Jälki käyntiä
Kyllä sitä vaan on tuon 95 bentsiinin kans onkelmia. Tahtoopi jälkikäyntejä hörskytellä. 98 poistui tuo ongelma. Ja kone ei kyllä ole karstanen. Siitä olen kyllä huolen pitänyt..
Mutta että kylmemmät tulpat? Jos esim. ngk:n tulppia käyttää niin mikähän mahtanee olla numero? Päässy jo unehtuun nuokin asiat että mitä mikäkin noista tarkoitti...
Mutta että kylmemmät tulpat? Jos esim. ngk:n tulppia käyttää niin mikähän mahtanee olla numero? Päässy jo unehtuun nuokin asiat että mitä mikäkin noista tarkoitti...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
mää ainakin suosittelen 98 bensaa ja jos ei auta niin sit kylmempiä tulppia? ladan kaasaris on ainaskin jälkikäynnin esto venttiili joten luulis ruiskussakin olevan joku vastaava systeemi, mutta hei mitäs se polttaa pytyssä kun bensan saanti katkee kun virrat kääntää pois päältä ja pensapumppu sammuu??? ettei vain suuttin laskis läpi paineitansa!?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
1,2 ja 1,3 malleissa sekä Ozon kaasarit joissa on se alipaine tyhjäkäynti systeemi ei ole tota jälkikäynnin esto venttiiliä, eli niissä siitä ei ole iloa. joka tapauksessa 98:a on takavedossa käytettävä, kyllä sillon saa parhaat ominaisuudet koneesta!

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Weeberi ja siinä mukana semmonen solenoidi. Eipä tuu soppaa koneelle sit.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
En ymmärrä tuota että pitäisi 98 käyttää, kyllä vakio puristussuhteilla on rankasti vikaa jossain jos tuohon turvautua pitää. Moniventtiilimoottoreissa nykyään kuitenkin on käytössä tuotannossa 11.5-12 puristusta ennenkuin tulee 98 suositus, tosin moniventtiilimoottori kestää puristusta paremmin ja ladan palotilakin on aika karskisti muotoiltu, mutta silti kyllä vika on muualla kuin bensassa.
Vuotava kaasutin, todella karstainen moottori, tulpat pielessä jne. Muuten liian kuuma tulppa saattaa sitten polttaa reiän mäntään.
Tietysti jos oktaania ylös tahtoo niin löpöä sekaan...
Vuotava kaasutin, todella karstainen moottori, tulpat pielessä jne. Muuten liian kuuma tulppa saattaa sitten polttaa reiän mäntään.
Tietysti jos oktaania ylös tahtoo niin löpöä sekaan...
Vauhdin tae - alamäki
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
olisko nykybensat erilaatuista kuin ennemmin, niin ettei tuollainen perinteinen ajopeli tahdo toimia niillä. kai se saasteiden painostuksesta on bensakin kohta pelkkää vettä
olen kyllä esim. sytytyksen ajoitukset tarkistanut, pitäisi olla ihan 95:sta varten, mutta tyhjäkäynti ja suorituskyky on parempi 98:lla


Ja on niissä polttoaineissa huoltsikkakohtaisiakin eroja, esim. jos käyn tossa viereisellä SEO:lla tankkaaamassa 95:sta niin jälkikäynti on takuuvarmaa (pitäs testata muitaki SEO:n asemia). Muiden asemien bensoilla ilmiö on satunnaisempaa.
Yhtä kaikki, 98:a tankkiin niin saa voi huoleti tankata missä haluaa.
Ja on auton kulkukin paljon parempaa etenkin kylmänä.
Ja lompsa entistä tyhjempi.
Yhtä kaikki, 98:a tankkiin niin saa voi huoleti tankata missä haluaa.
Ja on auton kulkukin paljon parempaa etenkin kylmänä.
Ja lompsa entistä tyhjempi.
Siksi se varmaan kulku onkin parempaa ku lompakko painaa vähemmän...Larzan kirjoitti:Ja on auton kulkukin paljon parempaa etenkin kylmänä.
Ja lompsa entistä tyhjempi.


http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
mul kyllä oli jälkikäynnin esto hässäkkä 1200L:ssä..
mun tietääksen oktaani luku pienenee kun joukkoon lisätään löpöö.. joten itse sytytys herkkyys lisääntyy!!! jollen ihan väärässä ole niin diesel/polttoöljy vehkeet sytyttävät polttoaine seoksen paineella joten oktaaniluku ei voi olla kauheen korkee
mun tietääksen oktaani luku pienenee kun joukkoon lisätään löpöö.. joten itse sytytys herkkyys lisääntyy!!! jollen ihan väärässä ole niin diesel/polttoöljy vehkeet sytyttävät polttoaine seoksen paineella joten oktaaniluku ei voi olla kauheen korkee

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Mutta diesel koneissa onkin huomattavasti isommat puristuspaineet kuin bensa koneessa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05