Sivu 2/4
Lähetetty: 12.4.2005 8:02
Kirjoittaja pressa
peurajussiille
no en minä missään vaiheessa pakota sinua käyttämään ilmanpuhdistinta
mutta itselläni lada käyttöautona ja ei ole noita koneita vaihdeltavaksi jatkuvasti niin itse käytän ilmanpuhdistinta
ps. ilmamassa mittari hajoaa alle viikossa ilman ilmanpuhdistajaa
Lähetetty: 12.4.2005 14:55
Kirjoittaja arpati
Jälkikäyntiä näissä kaasaripeleissä aiheuttaa pääsääntöisesti kuseva kaasari... Kaasari vaihtoon tai tyhjäkäyntisuutinta pienemmälle... On aika hurjaa jos 1:8.5 puristussuhteella on ongelmia 95 bensan kanssa

Lähetetty: 12.4.2005 22:10
Kirjoittaja jta
Kyllä sitä vaan on tuon 95 bentsiinin kans onkelmia. Tahtoopi jälkikäyntejä hörskytellä. 98 poistui tuo ongelma. Ja kone ei kyllä ole karstanen. Siitä olen kyllä huolen pitänyt..
Mutta että kylmemmät tulpat? Jos esim. ngk:n tulppia käyttää niin mikähän mahtanee olla numero? Päässy jo unehtuun nuokin asiat että mitä mikäkin noista tarkoitti...
Lähetetty: 13.4.2005 12:36
Kirjoittaja Larzan
Polttoaineella on ainaski mulla ollu merkitystä jälkikäyntiin, 98:lla ei oo olllu mitään ongelmia. 95:lla kun ajelee jonkin aikaa niin jälkihörähdyksiä alkaa ilmaantumaan...
Lähetetty: 13.4.2005 18:14
Kirjoittaja aropupu
eiköhän ne anna liikkeestä ku sanot että esim NGK BP6ES,muistaakseni ladan tulppa,tai BOSCH W7DC,ni siitä kylmempi..olikohan niin päin että NGK,kun numero pienenee sitä kylmempi ja BOSCH,kun numero suurenee sitä kylmempi...
Lähetetty: 13.4.2005 20:29
Kirjoittaja Jaska HKI
Liian kuumana käyvä tulppa-jälkikäyntiä
Liian kylmänä käyvä tulppa-öljyinen ja karstainen
Lähetetty: 14.4.2005 19:52
Kirjoittaja pappa- igor
mää ainakin suosittelen 98 bensaa ja jos ei auta niin sit kylmempiä tulppia? ladan kaasaris on ainaskin jälkikäynnin esto venttiili joten luulis ruiskussakin olevan joku vastaava systeemi, mutta hei mitäs se polttaa pytyssä kun bensan saanti katkee kun virrat kääntää pois päältä ja pensapumppu sammuu??? ettei vain suuttin laskis läpi paineitansa!?
Lähetetty: 14.4.2005 20:35
Kirjoittaja Lada-Jussi
1,2 ja 1,3 malleissa sekä Ozon kaasarit joissa on se alipaine tyhjäkäynti systeemi ei ole tota jälkikäynnin esto venttiiliä, eli niissä siitä ei ole iloa. joka tapauksessa 98:a on takavedossa käytettävä, kyllä sillon saa parhaat ominaisuudet koneesta!
Lähetetty: 14.4.2005 20:41
Kirjoittaja veli alexei
Weeberi ja siinä mukana semmonen solenoidi. Eipä tuu soppaa koneelle sit.
Lähetetty: 14.4.2005 20:52
Kirjoittaja Stefa
En ymmärrä tuota että pitäisi 98 käyttää, kyllä vakio puristussuhteilla on rankasti vikaa jossain jos tuohon turvautua pitää. Moniventtiilimoottoreissa nykyään kuitenkin on käytössä tuotannossa 11.5-12 puristusta ennenkuin tulee 98 suositus, tosin moniventtiilimoottori kestää puristusta paremmin ja ladan palotilakin on aika karskisti muotoiltu, mutta silti kyllä vika on muualla kuin bensassa.
Vuotava kaasutin, todella karstainen moottori, tulpat pielessä jne. Muuten liian kuuma tulppa saattaa sitten polttaa reiän mäntään.
Tietysti jos oktaania ylös tahtoo niin löpöä sekaan...
Lähetetty: 14.4.2005 21:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
olisko nykybensat erilaatuista kuin ennemmin, niin ettei tuollainen perinteinen ajopeli tahdo toimia niillä. kai se saasteiden painostuksesta on bensakin kohta pelkkää vettä

olen kyllä esim. sytytyksen ajoitukset tarkistanut, pitäisi olla ihan 95:sta varten, mutta tyhjäkäynti ja suorituskyky on parempi 98:lla
Lähetetty: 15.4.2005 13:50
Kirjoittaja Larzan
Ja on niissä polttoaineissa huoltsikkakohtaisiakin eroja, esim. jos käyn tossa viereisellä SEO:lla tankkaaamassa 95:sta niin jälkikäynti on takuuvarmaa (pitäs testata muitaki SEO:n asemia). Muiden asemien bensoilla ilmiö on satunnaisempaa.
Yhtä kaikki, 98:a tankkiin niin saa voi huoleti tankata missä haluaa.
Ja on auton kulkukin paljon parempaa etenkin kylmänä.
Ja lompsa entistä tyhjempi.
Lähetetty: 16.4.2005 22:32
Kirjoittaja jta
Larzan kirjoitti:Ja on auton kulkukin paljon parempaa etenkin kylmänä.
Ja lompsa entistä tyhjempi.
Siksi se varmaan kulku onkin parempaa ku lompakko painaa vähemmän...

Lähetetty: 16.4.2005 22:52
Kirjoittaja pappa- igor
mul kyllä oli jälkikäynnin esto hässäkkä 1200L:ssä..
mun tietääksen oktaani luku pienenee kun joukkoon lisätään löpöö.. joten itse sytytys herkkyys lisääntyy!!! jollen ihan väärässä ole niin diesel/polttoöljy vehkeet sytyttävät polttoaine seoksen paineella joten oktaaniluku ei voi olla kauheen korkee

Lähetetty: 17.4.2005 21:41
Kirjoittaja jta
Mutta diesel koneissa onkin huomattavasti isommat puristuspaineet kuin bensa koneessa.