Sivu 2/2
Lähetetty: 5.7.2005 14:12
Kirjoittaja Nonnis
No sit se on varmaan pois. Mutta eihän sen puuttuminen itsessään joutokäyntiä aiheuta.
Vähän toi kukkassumutintemppu epäilyttää

Lähetetty: 5.7.2005 15:19
Kirjoittaja Kamaz
Voit sinä sitä vettä suoraan pullostakin lorottaa kunhan muistat olla lomottamatta liikaa kerralla. Sanoisin nyrkkisäännöksi, että kaasuttimeen tulisi kaataa vettä tulitikun vahvuisena norona.
Lähetetty: 5.7.2005 16:44
Kirjoittaja pressa
tästä vesipesustahan on ollut täällä ennenkin juttua
ja silloinhan todettiin että useat olivat huomanneet selvän parantumisen tyhjäkäynnissä ja kierrosherkkyydessä/tehossa
lisäksi juuri jälkikäynti oli kadonnut
Lähetetty: 5.7.2005 23:42
Kirjoittaja Turbiini
Juu kyllä koneen sisuksien vesipesusta on havaittavaa hyötyä. Minä yleensä ennen kone remonttiakin suoritan sen, koska puhtaita osia on mukavampi käsitellä (siis jos kone vaan käy). Eikä stä koneelle mitään vaaraa ole kun ei lan nopeasti lorota, sumupullolla ei sitä vaaraa ole päin vastoin hiukan enemmän pitäisi mennä.
Hiluxissa mulla on homma han automaattinen eli korkeapaine pumppu ja suutin ahtoputkessa, vettä menee noin 0.5litraa minuutissa ahtojen noustessa yli 0.9bar. Hommalla on 2 perustarkoitusta 1. Jäähdyttää ahtoilmaa 2. estää mäntien nokeentuminen. Viritetyissä dieseleissä on vaarana että mäntie yläosan ja sylinterin väliin muodostuu kovaa nokikarstaa, kun kylmä kone käynistetään niin mäntä lämpölaajenee sylinteriä nopeammin ja on vaarana että noki aiheuttaa kiinnileikkaamisen.
Ladassa olen tyytynyt toistaiseksi vain ajoittaiseen manuaaliseen ruiskutteluun 1.5litran pullolla jonka korkkiin on porattu 3mm reikä. Tietenkin aina joskus lada haluaa hoitaa sen myös ihan itse sylinterikerrallaan

sitä kutsutaan myös kannen tiivisteviaksi.

Lähetetty: 8.7.2005 9:43
Kirjoittaja Nonnis
Ongelma tuntuu olevan se, että tyhjäkäyntiruuvi ryömii ulospäin. Onko mitään näppärää patenttia tulpata se paikoilleen?
Lähetetty: 8.7.2005 9:59
Kirjoittaja pressa
pieni o-rengas reikään
tai kasta jenka siirappiin ennen paikalle laittoa
Lähetetty: 8.7.2005 11:05
Kirjoittaja Jusu
Nonnis kirjoitti:Ongelma tuntuu olevan se, että tyhjäkäyntiruuvi ryömii ulospäin. Onko mitään näppärää patenttia tulpata se paikoilleen?
Siitä ruuvista puuttuu kaiketi se orkkis muovinen pidätinholkki?
Minä otin 5mm pätkän kosaanipullon kaasuletkua ja halkaisin siitä uuden holkin.

Jo herkesi pruuvi pyörimästä omia aikojaan.
Tosin mulla se imi sen aina kiinni, varsinkin kovan kiihdytyksen jälkeen vehje sammua töksähti...

Lähetetty: 8.7.2005 11:21
Kirjoittaja Nonnis
Joo siitä puuttuu se muovisysteemi, seosruuvissa sentään semmonen on.
Entäs jos vaan ruuttais silikoonia väliin?

Lähetetty: 8.7.2005 21:06
Kirjoittaja henkkasavosta
Omassa weeberissä tyhjäkäyntiruuvi pyrli myös aukeamaan. Ihan normi bostik-liima on nyt auttanut sellaisen neljän tunnin moottorin käytön ajan.
Joka jätkällä (ja muillakin remontti-ihmisillä) sitä bostikkia varmaan on.