lada ja opelin 2.0?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
tekso

Viesti Kirjoittaja tekso »

Jankos kirjoitti:Mulla muuten olisi juuri tuohon käyttöön erinomainen 2107 kori ylimääräisenä. kori on -94 tai -95 ja pohjan puolella ei juurikaan ole ruostetta, ovien alasyrjissä hieman.

Hinta ei ole mikään iso ongelma........

Paperitkin muuten löytyy.

Tuosta kylläkin puuttuu tällä hetkellä taka-akseli, mutta vakionahan tuossa on ollut 3,9 mikä olisi varmaankin ollut liian harva eli hommaat 4,3 välityksellä olevan akselin ja rullaa jo. Kuljetuksen pystyn järkkäämään helposti...
mikä mahtais olla hinta? koska rahaa en haluais tuhlata paljoa ainakaan aluks tohon projektiin, taka-akseli ei ole mikään ongelma, niitä löytyy vinot pinot. nyt jälkeenpäin harmittaa kun purettiin yksi kattilada osiks ja kori lähti romunkerääjän matkaan, se kori oli täysin ruosteeton.. :( kerropa hinta niin harkitsen!
TOVERI NIVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Kuten ylempänä oli mainittu:
CIH-koneen kannessa kanavat samalla puolen,OHC:n kansi läpipuhaltava.
CIH -kansi vaurautaa ja OHC -kansi alumiinia
Kuva
TOVERI NIVA
Viesti:

GM 2.0E(CIH) 110hv/162Nm
GM 2.2E(CIH) 115hv/182Nm
GM 2.4E(CIH) 125hv/195Nm
GM 2.4 16V 144hv/210Nm jne. jne.
Lisätietoa CIH-koneista ja viritysohjeista:
http://www.opelclubfinland.net/OpelFan_2002_1.pdf
Kuva
Magnum2300

Viesti Kirjoittaja Magnum2300 »

TOVERI NIVA kirjoitti:Kuten ylempänä oli mainittu:
Ei. OHC:ssä nokka-akseli on kannen yläpuolella. CIH:ssä kannen sisällä. CIH on ikäänkuin OHV:n (työntötankokoneen) ja OHC:n välimuoto. Jos olen ymmärtänyt oikein, ei CIH:ssä nokka-akseli ei voi suoraan painella paininkuppeja vaan vaatii jonkinlaiset keinuvivut. Läpipuhaltavuudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Ladankin kone on OHC, vaikka imu- ja pakosarja ovatkin samalla puolen.
larppa

Viesti Kirjoittaja larppa »

Ei. OHC:ssä nokka-akseli on kannen yläpuolella. CIH:ssä kannen sisällä. CIH on ikäänkuin OHV:n (työntötankokoneen) ja OHC:n välimuoto. Jos olen ymmärtänyt oikein, ei CIH:ssä nokka-akseli ei voi suoraan painella paininkuppeja vaan vaatii jonkinlaiset keinuvivut. Läpipuhaltavuudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Ladankin kone on OHC, vaikka imu- ja pakosarja ovatkin samalla puolen.
Oikein olet ymmärtänyt eli nokka tosiaankin kannen sisällä. Nokan päällä ovat nostajat(hydrauliset tai mekaaniset), ne taas keinuttavat keinuvipuja("peltiset", "kulhon" muotoiset) ja ja keinuvipu luonnollisesti painaa venttiiliä. Cihhin palotilat muuten on melko saman näköset ku ladanki.
CIH:nviri ohjeita ja viri kamaa muihinki autoihin.
TOVERI NIVA
Viesti:

Noniin taas ruvetaan hioon väliviivaa, korjataan sitten tuo "ammattitermi" läpipuhaltava niin että siis CIH-koneen kannessa kanavat samalla puolen ja OHC-koneen kannessa kanavat vastakkaisilla puolilla, tämä siis on yksi ero joka löytyy CIH ja OHC-koneiden välillä. Joka tapauksessa kyseessä ei siis enää ole työntötappikone eikä kumminkaan vielä OHC-merkinnän omaava öljyruutta. HuhHuh...
Kuva
dart -66

Viesti Kirjoittaja dart -66 »

Opelin CIH-moottori (1.5,1.7,1.9,2.0,2.2 4-syl) on muuten erinomainen moottori, jonka suurin "vika" on paino...

nimimerkki vuosia ja taas vuosia tuollaisten kanssa
Magnum2300

TOVERI NIVA kirjoitti:Noniin taas ruvetaan hioon väliviivaa, korjataan sitten tuo "ammattitermi" läpipuhaltava niin että siis CIH-koneen kannessa kanavat samalla puolen ja OHC-koneen kannessa kanavat vastakkaisilla puolilla, tämä siis on yksi ero joka löytyy CIH ja OHC-koneiden välillä. Joka tapauksessa kyseessä ei siis enää ole työntötappikone eikä kumminkaan vielä OHC-merkinnän omaava öljyruutta. HuhHuh...
Opelin OHC-koneessa kanavat on eripuolilla kantta, mutta ei kaikissa OHC-koneissa. OHC ei tarkoita sitä että kanavat ovat kannen vastakkaisilla puolilla.
TOVERI NIVA
Viesti:

