Sivu 2/2
Lähetetty: 12.11.2005 9:07
Kirjoittaja ladamaster
Tärkeimpiä etuja ajotietokoneesta on mahdollisuus omatoimisuuteen. Onhan toki olemassa esim. vag-com ohjelma VW konsernin autojen sielunelämän tutkailuun. Ladassa on onneksi melko niukalti tietokoneita ja mahdollisia häiriökohteita...
Vag-com ohjelman hinta=ohjelma+piuha+tietokone=satoja euroja
BK-10 ajotietokone 40 €

Lähetetty: 12.11.2005 14:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
noissa nimityksissä oli se hassua että tehtaan sivujen mukaan 110:ssä on varustekoodista riippuen joko bortovoi ja tai marssi tietokone ja käytännössä niissä ei kuitenkaan ole eroa, mutta toisaalta tehtaan sivut on muutenkin hivenen epämääräiset sisällöltään.
erot nimityksissä
Lähetetty: 14.11.2005 14:29
Kirjoittaja pena
Lada-Jussi kirjoitti: ...mitä eroa on seuraavilla tietokoneilla Бортовой компьютер ja Маршрутный компьютер venäjällä on varustelusta riippuen jompi kumpi, nää BK-10:t on ensiksimainittuja kun taas MK-10:stä käytetään toista nimitystä (kuten lyhenteistä voi päätellä) molemmissa kuitenkin varsin samat toiminnot.
Kyllä ne tarkoittavat aika pitkälti samoja asioita. Nimissä tulee ilmi erilainen näkökanta:
- маршрутный к. on varsin sananmukaisesti ajotietokone,joka antaa tietoa tapahtumista ajon aikana, esim polttoaineen kulutuksen, kierrosluvun, latauksen tehon, häiriöt ym.; lisäksihän se näyttää ajon ulkopuolella ajan ja päivämäärän
- бортовой к. on ajajan käytössä ja osin ohjailtavissakin oleva tietokone ja se sijaitsee siten kojelaudassa.
Voitaisiin siis puhua ajotietokoneesta ja ajajan tietokoneesta, jotka käytännössä tarkoittavat samaa.
Tuossa heräsi kysymys, ovatko МК-10 ja БК-10 eri tehtaiden tuotantoa. Tämä voisi selittää eron niiden nimityksissä.
Re: erot nimityksissä
Lähetetty: 14.11.2005 14:56
Kirjoittaja ladamaster
Tuossa heräsi kysymys, ovatko МК-10 ja БК-10 eri tehtaiden tuotantoa. Tämä voisi selittää eron niiden nimityksissä.
Ne ovat eri valmistajien tuotteita.
Lähetetty: 20.11.2005 23:49
Kirjoittaja kv60
Kokemuksiani.
Polttoaineen kulutus ei anna todellisia lukemia ainakaan minulla. Siis koskee lisäksi jäljellä olevaa polttoainemäärää. Kalibroin ja sai keskikulutuksen oikein näytölle. Kohtisellaan taas kulutus mitä sattui.
Lämpömittari näyttää noin 4-5 astetta liikaa.
Kaikki muut kohdillaan ja säästi jo monin verroin hintansa ensimmäisen vikakoodin tullessa. Viallinen osa vaihdettiin itse ja bensankulutus putosi noin puoli litraa/100 km. Siis erittäin oivallinen kapistus pienine virheineen.
Auto 112 Hb 1.5 8v ja vuosimallia 2001