110 lämmityslaitteen etuvastus?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Varaosien hintoja löytyy:
http://www.sparts.vaz2110.ru/

Täältä löytyy varaosaa ja kaikenlaista varustetta:
http://www.zapavto.ru/index.php

Täältä löytyy löytyy ruiskuasiat ja tiedot mitkä osat ovat parhaat:
http://www.chiptuner.ru/

Itselläni viimeinen linkki toimii vain Microsoftin selaimella?
Kaikki on vennäättä - ei muuta kuin työväen- tai kansalaisopistoon kielitaidon hankintaan!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

mam kirjoitti:Varaosien hintoja löytyy:
http://www.sparts.vaz2110.ru/

Täältä löytyy varaosaa ja kaikenlaista varustetta:
http://www.zapavto.ru/index.php

Täältä löytyy löytyy ruiskuasiat ja tiedot mitkä osat ovat parhaat:
http://www.chiptuner.ru/

Itselläni viimeinen linkki toimii vain Microsoftin selaimella?
Kaikki on vennäättä - ei muuta kuin työväen- tai kansalaisopistoon kielitaidon hankintaan!
kiitos vaan hyvistä linkeistä. Kyllä mä silleen "todella auttavasti" venäjää osaan ja mulla on autovaraosasanakirja viro-venäjä ja viron sanaston mä hallitsen mielestäni kohtuullisen hyvin. Hinnoista puheenollen vertasin 110 puskurin ja konepellin hintoja Viron hintoihin, niin ei niillä hirveätä eroa mielestäni ollut. Se halvempi puskurimalli on se varmaan sama sellaisesta "lokari-muovista" tehty, mitä näin Virossa myynnissä. Siellä ei näillä myyjillä ole tietääkseni kuitenkaan kenelläkään nettisivulla hinnastoja.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
olavi2101
Viestit: 165
Liittynyt: 6.5.2004 11:18
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja olavi2101 »

:roll: annetaan kuulemma takuu deltasta sanottiin mulle laitettiin joku höyrystin keväällä koneen päälle maksoikin 110euroa eka meni takuun piikkiin mutta vain 1 vuosi
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Kyllä sen takuun saa Venäjältäkin. Itse asun kuitenkin kaukana rajasta ja Kostamuksessa on huonot varaosavalikoimat 110:iin. Samara ei ole mikään ongelma. Huolto ja korjauskin järjestyy, jos sinne pääsee.
peelo

Viesti Kirjoittaja peelo »

Korjaus edelliseen viestiini. Se vastus ei olekaan sen katkaisinpaneelin yhteydessä, kuten joku tiesikin, mutta merkkiliike näköjään ei:-). Missähän se tarkalleen sijaitsee? Mitä täytyy purkaa?

Vastus on muuten vain metallilankaa, jousimaisesti mutkalle kierretty, lienee helppo korjata itsekin.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

esses kirjoitti:110:ssä on lämppärin puhaltajan etuvastus lämppärin kotelossa konetilassa jarrutehostajan puolella. Vähän ahdas paikka. Sinne pääsyä helpottaa, jos ottaa tehostimen pois. Itselläni oli joskus sellainen vika, että vastuksella liittimet olivat lämmenneet ja menneet löysiksi, mikä aiheutti katkoksia lämppärin toiminnassa.
huomasitko tämän tietoiskun- eikös se tossa ole selvästi sanottu :?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

peelo kirjoitti:Korjaus edelliseen viestiini. Se vastus ei olekaan sen katkaisinpaneelin yhteydessä, kuten joku tiesikin, mutta merkkiliike näköjään ei:-). Missähän se tarkalleen sijaitsee? Mitä täytyy purkaa?

Vastus on muuten vain metallilankaa, jousimaisesti mutkalle kierretty, lienee helppo korjata itsekin.
Se on vastus lankaa. Kerran kuumana käytyään ei kestä juurikaan taivuttelua, ainakaan kaikki. Siihen ei tartu tina ja vaikka tarttuiskin niin paikallaan ollessa saattaa kuumua niin paljon että sulaa irti. Siinä on kaksi vastusta, joista koetaulun kytkimellä valitaan jompi kumpi tai molemmat osaksi virtapiiriä. Riippuen kytkennästä saattaa käydä niin, että pian korjaamisen jälkeen palaa se toinen vastus. Koska sen korjatun vastuksen vastusarvo on muuttunut. Mutta kannattaa toki yrittää. Varsinkin jos siinä on vikana vain joku lauennut lämpösuoja.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
peelo

Viesti Kirjoittaja peelo »

samarai kirjoitti:
esses kirjoitti:110:ssä on lämppärin puhaltajan etuvastus lämppärin kotelossa konetilassa jarrutehostajan puolella. Vähän ahdas paikka. Sinne pääsyä helpottaa, jos ottaa tehostimen pois. Itselläni oli joskus sellainen vika, että vastuksella liittimet olivat lämmenneet ja menneet löysiksi, mikä aiheutti katkoksia lämppärin toiminnassa.
huomasitko tämän tietoiskun- eikös se tossa ole selvästi sanottu :?
No mielestäni ei ole! En nimittäin usko että jarrutehostin täytyy irrottaa vastuksen vaihdon vuoksi, on selkeästi kovempi urakka jos niin täytyy tehdä.
peelo

Viesti Kirjoittaja peelo »

Vika korjattu jarrutehostinta irroittamatta ja hyvin onnistui, paitsi että paikallinen merkkiliike myi täysin erilaisen vastuksen kuin mitä autossa oli. Alkuperäisen poikkipalanut lanka kolvattiin ehjäksi ja hyvin toimii.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Kyllähän nämä etuvastukset ovat yleensä ilmajäähdytettyjä, eli sijaitsevat ilmakanavassa.Jos vastus palaa hyvinkin nopeasti, on vika yleensä jossain muualla.Vikamahdollisuuksia:Vastus likainen ja lämpenee liikaa.Moottori ottaa liikaa virtaa, eli laakerit väljät tai jäykät tai siivet ottaa kiinni runkoon.Myös lumituiskun jälkeen on mahdollista, että siipiin on päässyt vettä, joka on jäätynyt ja puhallinta käytettäessä vastus palaa.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Vastaa Viestiin