Magnum2300 kirjoitti: Opelin OHC-koneessa kanavat on eripuolilla kantta, mutta ei kaikissa OHC-koneissa. OHC ei tarkoita sitä että kanavat ovat kannen vastakkaisilla puolilla.
Ja otsikko oli... hmm... mikäs se nyt taas, ainii Lada ja Opelin 2.0 eli tässä on nyt nimenomaan ollut puhe Ooppelin koneista.

Mitäköhän foorumia mä oon lukenut kun en missään kohtaa löydä semmosta juttuu että ois sanottu kaikkien OHC-koneiden olevan läpipuhaltavia, no voihan se vaan olla että oon syöny vääränvärisiä sieniä tänään, ainii mut tosiaan se oftopicismi taas pääs unohtuun sehän se -asiayhteys hämärtyy ja silleen joo ei kaikki DOHC-koneet oo merkitty DOHC vaan TwinCam ja silleen
:shock:
Kuva
Magnum2300

TOVERI NIVA kirjoitti:
Magnum2300 kirjoitti: Opelin OHC-koneessa kanavat on eripuolilla kantta, mutta ei kaikissa OHC-koneissa. OHC ei tarkoita sitä että kanavat ovat kannen vastakkaisilla puolilla.
Ja otsikko oli... hmm... mikäs se nyt taas, ainii Lada ja Opelin 2.0 eli tässä on nyt nimenomaan ollut puhe Ooppelin koneista.

Mitäköhän foorumia mä oon lukenut kun en missään kohtaa löydä semmosta juttuu että ois sanottu kaikkien OHC-koneiden olevan läpipuhaltavia, no voihan se vaan olla että oon syöny vääränvärisiä sieniä tänään, ainii mut tosiaan se oftopicismi taas pääs unohtuun sehän se -asiayhteys hämärtyy ja silleen joo ei kaikki DOHC-koneet oo merkitty DOHC vaan TwinCam ja silleen
:shock:
Tässä on nyt taas näemmä puhuttu eri asioista. Minä puhuin yleisesti OHC- ja CIH-koneiden eroista. Tarkoitus ei ollut millään pahalla sanoa tosta läpipuhaltavuudesta.
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

eikös toi ladan kori ala lahota ku se joutuu opelin osien läheisyyteen :wink:

igman saa maidon maistumaan mutta opel saa muovin ruostumaan
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
tsenobiili

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Mä askartelin nappikseen volvon b19 vinokoneen.Volvon tekniikka on siitä hitsi et konetta tarvii tuoda taakseppäin aika paljon,koska ö.pohjan patti on takapäässä myllyä -> tarvii rakennella uus rintapelti & kardaanitunneli. Ooppelin tekniikkaan en oo tutustunut niin paljoo et pystyisin sanomaan et millanen svappi se mahtais olla.
Se ei skulaa joka skagaa
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Laitetaan nyt ettei jää vääriä käsityksiä: fiatin tc EI sitten tule sanoista twin cam vaan tourismo competizione. Mutta esim. toyota on käyttänyt tuota twin cam merkintää.
Vauhdin tae - alamäki
larppa

Viesti Kirjoittaja larppa »

Mä askartelin nappikseen volvon b19 vinokoneen.Volvon tekniikka on siitä hitsi et konetta tarvii tuoda taakseppäin aika paljon,koska ö.pohjan patti on takapäässä myllyä -> tarvii rakennella uus rintapelti & kardaanitunneli. Ooppelin tekniikkaan en oo tutustunut niin paljoo et pystyisin sanomaan et millanen svappi se mahtais olla.
Niin on muuten "patti" takapääs moottoria cih:ssakin.. :? Että mottia myös pitää tuoda taakse päin,mikä toisaalta parantaisi painojakaumaa kivasti ja tällaisessa vapaa-ajan ralli vehkeessä suotavaa.Toinen vaihtoehto on muokata olvipohjaa rankalla kädellä ja säilyttää tulipelti normaalina.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Magnum2300 kirjoitti:
TOVERI NIVA kirjoitti:Kuten ylempänä oli mainittu:
yhteenvetona olisko nämä kaksi keskenään sama-asia, mutta eri termillä ilmaistuna, opelin tapauksessa halutaan eritellä eri moottori sukupolvet eri nimikkeellä. Eikös Ladan moottorikin jota OHC:ksi kutsutaan omaa keinuvivut, samaran moottori ei... pitäisikö takavedon koneen siis olla CIH ja Samaran OHC
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin