Punanuoli 1600 Twin cam

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

START kirjoitti:hiivatin silee kylkistä vaan tilaukseen :wink:
Kyllä semmonenkin on toisaalla ja ilmaseksi sen saa takaisin, mut sen sovittamisessa on taas oma hommansa. Ajoon pitään kuitenkin saada suht ripeästi.

Mut tosiaan otettiin loota pois. Painelaakerissa ei tunnu olevan mitään häikkää, kampuran silmälaakeri pyörii herkästi, asetelma ja levy kuin uudet. Ja kytkimen työsylkkäkin toimii hienosti. Ei paljoa jää vaihtoehtoja :? Uskomatonta että laatikko voi prakata parinsadan metrin matkalla...

Pari kehnoa kuvaakin tarttui sisustaprojektista:
Viimeksi muokannut Jokari, 1.5.2010 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Kyllä alkaa siltä tuntua että hermot ja lompakko ei kestä ladan osia enää joten täytyy varmaan laittaa se kuuluisa sileäkylkinen fiat laatikko peliin ei muuten tule he..vettiäkään :cry:
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Nyt on laatikko kiinni ja pelaa taas kuin puikki , sattui vaan tänään työmaalla että trukkitaakan kanssa törmäsi ladaan ja takapyörän kohdalta meni sisään kulma.... sanoin vaan että ei haittaa mitään oikeesti paremman näköinen kun rutussa mitäs näitä mosseja käy säälimään ...pari veljestä katsoi ihmeessä kun sanoin vaan että lada se vaan on :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Pikku pusu vaan, kuvasta ei kyllä näy että meni tosi läjään, kaari 10 senttiä sisällä :lol:

No ei muutakuin otettiin vasaraa ja hartiavoimia peliin niin oikenihan se niin ettei enää rengas hierrä kiinni :lol: :lol: Huomenna pikkasen maalia pintaan niin Lada on taas kuin uusi. Näin meilläpäin hoidetaan renkaat kaaren tasalle kätevästi.

Kaikkea sitä kyllä voikin sattua :lol:
Viimeksi muokannut Jokari, 1.5.2010 21:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Ladassa nyt siis on sileä kylkinen kiinni?

Oliskos kuvaa tunneliin tehdyistä muutoksista? itsellä loota tulossa, ja homma pitäisi aloittaa...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nelivaihteinen Ladan loota laitettiin uuden kytkinpaketin kera, Fiiatin loota sitten jos/kun toi porsii tai tulee koneremppaa tms. eteen...

http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=289

Tuolla on ainakin yksi kuva niistä tarvittavista leikkelyistä.
Kunnolla vaan peltiä pois ja sitten hitsaten sitä lisää niin paljon kun on tarvis. Kun rupeat sitä laatikkoa punkaamaan paikoilleen niin ei jää kyllä epäselväksi mistä sitä tavaraa pitää ottaa pois
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja START »

onhan se pikkusen sisässä :shock: sitä on tuupattu vauhdilla tai sitten teilläpäin on isot trukit kun ei kerta huomaa persiissä että ottaa johonkin kiinni, ei se meinaan tuosta kohtaa ihan onnettoman heikkokaan voi olla

laatikollehan on helppo tehä tilaa, siellä missä ahasta reilusti pois ja sitten kun on loota paikallaan kuoret vaan päälle, riittävän väljästi
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

markku kirjoitti:Nyt on laatikko kiinni ja pelaa taas kuin puikki , sattui vaan tänään työmaalla että trukkitaakan kanssa törmäsi ladaan ja takapyörän kohdalta meni sisään kulma.... sanoin vaan että ei haittaa mitään oikeesti paremman näköinen kun rutussa mitäs näitä mosseja käy säälimään ...pari veljestä katsoi ihmeessä kun sanoin vaan että lada se vaan on :lol:
nii ohan siihe jo länsiromua törkätty konehuoneeseen, että sitä paljon voi Ladaksi mennä kehumaan, tollasessa ei tosiaan pienet kolhut paljon paina :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mistä lähtien Ladaa on kehuttu? :lol:

