www.verkosta.fi

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Hehheh, mietitte vielä pärjääkö noilla :lol:

Mulla on 233 mHz pentium prosessori, muistia 128, kovalevyn koko 3 gigaa, näytönohjain ja äänikortti jotain samaa tasoa ja ikäluokkaa, eli ilmaisista ihmisten hylkäämistä osista oon aina tietokoneeni kasannu ja hyvin on piisannu :). No, polttavan cd-aseman kyllä ostin uutena toissa kesänä. Ja hyvin oon pärjänny noilla, jopa jonkun verran mp3:sia mahtuu kovalevylle :). Mutta jos nyt jotain pitäisi parantaa, niin kovalevy saisi olla vähän isompi, joku 10 gigaa riittäis varmaan loppuelämäksi ;).

Aina kehityksestä jäljessä, kuten autoissakin ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Hellraiser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellraiser »

Nimenomaa nonnis, voitko käsittää mitä djony on koneelleen tunkenu ja kuinka paljo siel on todennäkösest vanhaa roinaa miklä on vaa jääny roikkumaa sinne koska 240gigaa ON LIIAN VÄHÄN?!?!?!
Oikeest sinnehän mahtuu jo vaikka ihan mitä vaa ja vaikka ihan kuinka paljo vaa!
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

400 gigaa ei riitä...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Ertzu

Viesti Kirjoittaja Ertzu »

Otetaanpa sitten huollon kannalta kun se kone menee mahdollisesti joskus myös rikki: Merkkikoneiden huolto on ollut aina kovin vaivalloista, hyvistä takuulupauksista huolimatta.Djonyn kanssa olemme varmaan samaa mieltä (allekirjoittanut on työskennellyt useissa atk alan yrityksissä) noista kimuranteista kiemuroista, joita merkkikoneiden huoltoon liittyy. Että noille myönnetyt takuut ovat yleensä täyttä hevon kukkua, aina tulee käyttäjälle kuluja tuollaisen koneen huollattamisesta. En toki sanoisi että niitä ei tulisi "kaverin kasaamasta" koneesta, mutta tällöin atk-tuki löytyisi nimenomaan kaverilta. Ja se on totta, että itse kun kasaat koneen, niin saat hinta/laatusuhteeltaan parhaan kokoonpanon juuri sellaiseen käyttöön mitä tarvitset. Paraikaa ei meidän huollosta löydy esimerkiksi yhtään kasattua konetta, vaan kaikki on merkkikoneita (ostettu netistä tai paikallisesta sitimarketista yms.)
Hellraiser
Viesti:

mitäs vikoja niissä "halpiksissa" sitten yleensä on?

400gigaa ei riitä vai?
saanko kysyä et mitä sul oikeesti on siel koneel jos 400gigaa ei riitä?
vai onks toi vaa sellast omal koneel lesoamist et ku on 400gigaa niin "ei muka riitä" ku oon niin ropellipää... tms :lol:
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Ertzu

Viesti Kirjoittaja Ertzu »

Otetaan esimerkiksi compaqin koneet: Niitä jos alat päivittämään, niin vaikka jo muistin lisäyksessä tulee vaikeuksia. Niissä ei toimi kuin oma compaqin muisti, joka sitten on paljon kalliimpaa kuin vaikka tavallinen kingstonin muisti. Näin ei ole kaikissa kyseisen valmistajan koneissa, mutta meillä huollossa on aina tilattu valmistajan oma muisti. Koneiden sisältämät osat ovat todellakin halpoja (kyseinen shark), ei sitä muuten kyseinen liike noin pienellä katteella myisi. Mutta muistaako kukaan koska halvalla olisi saanut hyvää? Muistan itse kun kotiin aikoinaan hommattiin fujitsu siemens - merkkinen tietokonepaketti. Kone toimi puoli vuotta moitteetta, mutta sitten käyttöjärjestelmä meni sekaisin. Ei mitään hätää, koneessahan on vuoden takuu: Vaan kun tuli korjauksen aika, niin liike josta kone oli ostettu neuvoi meitä kääntymään maahantuojan puoleen. Soitto maahantuojalle ja sieltä käskettiin ottaa yhteyttä fujitsun huoltoon, joka sattui sijaitsemaan lahdessa. Pelkkä korjaajan meille tuleminen olisi maksanut 1000 silloista markkaa, eikä koneelle oltaisi siinä vaiheessa tehty vielä mitään!!! Että tällaisia ovat nuo merkkikoneiden takuuhuollot....
Hellraiser
Viesti:

