Lada 110- nykimistä pintakaasulla ajettaessa
Vähän samanlaisia oireita kuin meillä mazdassa oli joskus. Bensansuodattimen vaihdolla silloin korjautui tuo nykiminen ja vedon puute. Ruiskuvehkeet tuntuu olevan varsin tarkkoja suodattimen puhtaudesta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Nyt on BK-10 ajotietokone ollut kytkettynä muutaman päivän ajan ja ei ole auto temppuillut eikä nykinyt ollenkaan.
Mitään muuta virhekoodia ei ole tullut kuin tuo akunkengän irroituksesta tullut vikakoodi kun ajotietokoneen asennusta varten otin akunkengän irti.
Oliskohan lada säikähtänyt tuota tietsikan asennusta sen verran ettei uskalla enää temppuilla, pelkää varmaan että joutuu pajalle syyniin jos temppuilee
Pitää seurata tilannetta ja toivoa että vika pysyy poissa, vaikka toisaalta harmittaa kun se vian syy on epäselvää vieläkin ja jos vian olisi saanut selville olisi siitä ollut hyötyä myös muillekin.
Mitään muuta virhekoodia ei ole tullut kuin tuo akunkengän irroituksesta tullut vikakoodi kun ajotietokoneen asennusta varten otin akunkengän irti.
Oliskohan lada säikähtänyt tuota tietsikan asennusta sen verran ettei uskalla enää temppuilla, pelkää varmaan että joutuu pajalle syyniin jos temppuilee

Pitää seurata tilannetta ja toivoa että vika pysyy poissa, vaikka toisaalta harmittaa kun se vian syy on epäselvää vieläkin ja jos vian olisi saanut selville olisi siitä ollut hyötyä myös muillekin.
Ei näköjään ollut pysyvää tuo ongelman korjautuminen.
Oireet palasivat ja edelleenkään ei mitään vikakoodia tietokoneella.
Kävin Deltasta kysymässä mahdollista vikaa ja ehdottelivat ilmämäärämittaria, mutta sitten kun kuulivat että se vika ei ilmene aina niin sanoivat että ei voi silloin olla ilmamäärämittari kun se ei kuulemma "korjaannu" itsestään vaan on rikki mennessään rikki koko ajan ja oireet pysyviä. Ehdottivat auton sinne tuomista ja että sitä sitten ajetaan testerissä ja kokeilemalla haetaan vikaa..... Vois lopputulos olla hirveä korjauslasku ja vika mahdollisesti edelleen päällä.
Olen tutkinut ajotietokoneesta tuota kaasunasennon tilaa ja ei se ainakaan numerot ajotietokoneessa muutu mihinkään vaikka auto nykiikin, tiedä sitten onko vikaa kaasunasennontunnistimessa vai ei.
Ei auta ko alkaa taas tutkimaan autoa lisää viikonloppuna.
Oireet palasivat ja edelleenkään ei mitään vikakoodia tietokoneella.
Kävin Deltasta kysymässä mahdollista vikaa ja ehdottelivat ilmämäärämittaria, mutta sitten kun kuulivat että se vika ei ilmene aina niin sanoivat että ei voi silloin olla ilmamäärämittari kun se ei kuulemma "korjaannu" itsestään vaan on rikki mennessään rikki koko ajan ja oireet pysyviä. Ehdottivat auton sinne tuomista ja että sitä sitten ajetaan testerissä ja kokeilemalla haetaan vikaa..... Vois lopputulos olla hirveä korjauslasku ja vika mahdollisesti edelleen päällä.
Olen tutkinut ajotietokoneesta tuota kaasunasennon tilaa ja ei se ainakaan numerot ajotietokoneessa muutu mihinkään vaikka auto nykiikin, tiedä sitten onko vikaa kaasunasennontunnistimessa vai ei.
Ei auta ko alkaa taas tutkimaan autoa lisää viikonloppuna.
