Sivu 2/2

Lähetetty: 11.11.2005 16:54
Kirjoittaja Nonnis
Tässä tää tulppa

Kuva

Lähetetty: 11.11.2005 17:19
Kirjoittaja destor
Eriste siinä on ainakin ihan siedettävän värinen, pientä karstaa metalliosan reunoilla näkyy. Tulppa ei ole märkä öljystä tai muuten tahmainen varmaankaan? Eipä tuo mikään paha ole.

Lähetetty: 11.11.2005 18:19
Kirjoittaja Kimmo86
Reunoilla näyttäis olevan mustaa karstaa.. Saattaahan se olla, että ton pytyn venanohjurit vähän kusee?

// Jaa tulpista puheenollen, NGK:ta olen tähän asti käyttänyt joka koslassa. Pitääkin muuten kattoa että mitkä tossa uudessa menopelissä on..

Lähetetty: 11.11.2005 18:52
Kirjoittaja Nonnis
Liian rikkaalla ei pitäs käydä, on säädetty optimilukemiin.

Lähetetty: 11.11.2005 19:02
Kirjoittaja Nonnis
Idän Ihme 1 kirjoitti:Väärä lämpöarvo?
No en tiä, luulis et olis samaa sarjaa kuin kolme muuta.

No, uusilla tulpilla sen näkee. En mä tota sinne takas laita :lol:

Lähetetty: 12.11.2005 9:48
Kirjoittaja Stefa
Idän Ihme 1 kirjoitti:Voi käydä myös rikkaalla?
Ja reunoilta siksi musta, koska tulppa on keskeltä kuumempi.
Liian rikas seos mustaisi tuon koko tulpan, oikea väri löytyy juuri tuosta keskielektrodista, ja näyttäisi tuossa olevan juurikin optimissaan.
Idän Ihme 1 kirjoitti:Väärä lämpöarvo?
Tuo vaikuttaisi jälleen tuon keskielektrodin väriin.

Jos yksi tulppa olisi huomattavasti vaaleampi mitä muut, niin syynä voisi olla todennäköisesti imuvuoto siinä sylinterissä. Sitten toki vikapaikat lisääntyvät jos on tuplia kyljessä. Nyrkkisääntönä vaalea tulppa meinaa laihaa seosta tai liina kuumaa tulppaa. Oikein kireissä koneissa voi myös tulla vastaan että "taaimmaiset" sylinterit, katsottuna vesikierrosta, käyvät kuumempina ja vaativat rikkaamman seoksen. Näitä henkimaailman juttuja ei kyllä ilmene ennen jotain 150hv/l tehoja.

Voi olla että tuonne kyseiseen sylinteriin falskaa öljyä jostain, tulpanjohdon resistanssi voi olla korkeampi mitä kolmella muulla, tai sitten tuo tulppa vaan on ollut hieman yksilö.

Mittaa tulpanjohtojen resistanssit (<6 kohm) ja uudet tulpat paikalleen.

Jos ei korjaannu niin männärenkaat tai ohjurien kumit falskaa öljyä.

Edit: typoja ja vähän asialisäystä

Lähetetty: 12.11.2005 13:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
miten noita tulppien teknisiä arvoja luetaan ja mitkä on ladan orkkistulpan arvot ja mitat, ilmeisesti kaikissa etu-, taka- ja nelivedoissa paitsi 16v on samat tulpat, 16v eroaa vain pienemmällä koollaan (pienempi avainkoko?)

Lähetetty: 12.11.2005 14:25
Kirjoittaja Kimmo86
Noista muista arvoista en tiedä, mutta se numero siinä kirjaimien seassa tarkoittaa yleensä lämpöarvoa.. Esim. NGK:n tulpissa, mitä suurempi numero sen kylmempi tulppa ja päinvastoin

Lähetetty: 14.11.2005 23:20
Kirjoittaja Stefa
Merkinnät vaihtelevat eri merkeissä. Myös nuo lämpöarvojen kulkusuunnat. Tarkkaa tietoa saa valmistajien taulukoista.

Lähetetty: 15.11.2005 10:34
Kirjoittaja ladaman87
vaihda venttiilinvarren kumit itellä oli sama vika

Lähetetty: 21.11.2005 18:12
Kirjoittaja Nonnis
Onko venttiilinohjurinkumit tosiaan paskat jo 65 tkm:ssa? :?

Lähetetty: 21.11.2005 19:45
Kirjoittaja Stefa
Nonnis kirjoitti:Onko venttiilinohjurinkumit tosiaan paskat jo 65 tkm:ssa? :?
Enemmän taitaa vaikuttaa ikä kun kilometrit. En tiedä minkälaista kumilaatua ovat käyttäneet. Etenkin pitkät seisonnat saattavat myös kovettaa nuo, tämä on jonkinlainen ongelma esimerkiksi vain kesällä liikenteessä olevissa autoissa. Nykyään noita tosin saa silikonista tehtyinä joiden ei pitäisi kovettua.

Lähetetty: 21.11.2005 21:15
Kirjoittaja erkkimalinen
Stefa kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Onko venttiilinohjurinkumit tosiaan paskat jo 65 tkm:ssa? :?
Enemmän taitaa vaikuttaa ikä kun kilometrit. En tiedä minkälaista kumilaatua ovat käyttäneet. Etenkin pitkät seisonnat saattavat myös kovettaa nuo, tämä on jonkinlainen ongelma esimerkiksi vain kesällä liikenteessä olevissa autoissa. Nykyään noita tosin saa silikonista tehtyinä joiden ei pitäisi kovettua.
Juuri noissa kilometreissä vaihdettiin meilläkin noi ohjurin kumit, johtuen juuri pitkistä seisonta-ajoista sekä huonosta kumi-laadusta, nykyisin tosiaankin silikonisekoitteisia, kestää paremmin. Tulpan väri näyttäisi olevan ok.!

Lähetetty: 22.11.2005 0:07
Kirjoittaja 4d sedan
Jos sama ilmiö toistuu vielä uusillakin tulpilla ja tulpanjohtojen sekä jakajankannen kunto on varmistettu, niin kyllä taitaa ohjurinkumien piikkiin mennä.
Ostin oman Ladani 82-tuhatta ajettuna ja ohjurinkumit oli aivan finaalissa.
Ja totta totisesti, auto oli seisonut melko paljon. Taitaa olla kumien laatu Ladassa se heikoin lenkki.
Niin ja venttiilivälykset pitää tietenkin olla kohdallaan, nehän vaikuttaa vähän joka asiaan varsinkin kun nuo nykyiset pensat on niin lisäaineistettuja.

Lähetetty: 22.11.2005 22:35
Kirjoittaja Stefa
Minkäslaiset kumit tuossa ladan kannessa on? Itsellä on ollut kumeja joiden pusseissa on lukenut millon bemaria, millon volkkaria, millon fiatia, ja kaikki on aivan samanlaisia :lol:

Voisi kuvitella että löytyy helpolla käypäiset länsimaiset, ja noita ei varmaankaan kannata venäjältä tuoda. Ottaen huomioon sikäläiset renkaatkin :roll: