Sivu 2/2
Lähetetty: 17.1.2005 17:22
Kirjoittaja mam
Varaosien hintoja löytyy:
http://www.sparts.vaz2110.ru/
Täältä löytyy varaosaa ja kaikenlaista varustetta:
http://www.zapavto.ru/index.php
Täältä löytyy löytyy ruiskuasiat ja tiedot mitkä osat ovat parhaat:
http://www.chiptuner.ru/
Itselläni viimeinen linkki toimii vain Microsoftin selaimella?
Kaikki on vennäättä - ei muuta kuin työväen- tai kansalaisopistoon kielitaidon hankintaan!
Lähetetty: 17.1.2005 23:06
Kirjoittaja samarai
kiitos vaan hyvistä linkeistä. Kyllä mä silleen "todella auttavasti" venäjää osaan ja mulla on autovaraosasanakirja viro-venäjä ja viron sanaston mä hallitsen mielestäni kohtuullisen hyvin. Hinnoista puheenollen vertasin 110 puskurin ja konepellin hintoja Viron hintoihin, niin ei niillä hirveätä eroa mielestäni ollut. Se halvempi puskurimalli on se varmaan sama sellaisesta "lokari-muovista" tehty, mitä näin Virossa myynnissä. Siellä ei näillä myyjillä ole tietääkseni kuitenkaan kenelläkään nettisivulla hinnastoja.
Lähetetty: 19.1.2005 8:36
Kirjoittaja olavi2101

annetaan kuulemma takuu deltasta sanottiin mulle laitettiin joku höyrystin keväällä koneen päälle maksoikin 110euroa eka meni takuun piikkiin mutta vain 1 vuosi
Lähetetty: 19.1.2005 16:42
Kirjoittaja mam
Kyllä sen takuun saa Venäjältäkin. Itse asun kuitenkin kaukana rajasta ja Kostamuksessa on huonot varaosavalikoimat 110:iin. Samara ei ole mikään ongelma. Huolto ja korjauskin järjestyy, jos sinne pääsee.
Lähetetty: 24.1.2005 0:02
Kirjoittaja peelo
Korjaus edelliseen viestiini. Se vastus ei olekaan sen katkaisinpaneelin yhteydessä, kuten joku tiesikin, mutta merkkiliike näköjään ei:-). Missähän se tarkalleen sijaitsee? Mitä täytyy purkaa?
Vastus on muuten vain metallilankaa, jousimaisesti mutkalle kierretty, lienee helppo korjata itsekin.
Lähetetty: 24.1.2005 1:35
Kirjoittaja samarai
esses kirjoitti:110:ssä on lämppärin puhaltajan etuvastus lämppärin kotelossa konetilassa jarrutehostajan puolella. Vähän ahdas paikka. Sinne pääsyä helpottaa, jos ottaa tehostimen pois. Itselläni oli joskus sellainen vika, että vastuksella liittimet olivat lämmenneet ja menneet löysiksi, mikä aiheutti katkoksia lämppärin toiminnassa.
huomasitko tämän tietoiskun- eikös se tossa ole selvästi sanottu

Lähetetty: 24.1.2005 13:08
Kirjoittaja ,_,/ukka
peelo kirjoitti:Korjaus edelliseen viestiini. Se vastus ei olekaan sen katkaisinpaneelin yhteydessä, kuten joku tiesikin, mutta merkkiliike näköjään ei:-). Missähän se tarkalleen sijaitsee? Mitä täytyy purkaa?
Vastus on muuten vain metallilankaa, jousimaisesti mutkalle kierretty, lienee helppo korjata itsekin.
Se on vastus lankaa. Kerran kuumana käytyään ei kestä juurikaan taivuttelua, ainakaan kaikki. Siihen ei tartu tina ja vaikka tarttuiskin niin paikallaan ollessa saattaa kuumua niin paljon että sulaa irti. Siinä on kaksi vastusta, joista koetaulun kytkimellä valitaan jompi kumpi tai molemmat osaksi virtapiiriä. Riippuen kytkennästä saattaa käydä niin, että pian korjaamisen jälkeen palaa se toinen vastus. Koska sen korjatun vastuksen vastusarvo on muuttunut. Mutta kannattaa toki yrittää. Varsinkin jos siinä on vikana vain joku lauennut lämpösuoja.
,_,/ukka
Lähetetty: 24.1.2005 17:05
Kirjoittaja peelo
samarai kirjoitti:esses kirjoitti:110:ssä on lämppärin puhaltajan etuvastus lämppärin kotelossa konetilassa jarrutehostajan puolella. Vähän ahdas paikka. Sinne pääsyä helpottaa, jos ottaa tehostimen pois. Itselläni oli joskus sellainen vika, että vastuksella liittimet olivat lämmenneet ja menneet löysiksi, mikä aiheutti katkoksia lämppärin toiminnassa.
huomasitko tämän tietoiskun- eikös se tossa ole selvästi sanottu

No mielestäni ei ole! En nimittäin usko että jarrutehostin täytyy irrottaa vastuksen vaihdon vuoksi, on selkeästi kovempi urakka jos niin täytyy tehdä.
Lähetetty: 27.1.2005 17:30
Kirjoittaja peelo
Vika korjattu jarrutehostinta irroittamatta ja hyvin onnistui, paitsi että paikallinen merkkiliike myi täysin erilaisen vastuksen kuin mitä autossa oli. Alkuperäisen poikkipalanut lanka kolvattiin ehjäksi ja hyvin toimii.
Lähetetty: 27.1.2005 19:07
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Kyllähän nämä etuvastukset ovat yleensä ilmajäähdytettyjä, eli sijaitsevat ilmakanavassa.Jos vastus palaa hyvinkin nopeasti, on vika yleensä jossain muualla.Vikamahdollisuuksia:Vastus likainen ja lämpenee liikaa.Moottori ottaa liikaa virtaa, eli laakerit väljät tai jäykät tai siivet ottaa kiinni runkoon.Myös lumituiskun jälkeen on mahdollista, että siipiin on päässyt vettä, joka on jäätynyt ja puhallinta käytettäessä vastus palaa.