110 nykiminen
Laittoin kaasuvaijerin tiukemmalle eli ns. löysät pois. Kahta 13mm
mutteria säätämällä nykiminen loppui ja tyhjäkäynti palasi normaaliksi, ennen sammuili kytkintä painaessa. Saapa nähdä kauanko vika on poissa. Tämän päivän on toiminut normaalisti.
mutteria säätämällä nykiminen loppui ja tyhjäkäynti palasi normaaliksi, ennen sammuili kytkintä painaessa. Saapa nähdä kauanko vika on poissa. Tämän päivän on toiminut normaalisti.

Tilanne päivitystä.
Olen vaihtanut autooni ensin uuden kaasunasentotunnistimen ja testannut sitten auttaako se ja nykiminen jatkui edelleen pintakaasulla, sitten vaihdoin lisäksi uuden ilmamassamittarin ja sekään ei auttanut mitään eli vika on edelleen olemassa.
Pitää tutkia lisää ja koettaa paikallistaa vikaa, auto meni katsastuksesta ja OBD-mittauksesta läpi eli sen puolesta ei ollut ongelmia ja voi huoletta ajella taas ensi syksyyn.
Olen vaihtanut autooni ensin uuden kaasunasentotunnistimen ja testannut sitten auttaako se ja nykiminen jatkui edelleen pintakaasulla, sitten vaihdoin lisäksi uuden ilmamassamittarin ja sekään ei auttanut mitään eli vika on edelleen olemassa.
Pitää tutkia lisää ja koettaa paikallistaa vikaa, auto meni katsastuksesta ja OBD-mittauksesta läpi eli sen puolesta ei ollut ongelmia ja voi huoletta ajella taas ensi syksyyn.
Re:
Omassa satakympissä (-02/8v/HB) on ilmennyt aivan samanlaisia ongelmia. Oletko sinä Topsecret, tai joku muu, ratkaissut tämän pintakaasulla nykimisongelman?TopSecret kirjoitti:Tilanne päivitystä.
Olen vaihtanut autooni ensin uuden kaasunasentotunnistimen ja testannut sitten auttaako se ja nykiminen jatkui edelleen pintakaasulla, sitten vaihdoin lisäksi uuden ilmamassamittarin ja sekään ei auttanut mitään eli vika on edelleen olemassa.
Pitää tutkia lisää ja koettaa paikallistaa vikaa, auto meni katsastuksesta ja OBD-mittauksesta läpi eli sen puolesta ei ollut ongelmia ja voi huoletta ajella taas ensi syksyyn.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lada 110- nykimistä pintakaasulla ajettaessa
Terve!
Vikakoodeista ja Check Engine -valosta
Kaikki viat eivät sytytä CE-valoa lainkaan tai ainakaan heti. Siksi ajotietokone saattaa ilmoittaa vikakoodin, vaikkei valo sytykään.
Moottorinohjausyksikkö tarkkailee vikoja. Jos lievempi vika ei useammankaan ajokerran aikana enää toistu, nollaa ohjausyksikkö vikakoodimuistin itse.
Jos taas vika pysyy riittävän pitkään, sytyttää ohjausyksikkö CE-valon.
Ns. vakavammista vioista CE-valo syttyy heti. Tarvittaessa ohjausyksikkö alentaa moottoritehoa tai tekee muun tarpeellisen toimen, esimerkiksi nakutustunnistinvian sattuessa pienentää sytytysennakkoa niin, ettei nakutuksen vaaraa ole.
Hyvin lievistä vioista valo ei siis välttämättä syty lainkaan. On tarkoitus, että vikakoodit luetaan määräaikaishuollossa, vika korjataan ja vikakoodimuisti nollataan.
Ilmamääräanturin vioista
Ilmamääräanturi saattaa olla viallinen, vaikka moottorinohjausyksikkö/ajotietokone ei anna mitään vikailmoitusta. Tällöin kyse on sellaisesta viasta, että ilmamääräanturi antaa uskottavan signaalin, joka kuitenkin on suuruudeltaan väärä.
