Sivu 2/6
Lähetetty: 19.1.2005 20:04
Kirjoittaja markku
Ei muuta kuin riisit ja miksei muutkin ojennukseen......vitsi vitsi mutta kuitenkin makee peli ja poweria myös .
Lähetetty: 19.1.2005 22:31
Kirjoittaja Ertzu
Kyseisellä mustalla ladalla tullu ajeltua jonkinmoinen kilometri ja voin sanoa ettei tuo loppujen lopuksi kovin kummoisesti lähde. Että kannattaa laittaa suoraan viritetty 2litranen

Mut onhan tolla kiva ajella 1200 öljyvatkaimen jälkee

Lähetetty: 20.1.2005 14:35
Kirjoittaja Hellraiser
Joo ei se nyt mikää raketti ole mut kyl se sen verran kuitenki et jotkut yllättyy...
ja vakio konehan siinä on
Peltisatsi ja 2L teeseen kaasari? pelittäiskö miten?
muita TOIMIVIA viri ideoita tohon 1.6TC koneesee?
Siis sellasta pientä. Nyt ei jaksa mitää hirveää koneen purkua suorittaa

Lähetetty: 20.1.2005 22:28
Kirjoittaja MaTo
jOO ja tolla sitten mummoja kumoon... toivottavasti EI.. ajelehan sillä järkevästi eikä kahva eellä kaupungilla joka mutkaan...
liikaa tullu sivusta seurattua ku "amis poijaat" näyttää tytöille...plääh..
Lähetetty: 21.1.2005 7:28
Kirjoittaja Hellraiser
Lähetetty: 21.1.2005 12:59
Kirjoittaja lada-tuuninki
Ertzu kirjoitti:Kyseisellä mustalla ladalla tullu ajeltua jonkinmoinen kilometri ja voin sanoa ettei tuo loppujen lopuksi kovin kummoisesti lähde. Että kannattaa laittaa suoraan viritetty 2litranen

Mut onhan tolla kiva ajella 1200 öljyvatkaimen jälkee

Tuossa 2litrasessa on vaan yleensä se katsastus robleema. Sitä kun ei ihan suoraan saa leimaan. (puhun siis vanhasta pysty koneesta). Mutta kyllä varmasti tuolla 1.6tc:llä voi noita "pakoputkiviritteisiä" tojotia jättää.
Lähetetty: 21.1.2005 15:01
Kirjoittaja kapa
Luulisin että jos auto on jo muutoskatsastettu 1.6TC:lle, niin sinne voi huoletta heittää 2-litraisen tilalle. Ei ne katsastajat varmaan ala sitä enää myöhemmissä katsastuksissa tutkimaan, onko minkä kokoinen. Jollei ole joku Fiat-expertti joka ensi silmäyksellä näkee eron 1.6 ja 2.0 välillä.
Kun itse muutoskatsastin Ladan 1.6TC:lle ei se inssi paljoa konetta tutkinut. Ihan hyvin olisi voinut olla 2-litrainenkin paikallaan.
Lähetetty: 21.1.2005 16:37
Kirjoittaja dJONY
MaTo kirjoitti:jOO ja tolla sitten mummoja kumoon... toivottavasti EI.. ajelehan sillä järkevästi eikä kahva eellä kaupungilla joka mutkaan...
liikaa tullu sivusta seurattua ku "amis poijaat" näyttää tytöille...plääh..
Niin älä tee niinkuin entinen omistaja...

