Sivu 2/2

Lähetetty: 27.12.2003 17:24
Kirjoittaja NesteHukka
Ei ole muuten Ladan ohjaus raskas, jos se on kunnossa. Yleensä raskas ohjaus johtuu väärin säädetystä simpukan välyksestä tai sitten jokin laahaa ohjausakseliin. Itsellänikin on ollut joskus sellainen Lada, mikä oli todella raskas ohjata.

Itse muuten opettelin ajamaan Ladalla. Ensin oli isän tekemä mikroauto mopon moottorilla, mutta sitten ego kasvoi liian isoksi siihen, niin vaihdoin toisen kerroksen parvekkeelta asfalttiin mäiskähtäneet VHS videot vm -72 Lada 1300L henkilöautoon, ja sillä rässättiin aivan tajuttomasti peltoteitä ja peltoja! Opin siinä samalla autotekniikan perusteet, kun vaihdettiin 1600:n nokka-akselia, ja läpättiin venttiileitä ja portattiin kantta. Se oli aikaa se!
Hauskinta jutussa on, että siitä autosta ei ikinä saatu mitään muuta rikki, kuin oikean etupyörän jarruletku ja vaihdelaatikko.

Löytyy pari videopätkää niiltä ajoilta... Ei ollut videokameroita kovin tiheässä silloin digikameroista puhumattakaan, noikin kuvattiin raahattavalla kameralla, jossa oli helvetin painava nauhuriyksikkö erikseen ja lyijyakku sille.


http://www.kolumbus.fi/sami.jokela/ladasivu.html

Näyttäkää parempi kuminpolttovideo vakioladalla, niin lupaan tarjota kaljat Sääksjärven pub Sääksvillessä. :lol:
Toinen kalja tulee, jos joku arvaa minkä auton etuovi on videossa topparina etupyörän alla :lol:

ovi

Lähetetty: 27.12.2003 18:01
Kirjoittaja IL02
Vaikuttaisi olevan Saab 96:n ovi...

Lähetetty: 27.12.2003 18:29
Kirjoittaja NesteHukka
Prööt, nyt tuli rosvo. Väärä vastaus :lol:
Sen voin sanoa, että helppo ei ole veikkaus.

Lähetetty: 2.1.2004 12:18
Kirjoittaja NesteHukka
Oikea vastaus oli Wartburg

Lähetetty: 2.1.2004 12:46
Kirjoittaja Ladaperhe
Loistavia videoita! Kävi sääliksi ensiksi Laatokkaa ja sitten kotieläimiä ja taloja...ne oli vaaravyöhykkeellä :lol:
***
Oli toi kestävä pirssi.
NesteHukka kirjoitti: Löytyy pari videopätkää niiltä ajoilta... Ei ollut videokameroita kovin tiheässä silloin digikameroista puhumattakaan, noikin kuvattiin raahattavalla kameralla, jossa oli h......n painava nauhuriyksikkö erikseen ja lyijyakku sille.

Lähetetty: 4.1.2004 0:24
Kirjoittaja Jome
Aivan loistavaa :wink:

Lähetetty: 20.1.2004 23:00
Kirjoittaja lazysod
Nyt on kyllä juhla ylimmillään! Tänään sain sitten vihdoin ja viimein kortin... Ensimmäisellä yrittämällä meni inssi läpi ja inssimies oli tyytyväinen. Olen tässä sitten illan ajan ajellut ladallani pitkin kylän raittia ja kyllä on olo kuin kuninkaalla! Nyt on latuska tolpassa kiinni, jotta aamulla lähteepi jouhiasti liikkeelle. Hirveä polte päästä äkkiä taas ajamaan!