TopSecret'ille
Koska autosi vika ilmenee kylmällä moottorilla, tulisi mieleen seuraavia mahdollisuuksia:
- ilmamääräanturivika
- ilmavuoto imujärjestelmään ilmamäärämittarin jälkeen
Lämpimässä moottorissa alkaa säätö toimia pakokaasun happianturin (lambda-anturi) ohjaamana, jolloin ilmamääräanturin vika tai ilmavuoto tulevat siten huomioiduksi ja oireet katoavat.
Huom! Ilmavuoto voi olla myös jarrutehostimessa! Asian voi kokeilla irrottamalla jarrutehostinletku imusarjasta ja teippaamalla imusarjan liitin ilmatiiviisti. Jarrut toimivat MUTTA VAATIVAT HYVIN SUUREN POLJINVOIMAN!
Myös moottorin lämpötila-anturin virhetoiminto voisi olla syynä (kylmäkäyntirikastus puuttuu). Lämpötila-anturin viat johtavat tosin usein myös huonoon käynnistyvyyteen, erityisesti kylmällä säällä.
menestystä
SvS
Vikakoodeista ja Check Engine -valosta
Kaikki viat eivät sytytä CE-valoa lainkaan tai ainakaan heti. Siksi ajotietokone saattaa ilmoittaa vikakoodin, vaikkei valo sytykään.
Moottorinohjausyksikkö tarkkailee vikoja. Jos lievempi vika ei useammankaan ajokerran aikana enää toistu, nollaa ohjausyksikkö vikakoodimuistin itse.
Jos taas vika pysyy riittävän pitkään, sytyttää ohjausyksikkö CE-valon.
Ns. vakavammista vioista CE-valo syttyy heti. Tarvittaessa ohjausyksikkö alentaa moottoritehoa tai tekee muun tarpeellisen toimen, esimerkiksi nakutustunnistinvian sattuessa pienentää sytytysennakkoa niin, ettei nakutuksen vaaraa ole.
Hyvin lievistä vioista valo ei siis välttämättä syty lainkaan. On tarkoitus, että vikakoodit luetaan määräaikaishuollossa, vika korjataan ja vikakoodimuisti nollataan.
Ilmamääräanturin vioista
Ilmamääräanturi saattaa olla viallinen, vaikka moottorinohjausyksikkö/ajotietokone ei anna mitään vikailmoitusta. Tällöin kyse on sellaisesta viasta, että ilmamääräanturi antaa uskottavan signaalin, joka kuitenkin on suuruudeltaan väärä.
TopSecret'ille
Koska autosi vika ilmenee kylmällä moottorilla, tulisi mieleen seuraavia mahdollisuuksia:
- ilmamääräanturivika
- ilmavuoto imujärjestelmään ilmamäärämittarin jälkeen
Lämpimässä moottorissa alkaa säätö toimia pakokaasun happianturin (lambda-anturi) ohjaamana, jolloin ilmamääräanturin vika tai ilmavuoto tulevat siten huomioiduksi ja oireet katoavat.
Huom! Ilmavuoto voi olla myös jarrutehostimessa! Asian voi kokeilla irrottamalla jarrutehostinletku imusarjasta ja teippaamalla imusarjan liitin ilmatiiviisti. Jarrut toimivat MUTTA VAATIVAT HYVIN SUUREN POLJINVOIMAN!
