Sivu 11/29

Re: Madallus

Lähetetty: 10.9.2009 21:52
Kirjoittaja Jokari
pressa kirjoitti:eikös ne pohjaanlyötikumit anna vauhtia sutelanrampille??
Harmi vaan että se on suora :lol:

Tietysti jos edellyttää F1-tasoista alustaa ladassa, niin kai se on sitten laskettava niille kumeille. Eikös se olisi helpointa pyöräyttää sorvissa teräsputket iskarien tilalle, kyllä pitäs jäykkyyden piisata?

Re: Madallus

Lähetetty: 10.9.2009 21:57
Kirjoittaja Mara
Ja sitten pitää taas kysyä, että montako tappiinsa madallettua Ladaa täältäpäin on esitelty?
-Varmaan yhtä monta kun niitä mattamustiakin.. :roll:

Re: Madallus

Lähetetty: 10.9.2009 22:02
Kirjoittaja Mutis
Mara kirjoitti:Ja sitten pitää taas kysyä, että montako tappiinsa madallettua Ladaa täältäpäin on esitelty?
-Varmaan yhtä monta kun niitä mattamustiakin.. :roll:
se nyt on ihan maku asia mistä tykkää. en mä ainakaan tykkää jos ajaa jotain kivaa mutka tietä ja se vehe vaan kiikkuu laidasta toiseen... ja pitäähän sen matala olla :D

Re: Madallus

Lähetetty: 10.9.2009 22:10
Kirjoittaja sasu
Cambereita on joo lisäilty, mutta käyttäen vähän pidempiä pultteja ja holkkeja.

Pohjaanlyöntikumien virkaa toimittaa tällähetkellä kuorma-auton roiskeläpät, edessä joustoja n.4cm ja takana n. 6cm. Alusta toimii ihan hienosti mutta etupäähän kaipailis hieman jäykempiä iskareita.

Re: Madallus

Lähetetty: 10.9.2009 22:30
Kirjoittaja Mara
Mutis kirjoitti:se nyt on ihan maku asia mistä tykkää. en mä ainakaan tykkää jos ajaa jotain kivaa mutka tietä ja se vehe vaan kiikkuu laidasta toiseen... ja pitäähän sen matala olla :D
Juu, ei ollut sulle tarkoitettu kuitti. :)

Pienilläkin muutoksilla saadaan jo huomattava parannus ajettavuuteen ja ajokorkeuskin pysyi omassani vielä vakiona. Maavaraa pitää löytyä sen verran, ettei tarvitse missään normaalitilanteissa pelätä, että ottaako esim. tunkinkorva kiinni. Ei kestä hermo mitään varottavaa autoa. :|

Myös talvisen rata-ajon pitää luonnistua ilman suurempia muutoksia, vaikka Josemoran hypyissä. Oma ajokkini selvityi välttävästi kaikesta vaikkei ollut huippuluokkaa missään.


Vakioalustasta ei kyllä muuhun oikein ole kun töihin, kauppaan ja takaisin.

Re: Madallus

Lähetetty: 10.9.2009 22:36
Kirjoittaja START
mulla meinaa ajettavuutta rokottaa hupikumit jotka on jotkut 14" 175 ja aika normi profiililla. kyllä niillä kumi palaa mutta kun kaatuvat alle mutkatiellä jo 100vauhissa 15" 195/50? toimii paremmin, mutta ei soralla. sitävarten onkin sitten sorakumit..
hiukan sais etupää olla tiukempi. mutta antaa olla. tehään säädettävä alusta sitten eri merkkisiin peleihin 8)

Re: Madallus

Lähetetty: 10.9.2009 22:43
Kirjoittaja Jokari
En ole kyllä koskaan tajunnut miten parin sentin leveysero vaikuttaa soralla negatiivisesti? On tullut sorateitä kynnettyä kaikella väliltä 155-195 ja all-round-renkaana leveä toimii parhaiten.

Sorapyörät ja kilvanajo jää kokonaan edellisen kommentin ulkopuolelle.

