Sivu 2/2
Lähetetty: 26.1.2005 5:20
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Vanja-eno kirjoitti:Mutta kaikki varmaan huomasitte toimittajan sympatiat ja asiallisen suhtautumisen Ladaan

Juu, tuossa kävi keskiviikkona Keski-Uusimaa lehti haastattelemassa ja kuvaamassa Skodaa. Ilmottelen sitten kun juttu on tullu ulos. Samaan juttusarjaan kaivataan Lada-harrastajaa Keski-Uusimaa lehden levikkialueelta. Yriti tarjota Lada-Jussia, mutta se asuu liian kaukana.
_________________
No niin, siinähän se olikin.
Lähetetty: 26.1.2005 5:38
Kirjoittaja ,_,/ukka
samarai kirjoitti:,_,/ukka kirjoitti:
Imagopuolen hoitaa se perheen ykkösauto. Kakkoseksi kelpuutetaan joku halpamerkki. Jossakin täällä oli tilastoa viimevuoden automyynneistä ja siellä oli kaikki muut halpamerkit kasvattaneet myyntiä, paitsi lada.
,_,/ukka
joo toi voi olla noinkin, mutta mitkäs merkit luetaan ns. "halpa merkkeihin" Ladan lisäksi?
No mulla on sellainen mielikuva, että ensinnäkin nämä korealaiset, Hyundai, Kia ja Daewoo. Japanilaisista ehkä Nissani on siinä kiikun kaakun kuten eurooppalaiset Fiatit, Opelit tms. vaikka hinnaltaan ovat vähän kalliimpia samoissa kokoluokissa kuin nuo korealaiset. Ja Seat ehdottomasti

Tämä siis lähinnä merkkien aiheuttamista mielikuvista johtuvaa, eikä absoluuttisesta hinnasta.
,_,/ukka
Lähetetty: 26.1.2005 9:18
Kirjoittaja Rizhto
Tuo halpamerkki-käsite on hieman suhteellista. Nykyään noiden halpamerkkien hinnat ovat hieman halvempia kuin saman kokoluokan muut autot, mutta mulle halpamerkki on halpamerkki sitten kun hinta on luokkaa puolet halvempi. Esimerkki noin 80-luvun puolivälin hujakoilta. Lada maksoi noin reilut 30000 markkaa, kun taas 3-ovisesta Escortista piti pulittaa 70000 markkaa. Molemmat autot olivat samanlaisia kolukärryjä mutta teknisesti kestäviä. (koskee Saksan Escortia). Vaan eipä taida enää löytyä alle kymppitonnin uusia autoja, jotka ovat yksinkertaisia, lujia, ja metsäautotiekelpoisia. Toisaalta, niin kauan kuin hyviä takatuuppareita on tarjolla, niin eipä taida olla moiselle tilausta. Johtopäätös: kun nykyisestä kanttilampusta veto loppuu, vaihdan nappikseen.
perusautot ja arvot kunniaan
Lähetetty: 26.1.2005 17:33
Kirjoittaja pelti kiinni
Misha kirjoitti:Just oli jossain autolehdessä, että Ford Kasta aletaan saksassa ...
esim.
tässä Spiegel:in jutussa , missä todetaan abs:ien , etu- ja sivuturvatyynyjen sekä edessä & takana korkeussäädettävien niskatyynyjen ( wou ! ) kuuluvan ”Ka Student”:in varustukseen , 7990 € hintaan. Lisärahaan saa esim. audiojärjestelmiä , kitkat , sähköisen kangaskattoluukun ja metalliväriä pintaan.
Tätä en ollutkaan huomannut , että kaksi kolmannesta Dacia Loganeista kutsuttu
pajalle. Syinä moottoritilan kaapelien tarkistukset sekä ajotietokoneen virhenäyttämät. Olisiko tässä muillekin autokonserneille loistava strategia. Laitetaan halpamerkkiin uusimmat viritykset testiin , niin saadaan premium-merkkeihin luotettavaksi testattua tekniikkaa
Mosse-Aksu kirjoitti:R-J kirjoitti:Kyllähän Daciasta voi, sopivasti hinnoiteltuna, saada ihan mainion perusauton...
Mutta tuskin siitäkään puuttuu tuota mainittua elektroniikkaa.
, kts. yllä
Lada-Jussi kirjoitti:...vaik jos mä nyt sit vaihdankin siihen monacoon.....

, mistä tuleekin mieleen miksi Itä-Helsingin Mogadishu Avenuen nimi on nykyisellään Monaco , vastaus : kukaan ei maksa veroja eikä tee töitä.
terv. pe ki
Lähetetty: 31.1.2005 17:24
Kirjoittaja R-J
Jaa Daciakin on sitten näköjään vaan pelkästään halpa; ei halpa ja yksinkertainen (luotettava).