ihme sähköongelmia

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Rutinoff kirjoitti:Meillä ladasa taitaa olla lataus rele p*skana, ku näyttää ajovalot olevan niin kirkkaat, että häikäsee. Ja latinki mittari liikkuu siellä 15 v paikkeilla :roll:
No mä oon pitänyt tuota 15V:a hyvän latauksen ylärajana, eli ei aiheuttaisi toimenpiteitä jos kysessä olisi mun auto.
Ja eikös niiden ajovalojen pidä aika kirkkaat ollakkin :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Corollaattori

lataus

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

No mitähän tapahtui ku mun ladassa (1200s vm. 89) lataus oli aluksi alle 12v ja kun vaihdoin yhden johdon laturissa toiseen paikkaan niin alkoi lataan 15 volttia. Samalla pimeni mittaritaulun valot, kun taas ajovalot syttyvät heti moottorin käynnistyttyä ja niitä ei saa sammuun edes katkaisijasta, kuulostaa oudolta? tai tutulta...
el`miquel

Viesti Kirjoittaja el`miquel »

mulla corollaattori aivan samanlaatuisia ongelmia.laturia on vaihdeltu edestakasin ja piuhoja rassattu,säätimiä vaihdeltu ja sulakkeita,releitä vaihdeltu mutta lataus vaan heittelee sikana. :?: mulla meni kans mittaritaulusta valot ja sitte oikeen puolen ajovalo pimeni.(poltti sulaketta) sitte pitkää keikku lataus tapissa,ihan punasen rajalla ja valaistus soutaa kirkkaan ja vähemmän kirkkaan väliä. nyt ollu taas lataus pari päivää 11 v :?: seuraavana aion koklaa uutta säädin/hiili paketti hässäkkää ja sit jos ei auta ni laturin vaihto jos ei sitkää ni sulakerasian pohjan vaihto. ei kyl ihme ku joku virittäny tajaristi rosvoliittimii joka paikkaa yms. :lol:
el`miquel

Viesti Kirjoittaja el`miquel »

nii ja onkoha sillä mitää välii missä järkässä ne piuhat on siin laturin pultissa ja tarvisko jotku niistä olla eristyksissä toisistaa? :roll: mulla ekana säätimen piuha pultin pohjal,sit hiilistä piuha,sit ne kaks paksuu piuhaa,kaikki samas köntis. heräte piuhalle tulee ainaki mittarin mukaa 12.5 v. käyttääkö kukaa tota lisämaadotus apicoo? onko siitä mitää hyötyy?
el`miquel

Viesti Kirjoittaja el`miquel »

nii onko toi ylimääräseks jäävä apico laturis mikä on muovikuoren sisäs ni joku lisämaa? ei lataa mun latuska vieläkää! :( pitäsköhän maadottaa laturi eriksee? missä muuten sijaitsee moottorin maadoitus johto runkoon? alkanu epäilee vähä maadotus ongelmia...ja missä se laturin rele ny on? 1200 s vm-90 on peli.
Rutinoff

Viesti Kirjoittaja Rutinoff »

,_,/ukka kirjoitti:
Rutinoff kirjoitti:Meillä ladasa taitaa olla lataus rele p*skana, ku näyttää ajovalot olevan niin kirkkaat, että häikäsee. Ja latinki mittari liikkuu siellä 15 v paikkeilla :roll:
No mä oon pitänyt tuota 15V:a hyvän latauksen ylärajana, eli ei aiheuttaisi toimenpiteitä jos kysessä olisi mun auto.
Ja eikös niiden ajovalojen pidä aika kirkkaat ollakkin :-)

,_,/ukka
Mutta ei niiden valojen välttämättä keskellä kesää tarvi olla niin kirkkaat, että edessä ajava häikäistyy :lol:
el`miquel

Viesti Kirjoittaja el`miquel »

no nyt alko sitte lataa ku vaihettii laturi ja siihe uus hiili/säädin paketti. vanhassa oli kollektori pinnat jo niin kulunu ettei ottanu hiilii kii. mut nyt sit taas outo juttu.lataa iha liikaa,tyhjäkäynnil ok 13.5 v mutku yhtää antaa kierroksii ni nousee ~15 v ja voltti mittarin neula nypyttää tapissa sillee et valot vilkkuu? säädin on tosiaa uus :?: :roll:
Vastaa Viestiin