Kyllä se Lada kulkee

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
pressa
Viestit: 10468
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

laskennassa oli käytetty jotain ihme kaavoja joihin laitettu maksimi kierroslukuja eri vaihteilla että tehon loppuminen tulee huomioitua
sillä eihän mikään ota vitosella samoja kierroksia kuin ykkösellä
mutta se siitä kulki se kuitenkin kolmosella neulan kadoksiin ja pito murtui kaasua painaen kuivalla asvaltilla vielä kolmosellakin
J.J. Laakso

Viesti Kirjoittaja J.J. Laakso »

pressa kirjoitti:laskennassa oli käytetty jotain ihme kaavoja joihin laitettu maksimi kierroslukuja eri vaihteilla että tehon loppuminen tulee huomioitua
sillä eihän mikään ota vitosella samoja kierroksia kuin ykkösellä
mutta se siitä kulki se kuitenkin kolmosella neulan kadoksiin ja pito murtui kaasua painaen kuivalla asvaltilla vielä kolmosellakin
Tuollainen Lada olis kyllä kiva ja mielellään täysin vakion näköisenä :) Mikä tekniikka?
Avatar
pressa
Viestit: 10468
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

välijäähdytettu turbo ruisku
ja väriltään sitruunan keltainen ilman mitään spoilereita yms. tuuninkia
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

pressa kirjoitti:välijäähdytettu turbo ruisku
ja väriltään sitruunan keltainen ilman mitään spoilereita yms. tuuninkia
Onko tämä siis se kokoontumisista tuttu?

Eli tämä?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
pressa
Viestit: 10468
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyllä
jamppa110
Viestit: 201
Liittynyt: 30.5.2005 20:15
Paikkakunta: KARHULA

Viesti Kirjoittaja jamppa110 »

en tiä mitä toi meitin 110 stw kulkee mut se deltan lupaama 165km/h ylittyy varmasti 1.6 carina2 roikkui aikansa puskurissa mutta ei pysyn vauhissa mukana kun lada sai huiput :lol:
mikään ajonautinto toi 110 stw ei ole enää 120km/jälkeen mutta sekin korjautuu junnollisilla iskareilla,jousilla ja renkailla :D
minne ikinä menetkin,siellä olet!
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Tuossa nopeudessa korkea maavara kääntyy huonoksi ominaisuudeksi, kun ilmaa alkaa pakkautua auton alle.

Voi olla myös, että yläpuolella alkaa tapahtua saama, kuin lentokoneen siivessä, eli tulee nostetta. No ei ehkä STW:ssä kuitenkaan kovin paljon.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Saabeissahan oli aikanaan semmoset levyt helmoissa jotka paransivat aerodynamiikkaa. Samoin etuspoilerista on oikeesti hyötyy noilla nopeuksilla.

Pelkästään matalamman profiilin kumit auttaa jo aika paljon, sanoisin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

noose01 kirjoitti:
nivailija kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:en siis kehota ketään ajamaan ylinopeutta, mutta tarvittaessa resursseja löytyy turvallisiin ohituksiin Ladastakin.
Oishan minullakin ollut reservissä vielä reilusti tehoa ja vääntöä sellaiset 400Nm... :wink:
Taisit olla mesellä liikkeellä?
Tai jos noi väännöt oli sun nappiksessa niin saat kyllä kertoa miten ne on saatu :wink:
Sillähän sitä. :wink: Kieltämättä olisi aika namia, jos Nappiksessa ja miksei Nivassakin olisi 400Nm vääntöä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Laduri
Viestit: 123
Liittynyt: 1.5.2005 15:13

Viesti Kirjoittaja Laduri »

Misha kirjoitti:Saabeissahan oli aikanaan semmoset levyt helmoissa jotka paransivat aerodynamiikkaa. Samoin etuspoilerista on oikeesti hyötyy noilla nopeuksilla.

Pelkästään matalamman profiilin kumit auttaa jo aika paljon, sanoisin.
Mutta nimimerkki aerodynamiikka hyppää kuvioihin kun etsitään noissa nopeuksissa spoilereista hyötyä :)
Keep on truckin'
Vastaa Viestiin