1600 TC
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
Ertzu kirjoitti:Kyseisellä mustalla ladalla tullu ajeltua jonkinmoinen kilometri ja voin sanoa ettei tuo loppujen lopuksi kovin kummoisesti lähde. Että kannattaa laittaa suoraan viritetty 2litranenMut onhan tolla kiva ajella 1200 öljyvatkaimen jälkee
Tuossa 2litrasessa on vaan yleensä se katsastus robleema. Sitä kun ei ihan suoraan saa leimaan. (puhun siis vanhasta pysty koneesta). Mutta kyllä varmasti tuolla 1.6tc:llä voi noita "pakoputkiviritteisiä" tojotia jättää.
Luulisin että jos auto on jo muutoskatsastettu 1.6TC:lle, niin sinne voi huoletta heittää 2-litraisen tilalle. Ei ne katsastajat varmaan ala sitä enää myöhemmissä katsastuksissa tutkimaan, onko minkä kokoinen. Jollei ole joku Fiat-expertti joka ensi silmäyksellä näkee eron 1.6 ja 2.0 välillä.
Kun itse muutoskatsastin Ladan 1.6TC:lle ei se inssi paljoa konetta tutkinut. Ihan hyvin olisi voinut olla 2-litrainenkin paikallaan.
Kun itse muutoskatsastin Ladan 1.6TC:lle ei se inssi paljoa konetta tutkinut. Ihan hyvin olisi voinut olla 2-litrainenkin paikallaan.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Niin älä tee niinkuin entinen omistaja...MaTo kirjoitti:jOO ja tolla sitten mummoja kumoon... toivottavasti EI.. ajelehan sillä järkevästi eikä kahva eellä kaupungilla joka mutkaan...
liikaa tullu sivusta seurattua ku "amis poijaat" näyttää tytöille...plääh..

2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
TC:ssä on huoltoa vaativana kohteena tuo nokkahihna, ei muuta ihmeempää. Btw tarvikeliikkeissä se kiristimen rulla maksaa ~70€ mutta motonet myy 25€. Usein tuon takia se rulla jätetään vaihtamatta ja saadaan kansi rikottua. Jos ei tietoa milloin hihna/rulla vaihdettu niin vaihtoon heti. Oma ainakin lähtenyt aina käyntiin ilman mitään ongelmia. Kannattanee tutustua http://fiatforum.ath.cx
Vauhdin tae - alamäki
- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
Kiitti vitusti tosta sivusta, oon ite yrittäny ettiä ko sivua mutta en ole mitää löytäny...
Joo siinä on se hihna muutenkin ihan ihmeellisesti, kuskin puoleisessa kiekossa se hihna on ihan normaalisti siinä keskellä kiekkoa, mutta repsikanpuoleinen on ihan reunalla (perän puolella)...
Mietin tossa kaverin kanssa että se tuskin kuuluu ihan sillee olla, vai?
mikskiköhän se on niin?
Joo siinä on se hihna muutenkin ihan ihmeellisesti, kuskin puoleisessa kiekossa se hihna on ihan normaalisti siinä keskellä kiekkoa, mutta repsikanpuoleinen on ihan reunalla (perän puolella)...
Mietin tossa kaverin kanssa että se tuskin kuuluu ihan sillee olla, vai?
mikskiköhän se on niin?
- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
Pystykoneessahan on tuuman hihnapyörät mutta 3\4 tuumainen remmi. Eli ihan normaalia että on tyhjää pyörissä. Tosiaan motonetistä nuo hilkkeet, on joku 50€:n setti. Tiukemmilla nokilla kannattaa laittaa tuumainen remmi kun käy suoraan, muistaakseni joku ducaton remmi löytyy samalla hammasprofiililla mutta hammasta lyhempänä.
Edit: kumpahan se hihna ei hankaa pyörien reunuksiin, tosin uudemmissa noita reunoja ei ole.
Ei se vaihto paha ole. Katso tuolta FF:n puolelta haulla niin löytyy tarkat ohjeet. Itsekkin tuota pohdiskelin hiljan.
Edit: kumpahan se hihna ei hankaa pyörien reunuksiin, tosin uudemmissa noita reunoja ei ole.
Ei se vaihto paha ole. Katso tuolta FF:n puolelta haulla niin löytyy tarkat ohjeet. Itsekkin tuota pohdiskelin hiljan.
Vauhdin tae - alamäki
- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
Minähän se olen vähän joka puolella, ompa tuolla muitakin tutunoloisia...
Kaipaatko siitä itse vaihdosta tietoa vai mistä? Yksinkertaisesti merkkaat kaikki pyörät siten etteivät pääse pyörähtämään, sitten kiristin irti, hihna pois. Vanha hihna siistein irroittaa kun vetää puukolla poikki. Sitten vain uudet hilkkeet paikalleen ja merkeistä katsotaan ettei mikään päässyt pyörähtämään. Hampaan heiton näkee todella helposti.
Tuo kiristin on jousikuormitteinen mutta oikea tiukkuus on siihen 27kg lisää vetoa. Eli kun kiertyy 90-astetta pitkältä sivulta näpeillä. Toisekseen ainakin itsellä teki kun oli hieman liian löysällä että kun nosti kaasun 6000 kieppeiltä niin hihna rupesi lepattamaan nokkien välistä, pienellä lisäkiristyksellä talttui.
Tässä yksi juttu aiheesta: http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=5887&start=0
Löytyy nuo tuossa karkinin mainitsemat dokumentitkin tarkkoina versioina, voin illalla laitella näkyviin, nyt rupeaa tentti painamaan päälle.
Kaipaatko siitä itse vaihdosta tietoa vai mistä? Yksinkertaisesti merkkaat kaikki pyörät siten etteivät pääse pyörähtämään, sitten kiristin irti, hihna pois. Vanha hihna siistein irroittaa kun vetää puukolla poikki. Sitten vain uudet hilkkeet paikalleen ja merkeistä katsotaan ettei mikään päässyt pyörähtämään. Hampaan heiton näkee todella helposti.
Tuo kiristin on jousikuormitteinen mutta oikea tiukkuus on siihen 27kg lisää vetoa. Eli kun kiertyy 90-astetta pitkältä sivulta näpeillä. Toisekseen ainakin itsellä teki kun oli hieman liian löysällä että kun nosti kaasun 6000 kieppeiltä niin hihna rupesi lepattamaan nokkien välistä, pienellä lisäkiristyksellä talttui.
Tässä yksi juttu aiheesta: http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=5887&start=0
Löytyy nuo tuossa karkinin mainitsemat dokumentitkin tarkkoina versioina, voin illalla laitella näkyviin, nyt rupeaa tentti painamaan päälle.
Vauhdin tae - alamäki