Lähetetty: 1.2.2005 16:30
Tuo on kyllä totta.Jaska HKI kirjoitti:Tuo "Windows error" ei kai liene Ladassa uutta,oli sitten uusi tai vanha![]()
Tuo on kyllä totta.Jaska HKI kirjoitti:Tuo "Windows error" ei kai liene Ladassa uutta,oli sitten uusi tai vanha![]()
No joissain nykyaikaisissa värkeissä ehkä, mutta laatuautoissa (esim. Lada) ei Mikkisofta vaivaa.Stefa kirjoitti:Itse asiassa moisia on. NT-pohjaisia sulautettuja järjestelmiä löytyypi jo autopuolelta. Tosin ei noilla onneksi tuolaista valtaa ole, mutta katsellaan parikymmentä vuotta...R-J kirjoitti: Se tästä nyt vielä puuttuis, että Mikkisoftalla varustettuja autoja.
Yllättävänkin paljon totta, jos nykyautoja ajatellaan.Stefa kirjoitti:Surullisinta näissä pohdinnoissa on se että ne eivät edes ole ihan tuulesta temmattuja. Todellisia uhkakuvia.
Joo, GMhän kehittelee tosissaan noita vehkeitä jossa auton kaikki osat toimii sähköllä, nehän on tehny jo useita protoja.Stefa kirjoitti:Surullisinta näissä pohdinnoissa on se että ne eivät edes ole ihan tuulesta temmattuja. Todellisia uhkakuvia.
Veikkaisin että nuo niinpäin että jos mikro pimenee niin jumissa olet. Eipä tosin kivaa tuokaan.jta kirjoitti:Mahtanee ollakkin mielenkiintoista kun sattuukin meneen noissa sähköjarruissa jokin piuha poikki tai muuten vain sulaketta menee tjtn niin milläs keinoin siinä aletaan sen jälkeen autoa pysäytellä? Alkaa kyllä meneen jo vähän liiallisuuksiin nää sähköhömpötykset jo autoissa... Ja sellaiseen autoon en kyllä luottais missä sattuu lukeen kyljessä että microsoft windows...
En tiedä, mutta veikkaisin että ei ole. Mutta matkustajakoneissa on.veli alexei kirjoitti:No jos elektroniikan ja tietokoneiden rinnalla pysyy kuitenkin varmistavana ne mekaaniset laiteet kuten hävittäjissäkin. Kun eikös esim. Hornetissa ole mekaaniset laittee millä voi suorittaa laskeutumisen jos tietokone vetää errorit...
Mutta mielestäni oli juttua, olikohan se Vietnamin sodan jälkeen, kun siellä tuli lentohärveliä alas just noiden elektronisten kömmähdysten takia. Ja lentoväki sitten poras että on saatava pelit ja vehkeet myös mekaanisella varustuksella niin että ei tulla kun halko alas. Tämän jutun muistaisin kuuleeni Satakunan lennostossa joltain herra suuri herralta. Mutta muisti kun on mitä on eli huono niin joku voi sitten kertoa että onko ihan huu-haa juttua.Misha kirjoitti:En tiedä, mutta veikkaisin että ei ole. Mutta matkustajakoneissa on.veli alexei kirjoitti:No jos elektroniikan ja tietokoneiden rinnalla pysyy kuitenkin varmistavana ne mekaaniset laiteet kuten hävittäjissäkin. Kun eikös esim. Hornetissa ole mekaaniset laittee millä voi suorittaa laskeutumisen jos tietokone vetää errorit...
Hävittäjäkoneella tuskin on niin väliä kun on yks kaverikin vaan kyydissä ja silläkin heittoistuin. Ja vaikka sattuisi kuolemaan niin nou hätä, sehän on "vaan" solttu. Aina löytyy lisää lihaa myllyyn.
Joo, näinhän se olikin. Tavallinen lentokone on stabiili ja ikäänkuin laittais kuulan kulhon pohjalle. Keskellä kulhoahan se pysyy, mutta hävittäjäkone on epästabiili ja ikäänkuin kääntäis kulhon väärinpäin ja laittais kuulan siihen kulhon kuperalle puolelle. Tietsa pystyy pitämään sen siinä keskellä, ihminen ei.ladamaster kirjoitti:noi nykyaikaiset hävittäjät tuskin pysyvät ilmassa ilman kompuuttereita; koneet ovat periaatteessa epästabiileja, miten niitä analogisesti lennellään?