Myös moottorin lämpötila-anturin virhetoiminto voisi olla syynä (kylmäkäyntirikastus puuttuu). Lämpötila-anturin viat johtavat tosin usein myös huonoon käynnistyvyyteen, erityisesti kylmällä säällä.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lada 110- nykimistä pintakaasulla ajettaessa
Tosiaan tuo ongelma on vielä olemassa ja olen vaihtanut uuden kaasunasentotunnistimen ja ilmamäärämittarin mutta niillä ei ollut ongelmaan mitään vaikutusta. Ongelmaa ei esiinny myöhemmällä syksyllä eikä talvella ollenkaan vaan vasta keväällä n. toukokuulta alkaen ja jatkuen tuonne syys-lokakuulle. Autoni toimii muuten normaalisti eli käynnistyvyyteen,kiihtyvyyteen, bensankulutukseen tai pakokaasupäästöihin tuolla ei ole merkitystä koska auto meni viime vuonnakin katsastuksesta läpi kiitettävin pakokaasuarvoin.Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Vikakoodeista ja Check Engine -valosta
Kaikki viat eivät sytytä CE-valoa lainkaan tai ainakaan heti. Siksi ajotietokone saattaa ilmoittaa vikakoodin, vaikkei valo sytykään.
Moottorinohjausyksikkö tarkkailee vikoja. Jos lievempi vika ei useammankaan ajokerran aikana enää toistu, nollaa ohjausyksikkö vikakoodimuistin itse.
Jos taas vika pysyy riittävän pitkään, sytyttää ohjausyksikkö CE-valon.
Ns. vakavammista vioista CE-valo syttyy heti. Tarvittaessa ohjausyksikkö alentaa moottoritehoa tai tekee muun tarpeellisen toimen, esimerkiksi nakutustunnistinvian sattuessa pienentää sytytysennakkoa niin, ettei nakutuksen vaaraa ole.
Hyvin lievistä vioista valo ei siis välttämättä syty lainkaan. On tarkoitus, että vikakoodit luetaan määräaikaishuollossa, vika korjataan ja vikakoodimuisti nollataan.
Ilmamääräanturin vioista
Ilmamääräanturi saattaa olla viallinen, vaikka moottorinohjausyksikkö/ajotietokone ei anna mitään vikailmoitusta. Tällöin kyse on sellaisesta viasta, että ilmamääräanturi antaa uskottavan signaalin, joka kuitenkin on suuruudeltaan väärä.
TopSecret'ille
Koska autosi vika ilmenee kylmällä moottorilla, tulisi mieleen seuraavia mahdollisuuksia:
- ilmamääräanturivika
- ilmavuoto imujärjestelmään ilmamäärämittarin jälkeen
Lämpimässä moottorissa alkaa säätö toimia pakokaasun happianturin (lambda-anturi) ohjaamana, jolloin ilmamääräanturin vika tai ilmavuoto tulevat siten huomioiduksi ja oireet katoavat.
Huom! Ilmavuoto voi olla myös jarrutehostimessa! Asian voi kokeilla irrottamalla jarrutehostinletku imusarjasta ja teippaamalla imusarjan liitin ilmatiiviisti. Jarrut toimivat MUTTA VAATIVAT HYVIN SUUREN POLJINVOIMAN!
Myös moottorin lämpötila-anturin virhetoiminto voisi olla syynä (kylmäkäyntirikastus puuttuu). Lämpötila-anturin viat johtavat tosin usein myös huonoon käynnistyvyyteen, erityisesti kylmällä säällä.
menestystä
SvS
Tuo lämpötila-anturi voisi ehkä olla se syy, sillä jos se antaa moottorinohjaukselle signaalia että moottori olisi lämmín kun keväinen/kesäinen ilma tai aurinko on "lämmittänyt" anturin ,mutta todellisuudessa moottori on kylmä. Tuo voisi selittää sen miksi ongelma esiintyy vain keväällä/kesällä, koska talvella ei mikään lämmitä anturia ja myös anturi on yhtä kylmä kuin moottori.
Olen yrittänyt katsoa tuota ilmavuotoakin ja kaikki näyttää ainakin tiiviiltä ja letkujen puristelu yms. ei ainakaan vaikuta käyntiin, mutta pitää testata tuo jarrutehostinkin.
TopSecret