Re: Madallus

Lähetetty: 11.9.2009 8:29
Kirjoittaja START
jos 195 kumeissa on pintaa 1-2mm niin ei ne voi pitää kauheesti soralla :lol: ja nyt siis puhutaan takarenkaista.
kyllähän ni sorakumitkin on 195 levysiä, ja ohan niitä leveempiäkin
ja toisekseen se hakkaa järkyttävästi noi matalat kumit, jos tiessä on yli 10cm reikiä jokapaikassa. (rumpujen vaihtotyömaa)

Re: Madallus

Lähetetty: 12.9.2009 0:47
Kirjoittaja Anaconda
Mara: On käynyt varmaan niin että tappimadalletut ovat vaan jääneet hieman katveeseen. Kummallista sinänsä, kun täälläpäin kuitenkin kaikenlaisia bess.. autoharrastajia onkin :shock:

Re: Madallus

Lähetetty: 8.10.2009 21:35
Kirjoittaja Jyrki-boy
Tervehdys

Ihmettelin noita jousenkatkaisu hommia ja ajattelin kokeilla pikku jutskua. Laitoin autooni Nivan etu ja takajouset. Jouset pelittää hyvin. Iskunvaimennus ei ole sopiva noille jousille. Mulla on eessä ja takana uudehkot öljyiskarit. Takana ehkä menisi, mutta edessä ei pelaa. Mutkaan voi jo kurnauttaa suhteellisen kovasti, mutta loppusilaus puuttuu.
Ulkomaan elävät myyvät huokealla Bilsteinen iskareita. Niva.ru tarjoaa neljää vaimenninta samaan hintaan, kun Suomesta saa yhden. Euroopasta hinta 98 ja suomesta yli neljäsataa.
Jos haluaa kovan alustan, niin Offroadit joka kulmaan. Tai sitte eteen ja taakse jotain oman mieltymyksen mukaan. Kutossarjan Bilsteinit on varmaankin sopivat.
Eteen B36-0443 B6 Sport ja taakse B36-0453 B6 offroad. Hintaa molemmilla 98 eeroa.

Hyvät jatkot
Jyrki-boy

Re: Madallus

Lähetetty: 8.10.2009 22:08
Kirjoittaja Jokari
Ei nuo B6 Offroadit ole liian kovat edessä vakiojousien kanssa. Itselläni on ollut B6 Offroadit ympäri auton kohta vuoden päivät. Tuplavakaajaa kaipaa kesäksi, jotta turha kallistelu saadaan katoamaan. Muuten hyvä paketti. Mukavuus 0, mutta se on pieni hinta noiden iskareiden tarjoamasta vaimennuksesta. Ei pysty normi-iskarit kilpailemaan siinä suhteessa yhtään.

Re: Madallus

Lähetetty: 9.10.2009 8:31
Kirjoittaja Jyrki-boy
Tervehdys

Antaisitko vinkin Jokari miten olet aikonut toteuttaa tuplavakaajan eteen.

Mulla oli Nivassa Saabin medium takajouset edessä ja korokepalat takana. Maastokelpoisuus selittyy takapään mahdottomilla ulosjoustoilla. Molempi rinkeli aina maassa, ellei tahallaan aja "ristiriipuntaan". Rallipuolellahan on sama homma. Niinkauan, kun takapyörät on maassa välittyy niistä työntävää voimaa maihin. Jos takapää on liian jäykkä, niin rallipuolella se tökkii, mutta asfaltilla saa olla yhtä hymyä.

Voisko Venäjän käviät tarkastella löytyisikö sieltä noita Bilsteinin iskareita mukavaan hintaan. Luulisi ostajia olevan. Samoin alkuperäiset Nivan etu- ja takajouset ovat mielenkiintoisia sedanissa.

Jyrki-boy

Re: Madallus

Lähetetty: 9.10.2009 8:44
Kirjoittaja pressa

Re: Madallus

Lähetetty: 9.10.2009 9:40
Kirjoittaja START
onko muuten kellään ollut ongelmaa noitten muovi "ripustimien" keston kanssa?
sitä joskus mietittiin että mitenköhän mahtaa kestää pakkasta ja pitkäaikasta rasitusta

Re: Madallus

Lähetetty: 9.10.2009 11:21
Kirjoittaja Mara
Noi on todella sitkeää kamaa, eivät ole pakkasesta moksiskaan.
Mulla oli sellaiset päittäinkasattavat, ja niistä meni kerran M6 pultti poikki ilmeisesti hieman liian tiukan sovituksen takia.