Pidä vaan Jussi papan orkkikset heinikossa homehtumassa ettei vaan tule kolhuja niinkuin normikäytössä oleviin autoihin ja Ladoihinkin tulee :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja START »

jussin kannattaa varoa ettei kyntöhommissa kolhi auroilla ladan kylkiä :lol: siinä menee pian koko rivillinen papan helmiä rusinaks :wink:
ei vaan vitsi vitsi, onhan se hyvä että joku arvostaa (kaikkia) orkkis ladoja
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ja taas ongelmat alkoi, käyntiin ei millään, epämääräisiä käyntivaikeuksia ja putkessa jysähtäviä pommeja.
Pitkällisen pällistelyn jälkeen paljastui kolme asiaa:

1. ORKKIS KONELAN VARAOSAPYÖRIJÄ oli paskana :lol:
2. ORKKIS KONELAN VARAOSAKONKKA oli sipannut ja kuluttanut uusiin kärkiin järjettömät piikit :lol:
3. Sytkä oli turhan myöhäisellä, ykk merkki ei pidä paikkaansa kun ykkösen mäntä on yläkuolokohdassa joten orkkismerkkien perusteella sytkä menee yli 5 astetta liian myöhäiselle ja tästä aiheutuu voimattomuutta pienillä kierroksilla.

Viat on taas korjattu ja tuntuu kulkevan. Kärjetön sytkä on kuitenkin seuraava hankinta, noihin kärjellisiin romuihin ei voi luottaa pätkääkään, aina saa olla säätämässä eikä silti toimi.

Ja lisää hyviä uutisia, uudella 4V-lootalla on ajettu nyt varmaan alle 500 km rauhallista ajoa. Kolmosen synkrot alkoivat rutisemaan äskettäin. Heti kiinnilaiton jälkeen pelasi kuin buikki, mut nyt rupesi tulemaan sorsia. Kun vaihtaa 4 --> 3, aivan sama vaihdatko hitaasti tai nopeasti, narskuu ja potkii käsille :evil:
Helvetin hienoa.
Huomenna koitetaan toisen merkkisiä öljyjä varmuuden vuoksi, muutenkin loota tuntuu melko jähmeältä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

TC:hen asenneltu Cranen kärjetön sytkä, kiitos taas toimituksesta Freetechnicsille.
Viimeinkin menohalut on sitä luokkaa mitä papereiden perusteella voisi kuvitella. Vääntää ja vetää ihan eri tavalla mitä kärjellisellä sytkällä koskaan.
Suosittelen lämpimästi niiden kärkien kanssa leikkiville kunnon kärjetöntä.
Tämä oli nyt jo neljäs kärjetön jonka olen asentanu ja jokaisessa tapauksessa ei ole kyllä tarvinnut katua...

Eilen päräytettiin ajamaan paikalliselle jokkisradalle pikku testiä...

Helvetin hauskaa hommaa, itsekin tuli ajeltua varmaan liki 30 kierrosta. Enempää ei tehoja kaipaakkaan, helvetin kovaa pääsee nytkin ja kaasulla voi ohjailla ihan mielinmäärin kolmosellakin, siis hiekalla tietty :wink:

Teknisiä murheita tosin syntyi taas jälleen kerran ja nyt tuleekin sitten hieman pidempi tauko ajeluista.
Projektin pienempi projekti sisältää Fiatin 5-v sileäkylkisen lootan asennuksen. Ei enää IKINÄ Ladan paskalaatikoita, jotka särkyvät normaalissakin käytössä :evil: :evil:
Satunnaisessa ratakäytössä niitä saisi vaihtaa varmaan viikottain, joten ei kiitos...
Viimeksi muokannut Jokari, 1.5.2010 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Mun Samarassa on vakiona jakajaton suorasytytys, kyllä sellanen on ihan paras 8)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Joo, suorasytkähän se olisi paras mahrollinen.. Tuotahan voisitta vielä tuunata 4-piste ruiskulla ja läppärungolla, niin saatte vielä lisää vääntöä ja tehoa 8)

Ja hae jo sieltä koneen myyjältä ne viri nokat, siellä ne kuulemma odottellee ladan pellin alle laittamista :lol:
Jombba

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jombba »

Kyllähän tuo ihan näppärästi näyttää jo liikahtavan :wink: Kelpais minullekin!
Vastaa Viestiin