Jälki käyntiä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
pressa
Viestit: 10531
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

peurajussiille
no en minä missään vaiheessa pakota sinua käyttämään ilmanpuhdistinta
mutta itselläni lada käyttöautona ja ei ole noita koneita vaihdeltavaksi jatkuvasti niin itse käytän ilmanpuhdistinta
ps. ilmamassa mittari hajoaa alle viikossa ilman ilmanpuhdistajaa
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jälkikäyntiä näissä kaasaripeleissä aiheuttaa pääsääntöisesti kuseva kaasari... Kaasari vaihtoon tai tyhjäkäyntisuutinta pienemmälle... On aika hurjaa jos 1:8.5 puristussuhteella on ongelmia 95 bensan kanssa :lol:
124/2101 practical beauty
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Kyllä sitä vaan on tuon 95 bentsiinin kans onkelmia. Tahtoopi jälkikäyntejä hörskytellä. 98 poistui tuo ongelma. Ja kone ei kyllä ole karstanen. Siitä olen kyllä huolen pitänyt..

Mutta että kylmemmät tulpat? Jos esim. ngk:n tulppia käyttää niin mikähän mahtanee olla numero? Päässy jo unehtuun nuokin asiat että mitä mikäkin noista tarkoitti...
Larzan

Viesti Kirjoittaja Larzan »

Polttoaineella on ainaski mulla ollu merkitystä jälkikäyntiin, 98:lla ei oo olllu mitään ongelmia. 95:lla kun ajelee jonkin aikaa niin jälkihörähdyksiä alkaa ilmaantumaan...
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

eiköhän ne anna liikkeestä ku sanot että esim NGK BP6ES,muistaakseni ladan tulppa,tai BOSCH W7DC,ni siitä kylmempi..olikohan niin päin että NGK,kun numero pienenee sitä kylmempi ja BOSCH,kun numero suurenee sitä kylmempi...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Liian kuumana käyvä tulppa-jälkikäyntiä
Liian kylmänä käyvä tulppa-öljyinen ja karstainen
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mää ainakin suosittelen 98 bensaa ja jos ei auta niin sit kylmempiä tulppia? ladan kaasaris on ainaskin jälkikäynnin esto venttiili joten luulis ruiskussakin olevan joku vastaava systeemi, mutta hei mitäs se polttaa pytyssä kun bensan saanti katkee kun virrat kääntää pois päältä ja pensapumppu sammuu??? ettei vain suuttin laskis läpi paineitansa!?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

1,2 ja 1,3 malleissa sekä Ozon kaasarit joissa on se alipaine tyhjäkäynti systeemi ei ole tota jälkikäynnin esto venttiiliä, eli niissä siitä ei ole iloa. joka tapauksessa 98:a on takavedossa käytettävä, kyllä sillon saa parhaat ominaisuudet koneesta!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Weeberi ja siinä mukana semmonen solenoidi. Eipä tuu soppaa koneelle sit.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

En ymmärrä tuota että pitäisi 98 käyttää, kyllä vakio puristussuhteilla on rankasti vikaa jossain jos tuohon turvautua pitää. Moniventtiilimoottoreissa nykyään kuitenkin on käytössä tuotannossa 11.5-12 puristusta ennenkuin tulee 98 suositus, tosin moniventtiilimoottori kestää puristusta paremmin ja ladan palotilakin on aika karskisti muotoiltu, mutta silti kyllä vika on muualla kuin bensassa.

Vuotava kaasutin, todella karstainen moottori, tulpat pielessä jne. Muuten liian kuuma tulppa saattaa sitten polttaa reiän mäntään.

Tietysti jos oktaania ylös tahtoo niin löpöä sekaan...
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olisko nykybensat erilaatuista kuin ennemmin, niin ettei tuollainen perinteinen ajopeli tahdo toimia niillä. kai se saasteiden painostuksesta on bensakin kohta pelkkää vettä :wink: olen kyllä esim. sytytyksen ajoitukset tarkistanut, pitäisi olla ihan 95:sta varten, mutta tyhjäkäynti ja suorituskyky on parempi 98:lla
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Larzan

Viesti Kirjoittaja Larzan »

Ja on niissä polttoaineissa huoltsikkakohtaisiakin eroja, esim. jos käyn tossa viereisellä SEO:lla tankkaaamassa 95:sta niin jälkikäynti on takuuvarmaa (pitäs testata muitaki SEO:n asemia). Muiden asemien bensoilla ilmiö on satunnaisempaa.
Yhtä kaikki, 98:a tankkiin niin saa voi huoleti tankata missä haluaa.
Ja on auton kulkukin paljon parempaa etenkin kylmänä.
Ja lompsa entistä tyhjempi.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Larzan kirjoitti:Ja on auton kulkukin paljon parempaa etenkin kylmänä.
Ja lompsa entistä tyhjempi.
Siksi se varmaan kulku onkin parempaa ku lompakko painaa vähemmän... :wink: :D
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mul kyllä oli jälkikäynnin esto hässäkkä 1200L:ssä..
mun tietääksen oktaani luku pienenee kun joukkoon lisätään löpöö.. joten itse sytytys herkkyys lisääntyy!!! jollen ihan väärässä ole niin diesel/polttoöljy vehkeet sytyttävät polttoaine seoksen paineella joten oktaaniluku ei voi olla kauheen korkee :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mutta diesel koneissa onkin huomattavasti isommat puristuspaineet kuin bensa koneessa.
Vastaa Viestiin