Lähetetty: 20.1.2004 23:36
Kirjoittaja Ladaperhe
Ei muuta kuin onnea vaan ja turvallisia kilometrejä.
Aja sillattiin ettei tule pipi :wink:

Lähetetty: 21.1.2004 0:22
Kirjoittaja Vanja-eno
Ei Lada mitään tolppaa tarvitse :P Mulla ainakin on Ladat lähteny parhaiten käyntiin ilman lohkolämppäriä. Kylmänä kun vetää huikan päälle niin tärähtää tulille oitis ja hinkuu että mennään jo. Ans olla kun kokeilin pari kertaa tolppaa niin ryypyn kanssa ei meinannu lähtee ja ilman ryyppyä ei myöskään. No, lähti sentään joten kuten ja jäi sitten käyntiin kun heti veti huikan päälle. Parin kokeilun jälkeen tuumasin, että Laabor on kuin siperian husky, tykkää kylmästä ja iloisestihan toi on lähteny aina käyntiin oli asteita kuinka paljon tahansa...

Paras oli toi Lintta Lada kun kävin ekalla kerralla kattomassa sitä. Se oli seissy lumen ja pakkasen seassa pari kuukautta ilman että sille oltiin mitään tehty. No, eikun huikka päälle ja prummmm, maantie kutsui :wink:

Säästä sähköä, unohda lohkolämmitin!

Lähetetty: 21.1.2004 0:45
Kirjoittaja veli alexei
Mut ehkä jotkut haluu säästää konetta ja bensaa. Se kylmä käynnistys ja kylmänä ajelu kun syö molempia aikas hyvin. Siksipä lämmitän vaikka sit tarttettas kuudes ydivoimala.

Lähetetty: 21.1.2004 2:00
Kirjoittaja Vanja-eno
Jaahas, taas noita persaukisten puheita :wink: :lol:

Lähetetty: 21.1.2004 12:32
Kirjoittaja Ladaperhe
Ehkä, mutta ne samat persaukiset ovat ymmärtäneet sen, että paikat tulee kipeiksi ellei alkuveryttele.
Kyllä mä mieluummin menen esilämmitettyyn ja sulaan autoon pakkasaamuna kuin skrapailisin ikkunoita sekä sisä- että ulkopuolelta vehkeet jäässä.
Ja ei tee niin pahaakaan käynnistellä Ladaa kun se on saanut heräillä kaikessa rauhassa. :)
Vanja-eno kirjoitti:Jaahas, taas noita persaukisten puheita :wink: :lol:

Lähetetty: 21.1.2004 13:10
Kirjoittaja Vanja-eno
Toi on taas noita "silkkipyllyjen" puheita :lol: Lada kaipaa rakastavaa mutta reipasta toimintaa. Ainoa lohkolämmitin joka Ladaan kuuluu on veivi. Uudemmat Ladat eivät tarvitse sitä ja vanhemmissa voi -30 asteessa nöyrryyttää konetta pari kertaa ja eikun menoks. Ja mun Ladat ovat lämmenneet riittävän nopeesti, että kun on lasit skrapannu, niin sisällä onkin jo sopivan lämmintä...

Lähetetty: 21.1.2004 19:46
Kirjoittaja Boris
Ladalla on hauska jakaa postia, kun ohjaus on juuri niin jäykkä kuin sen kuuluu olla. Onneksi talvella ongelma poistuu...

Taskuparkissa en kyllä yleensä viitsi vääntää renkaita elegantisti suoraan eteenpäin vaan jätän ne sopivasti lähtöä varten vasemmalle kääntyneiksi. Muistaakseni autokoulussakin opetettiin näin tekemään, vaikkei sitä ohjauksen jäykkyydellä perusteltukaan.

Mun axtekki ei ainakaan tykkää, jos joutuu ilman lohkolämppäriä tarttaileen. Akkukin näyttelee hiipumisen merkkejä, joten en viitsisi kovin montaa kertaa käynnistellä. Mutta onhan se akku jo kuus vuotta vanhakin.. Sitäpaitsi, kun koko päivän pitää lohkista päällä, niin ikkunat pysyy viidessä pakkasasteessa vielä auki ja konepelti puhtaana, vaikka vähän luntakin sataisi.