Niin, onhan se noin, tiedän ja olen ottanut kyllä huomioonkin että ei se kestä niin kauaa kuin kalliit koneet ja kaikkee mut...
Pääsenpähän ehkä leikkimään ja taistelemaan henkilökohtaisestikin noissa takuu hommissa.
Se on joskus ihan hauskaa uhkailla ja pelotela käräjillä ym :D
Taistelemisella ja uhkailulla on saatu myäs vakituin paikka tehtaalle :lol:
Oon just tota takuuta ja noita miettiny myös sillee että vaadin paperiin jonkun todisteen ja allekirjotuksen siitä että he suostuvat nimenomaa korjaamaa ongelmat ilma lisäkustannuksia tai sitte allekirjottaa lapun jossa luvataan että firma johon he käännyttävät, on lupautunut korjaamaan k.o koneen ongelmat...
Jos ei suostu niin sit kova kysely päälle et mikäsmikäs, yritättekö peräti huijata rehellistä veronmaksajaa :twisted:
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Hellraiser
Viesti:

se on sinänsä kumma että esim. 1000€ kone voi olla sikahalpa, mutta se on kuitenkin sen 1000€ rahaakin, mitä ei ole...
mutta tiedän, joudun vuoden, viimeistää ehkä kahden vuoden päästä ostelee varaosia mut...younouuu
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Hellraiser kirjoitti:400gigaa ei riitä vai?
saanko kysyä et mitä sul oikeesti on siel koneel jos 400gigaa ei riitä?
vai onks toi vaa sellast omal koneel lesoamist et ku on 400gigaa niin "ei muka riitä" ku oon niin ropellipää... tms :lol:
No ehkä siivoominen auttas. Ja jotkut polttaa cd:lle sitten sellaset mitä jätän itse makaan kovalevylle. Lesoista en tiedä. Se on jotain teinix-kieltä. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

^Ei se mitään teiniX-kieltä oo, mulle ainakin tuttu termi jo ala-asteelta.
Hellraiser
Viesti:

Nii en mie ihmettele jos kone on täynnä jos just jättää sinne kaikki vanhat roskat lojumaa...
Mut jos mietitää et on 80gigaa muistia ja siel on microsoftin ohjelmisto paketti ja sit musan teko ohjelma ja dc++ ja esim uus photoshop ja laajakaistakin vielä niin ne kaikki aivan sata varmast pyörii moitteettomasti koneel, ja vaikka olis viel sen 500 biisii ja jokunen leffa...
Leffojakaan tarvi kymmeniä säilyttää ku niitä ei kuitenkaa kato hirveen montaa kertaa...
Vai tarvisko tohonkin esim 300gigaa että noi toimii???
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Hellraiser
Viesti:

nyt poikkean vähä topicista mutta se ei haittaa topicin kirjottajaa :lol:

Eli:
Täällä kun nyt näitä gigakalloja nähtävästi on jotka on tulevia kovalevyjä niin onko windowsin asentamisessa erityisiä vaikeuksia? :shock:
Meinasin että vienkö sen asennettavaksi jollekin INSINÖÖRILLE :idea: vai meneekö suunnillee yhtä helposti ku joku muukin "ohjelma" koneelle...
En nimittäin wintoossia o ikinä asentanu...
(en kyllä meinannu ite sitä asentaa mut jos se ei hankalaa ole niin miksei itekin sitte... :wink:
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Ei koneista tarvii/kannata liikoja maksella. Kasaa semmosen masiinan, kun tarttee. Perus netti/työkäyttöön käypäisen koneen saa muutamalla satasella. Ohjelmistakaan ei tartte hirveesti erikseen maksella. Käyttiksen lisäksi joku open office-paketti; CD/DVDt, digikamerat yms. tuovat omat ohjelmansa tullessaan. Tilanne tietysti muuttuu, jos sitä potkua, ihan aikuisten oikeesti, tarttee. Mutta peruskäyttäjän ei suuria investointeja tarvii tehdä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Nonnis
Lada kerhon jäsen

^^Kyllä Vintoosan ihan amatöörikin asentaa. Jopa nainen. :D
Hellraiser
Viesti:

aijjaa, no ku oon jotenki luullu et windowsin asentamisee tarvis tietoaki...
katsota, emmie kuitenka sitä uskalla yksin asentaa ku menee vituiks ni siinähän sit oon uuden "huippu" tietokoneen kanssa... njoo :lol:
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Vastaa Viestiin