esses kirjoitti:Mitäs Jussi sanot tyyppikilvestä, jossa on numerot
020 138. Ja näyttäisi todella olevan nolla eikä O.
Auto Samara euro II Boschin ruiskulla.
kirjoitus virhe tyyppikilvessä

tai sitten avtovazin kone tekee nollat ja oot saman näköisinä.
variaatio numerot pitäisi kyllä olla 2 numeroisia tässä muutamia esimerkkejä:
00 = standart varustelu
01 = norma varustelu
02 = lux varustelu
20 = monipisteruisku standart (samara, takaveto, niva)
22 = monipisteruisku lux (samara)
40 = yksipisteruisku (takaveto, niva)
Bosch ruiskuisissa on lisättynä eteen kirjain jota ei käytetä yleensä kirjoitettussa tekstissä, koska varustekoodi-variaatio-vuosimalli periaatteessa kertoo saman:
P = Bosch MP7.0 euro-II
R = Bosch M1.5.4 euro-II
S = Bosch MP7.0 euro-III
onko O sitten mahdollisesti M1.5.4 euro-II ???
varustekoodit on taas aina kolmenumeroisia, niissä venäjän mallit alkaa nollalla, vientimallit ykkösellä ja oikealtaohjattavat vientimallit kuutosella, kuten, huomattava myös että varustelu muuttuu mallivuosittain, jos 138:ssa oli jotain edellisenä vuotena ei sitä välttämättä ole seuraavana:
010 = venäjä, perusversio
014 = venäjä, ilmastointi (ainakin 110 mallit, muistaakseni)
110 = vienti, perusversio
130 = vienti, euro-3 perusversio
138 = vienti, ruotsin varustelu
610 = oikealtapuolelta ohjattava perusversio
Numeroiden merkitykset voi vaihdella malleittain ja auton iän mukaan, tämä järjestelmä kun tuli vasta 2000 vuonna käyttöön kaikissa Ladoissa.
oikein kiihoittava esimerkki (osittain olettamuksia): Samara Sedan 1,5i
21099-20-138 1,5i GM US83 Ruotsivarustelu (korkeakojetaulu)
21099-20-141 1,5i GM US83 Suomivarustelu (matalakojetaulu)
21099-O20-138 1,5i Bosch Euro-2 ruotsinvarustelu (kork. kojetaulu, lampunpesurit)
21099-O20-110 1,5i Bosch Euro-2 perusvarustelu (kork. kojetaulu, ei kai lampunpesureita)
21099-S20-130 1,5i Bosch Euro-3 perusvarustelu (euro-3 järjestelmä, tätä ei myyty suomessa)
nää koodit on ihania, kertokaa jos jossain tuli virheellistä tietoa!!