Lähetetty: 24.1.2005 0:26
Kirjoittaja Stefa
TC:ssä on huoltoa vaativana kohteena tuo nokkahihna, ei muuta ihmeempää. Btw tarvikeliikkeissä se kiristimen rulla maksaa ~70€ mutta motonet myy 25€. Usein tuon takia se rulla jätetään vaihtamatta ja saadaan kansi rikottua. Jos ei tietoa milloin hihna/rulla vaihdettu niin vaihtoon heti. Oma ainakin lähtenyt aina käyntiin ilman mitään ongelmia. Kannattanee tutustua
http://fiatforum.ath.cx
Lähetetty: 24.1.2005 7:15
Kirjoittaja Hellraiser
Kiitti vitusti tosta sivusta, oon ite yrittäny ettiä ko sivua mutta en ole mitää löytäny...
Joo siinä on se hihna muutenkin ihan ihmeellisesti, kuskin puoleisessa kiekossa se hihna on ihan normaalisti siinä keskellä kiekkoa, mutta repsikanpuoleinen on ihan reunalla (perän puolella)...
Mietin tossa kaverin kanssa että se tuskin kuuluu ihan sillee olla, vai?
mikskiköhän se on niin?
Lähetetty: 24.1.2005 9:55
Kirjoittaja Hellraiser
Kysyin koska on vaihdettu

kannattaa vaihtaa...
ELI jos jollain on jakohihna/kiristin niin ostaisin halvalla...
Ja jos joku haluu vaihtaa niin tervetuloo
Minä en riskiä ota... pitää korjaamolle viedä niin ne on sitte vastuussa

Lähetetty: 24.1.2005 13:17
Kirjoittaja Stefa
Pystykoneessahan on tuuman hihnapyörät mutta 3\4 tuumainen remmi. Eli ihan normaalia että on tyhjää pyörissä. Tosiaan motonetistä nuo hilkkeet, on joku 50€:n setti. Tiukemmilla nokilla kannattaa laittaa tuumainen remmi kun käy suoraan, muistaakseni joku ducaton remmi löytyy samalla hammasprofiililla mutta hammasta lyhempänä.
Edit: kumpahan se hihna ei hankaa pyörien reunuksiin, tosin uudemmissa noita reunoja ei ole.
Ei se vaihto paha ole. Katso tuolta FF:n puolelta haulla niin löytyy tarkat ohjeet. Itsekkin tuota pohdiskelin hiljan.
Lähetetty: 24.1.2005 13:43
Kirjoittaja Hellraiser
siäkösse oot sielläkin?
Ku emmä löyrä sielt haulla oikee mitää
ku en keksi millä sanalla löytys oikeaa... yrittäny oon ja olen juuri menossa vielä yrittää. Jos tiedät niin laitatko linkin.....park
Lähetetty: 24.1.2005 13:44
Kirjoittaja Hellraiser
siäkösse oot sielläkin?
Ku emmä löyrä sielt haulla oikee mitää
ku en keksi millä sanalla löytys oikeaa... yrittäny oon ja olen juuri menossa vielä yrittää. Jos tiedät niin laitatko linkin.....park
Lähetetty: 24.1.2005 14:19
Kirjoittaja Stefa
Minähän se olen vähän joka puolella, ompa tuolla muitakin tutunoloisia...
Kaipaatko siitä itse vaihdosta tietoa vai mistä? Yksinkertaisesti merkkaat kaikki pyörät siten etteivät pääse pyörähtämään, sitten kiristin irti, hihna pois. Vanha hihna siistein irroittaa kun vetää puukolla poikki. Sitten vain uudet hilkkeet paikalleen ja merkeistä katsotaan ettei mikään päässyt pyörähtämään. Hampaan heiton näkee todella helposti.
Tuo kiristin on jousikuormitteinen mutta oikea tiukkuus on siihen 27kg lisää vetoa. Eli kun kiertyy 90-astetta pitkältä sivulta näpeillä. Toisekseen ainakin itsellä teki kun oli hieman liian löysällä että kun nosti kaasun 6000 kieppeiltä niin hihna rupesi lepattamaan nokkien välistä, pienellä lisäkiristyksellä talttui.
Tässä yksi juttu aiheesta:
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=5887&start=0
Löytyy nuo tuossa karkinin mainitsemat dokumentitkin tarkkoina versioina, voin illalla laitella näkyviin, nyt rupeaa tentti painamaan päälle.