksi jotain jostain parin kymmenen vuoden takaa??? eli täytyykö teknisesti täyttää uuden vaatimukset. autoverollisesti uusi ei välttämättä ole sama kuin fyysisesti uusi auto??
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:ajattelin että homman tekisi laillisesti eli maksaisi verot kuten uudesta autosta. "korinvaihdon" jälkeenhän alkuperäisestä autosta jäisi vain jotain 0,01% joka on siis tyyppikilvet ja se peltisiivu missä on auton valmistenumero.
verotuksellisesti auto on siis uusi kun 50% ylittyy, mutta onko auto muuten uusi, rekisteriotteeessa kuitenkin lukee käyttöön otto päiväksi jotain jostain parin kymmenen vuoden takaa??? eli täytyykö teknisesti täyttää uuden vaatimukset. autoverollisesti uusi ei välttämättä ole sama kuin fyysisesti uusi auto??
Jos prosenttiraja ylittyy, tulee auton täyttää tällä hetkellä voimassa olevat määräykset.
Lada-Jussi kirjoitti:ajattelin että homman tekisi laillisesti eli maksaisi verot kuten uudesta autosta. "korinvaihdon" jälkeenhän alkuperäisestä autosta jäisi vain jotain 0,01% joka on siis tyyppikilvet ja se peltisiivu missä on auton valmistenumero.
verotuksellisesti auto on siis uusi kun 50% ylittyy, mutta onko auto muuten uusi, rekisteriotteeessa kuitenkin lukee käyttöön otto päiväksi jotain jostain parin kymmenen vuoden takaa??? eli täytyykö teknisesti täyttää uuden vaatimukset. autoverollisesti uusi ei välttämättä ole sama kuin fyysisesti uusi auto??
Jos prosenttiraja ylittyy, tulee auton täyttää tällä hetkellä voimassa olevat määräykset.
,_,/ukka
no jo on helvetti jos noin menee
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:ajattelin että homman tekisi laillisesti eli maksaisi verot kuten uudesta autosta. "korinvaihdon" jälkeenhän alkuperäisestä autosta jäisi vain jotain 0,01% joka on siis tyyppikilvet ja se peltisiivu missä on auton valmistenumero.
verotuksellisesti auto on siis uusi kun 50% ylittyy, mutta onko auto muuten uusi, rekisteriotteeessa kuitenkin lukee käyttöön otto päiväksi jotain jostain parin kymmenen vuoden takaa??? eli täytyykö teknisesti täyttää uuden vaatimukset. autoverollisesti uusi ei välttämättä ole sama kuin fyysisesti uusi auto??
Jos prosenttiraja ylittyy, tulee auton täyttää tällä hetkellä voimassa olevat määräykset.
,_,/ukka
no jo on helvetti jos noin menee
No kuka ostaisi uuden auton uusilla papereilla, jos sen saisi vanhoilla papereillakin ja halvemmalla kun ei tarvitisi maksaa turvavarusteista ja katalysaattoreista. Lisäksi olisi pienemmät käyttömaksut.
veli alexei kirjoitti:Tämä on se kohta jota en ole koskaan ymmärtänyt. Mun mielestä tuossa nyt kupataan kahteen kertaan.
No ei siinä mitään, jos jollakulla on rahaa ja aikaa, niin EU-oikeuteen vaan valittamaan. On siitäkin valtioliitosta jotain hyötyä sitten.
Tässähän on oikeestaan vaan kysymys huijauksesta.
Kannattaa siis ostaa vähän käytetty lada sieltä venäjältä ja sitten ajaa sillä itse mahdollisimman paljon. Sitten nuo korinumero ym muutokset kun tekee niin yrittää tehdä ne mahdollisimman taidolla.
Sitten kun katsastaa (sydän kurkussa) sen jollain katsastusmiehellä joka ei tiedä asioista mitään niin helpostihan se läpi menee. Selittää vielä juttua siitä papasta joka on sitä pitäny kuin kukkaa kämmenellä jne.
Pieni mahdollisuus kiinnijääntiin, joskin sitten tietty hitsit.
Stop haaveiluille!Itsekantavan korin vaihtaminen ei enään ole sallittua.Jos kori vaihdetaan, auto käsitellään uutena.Uuden verotus ja uuden vaatimukset, että se siitä.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
veli alexei kirjoitti:
Tämä on se kohta jota en ole koskaan ymmärtänyt. Mun mielestä tuossa nyt kupataan kahteen kertaan.
Ihan oikeinhan sinä ymmärsit. Eli kysymys on siitä, että kun vaihtaa määrätyn määrän osia, on autovero maksettava uudelleen. Lain tekijän näkökulmasta lienee kysymys siitä, että halutaan saada paljon kunnostusta vaativat (lue huonokuntoiset) ajoneuvat pois liikenteestä kokonaan tekemällä kunnostustyö taloudellisesti kannattamattomaksi. Kuitenkin on jätetty mahdolliseksi auton pitäminen harresteajoneuvona maksamalla siitä (kipeästi). Lakihan olisi voitu laatia myös niin, että ajoneuvo on poistettava liikenteestä ja piste.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
RTJN65 kirjoitti:Mutta vanhaan koriin voit vaihtaa osia niin paljon kun haluat. Eli tässä se nähdään: vanhan korjaaminen kannattaa aina!!!!.
no vaihtaa sitten vanhaan koriin kaiken paitsi pellin missä on tyyppikilvet, voihan ne muut osat olla kärsineet ja vaurioituneet normaalikäytössäkin. no unohdetaan sitten koko homma ja käydään ostaa joku KIA helvet ku joutuu maksaa paskasta
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65 kirjoitti:Mutta vanhaan koriin voit vaihtaa osia niin paljon kun haluat. Eli tässä se nähdään: vanhan korjaaminen kannattaa aina!!!!.
no vaihtaa sitten vanhaan koriin kaiken paitsi pellin missä on tyyppikilvet, voihan ne muut osat olla kärsineet ja vaurioituneet normaalikäytössäkin. no unohdetaan sitten koko homma ja käydään ostaa joku KIA helvet ku joutuu maksaa paskasta
joo kyllä varmaan kannattaa unohtaa. Noi korinvaihtohommat yms. ja Suomen autoverotus ei oikein "sovi yhteen". Tuntuisi että vaan hakee vaikeuksia elämäänsä ja onkin äkkiä rikollinen, jos alkaa niitä harrastaa. Sitten onkin jatkuvasti pelko persuksissa, että koskas se "vasarakätinen mies" koputtaa ovella.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»