Sivu 11/16
Re: Lada 119
Lähetetty: 25.12.2013 23:38
Kirjoittaja t tulppu
Onko Jaakkima.. Kun tuo Sinun auto on Testiauto.ja he ovat testissään olleet sitä mieltä että tämä ei välttämättä olisi Hyvä auto.Niin täällä on 500 Mielenkiinnolla olevaa henkilöä jotka haluavat tietää.. tiedon kysymykseen ..
Onko 119 Huono vai hyvä auto.
Onko 119. huono vai hyvä Kauppaauto vähän ajavalle.
Onko 119 testaajat olleet täysin sielun voimissaan ajaessaan testiä...
Paljonko pitäisi 119 laittaa rahaa ennen kuin se olisi hyvä tai Tarvitseeko se Regaron penkit että voi ajaa hyvin..
Re: Lada 119
Lähetetty: 26.12.2013 9:34
Kirjoittaja Jaakkima
Mielestäni tuo on hyvä auto, mielummin tuolla ajan kuin vaimon edellisellä autolla. Mielestäni paras etuvetoinen Lada, jolla minä olen ajanut.
Testaajien kegatiiviset asenteet Ladaa kohtaan paistoivat jutuista niin räikeästi läpi, että oksat pois.
Ei tuo mitään tarvitse, vaan on hyvä jo tuollaisenaan. Hieman tulee varmaankin jossain vaiheessa laitettua käyttöä helpottavia asioita, kuten sähköpeilit ja penkinlämmittimet sekä kaasujousi pitämään konepeltiä pystyssä, nyt siis perinteinen tikkumalli.
Re: Lada 119
Lähetetty: 26.12.2013 10:57
Kirjoittaja paavon
Itse en ainakaan epäile hetkeäkään etteikö olisi parempi monessakin suhteessa kuin aikaisemmat Ladat, oli sitten mikä vetotapa tahansa. Olisihan se aika ihmeellistä kehitystä muuten.
Tuota arvostelua lukiessa tuli lähinnä mieleen että suurin vika autossa oli hinta. Huomattavasti halvempana autona olisi varmasti saanut paljon paremman vastaanoton, kuten artikkelissakin sanottiin että alta 10 000 euron hintaisena olisi saanut ymmärrystä enemmän. Varsinkin jälkikäteen ajateltuna hintahan oli aivan täysin posketon. Tuossa TM:n numerossa oli hinta 13 990 euroa ja tästä on 6 vuotta. Nykyisin halvin Dacia maksaa 10 990 euroa. Ei ihme jossei kauppa käyny aikoinaan ja hieman kriittisesti suhtauduttiin autoon. Niitä harvoja yksilöitä mitä näkyy myynnissä (tällä hetkellä nettiautossa 0 kpl) taitaa saada tolkulliseen hintaa, vaikkakin taitaa kyllä olla kyllä arvonsa pitäminen ihan eriluokkaa kun perinteisesti Ladojen henkilöautoilla. Jos vaikka vertaa viimeisimpiin 110 malleihin.
Mutta ei muutakuin esim. Saksasta hakemaan, jos täältä loppuu kesken. Ja eiköhän niitä uudempiakin saa pikkuhiljaa lompakkoystävälliseen hintaan. Ajamisen iloa

Re: Lada 119
Lähetetty: 26.12.2013 15:27
Kirjoittaja Jaakkima
Juu, tässä meidän autossa hinta/laatu-suhde paremmin kuin kohdillaan. 6 vuotta vanha, alta 47 tkm ajettu, huollettu ja hinta 2600 €. En voi valittaa!
Re: Lada 119
Lähetetty: 26.12.2013 15:52
Kirjoittaja t tulppu
loisto kauppa vaikka tonnia kalliimmalla.
Re: Lada 119
Lähetetty: 26.12.2013 16:50
Kirjoittaja mikko853
Onkos 119:ssä millaiset valot kymppisarjaan verrattuna? Piisaako lämppärissä puhti? Millaisen ajotuntuman sähkötehostin antaa? Kalinaa olen toisinaan itsekin harkinnut mutten ole edes koeajolle päässyt vaikka yhtä kävinkin kesällä katsomassa...
Re: Lada 119
Lähetetty: 26.12.2013 20:04
Kirjoittaja Jaakkima
Nuo Boschin valot ainakin paremmat kuin tavalliset eli linssittömät 110:ssä. Korkeudensäätökin jo siirtynyt hydrailisesta sähköiseksi.
Ilman takkia on ainakin toistaiseksi kaikki pitkät matkat tehty ja mukavampi kun tulee muutakin kuin tulikuumaa tai jääkylmää, kuten Possussa.
Ohjaustehostin tehostaa hieman liikaa ja tunnoton kaupungissa, mutta maantiellä kun tehostaja tippuu pois niin tuntokin palaa. Helka valittaa että haba surkastuu, kun ei ole enään kuntosalia autossa
Jos satutaan samaan aikaan Susikoskelle, niin avaimet saat koeajolenkkiä varten.
Re: Lada 119 1,6 8v -07 "Manteli"
Lähetetty: 27.12.2013 14:34
Kirjoittaja JohnDoe
Jaakkima kirjoitti:Pakoputki rupesi myöskin vuotamaan ja vuotokohta paljastui etuputkessa hieman ennen liitosta takaputkeen.
Todellinen tyyppivika, on todettava. Sama ongelma molemmissa sarjan autoissani ostettaessa, niin 119:ssä kuin 117:sakin. Lieneekö sitten ajoatavasta kiinni, että on ajettu vain vähän ja lyhyttä matkaa, niin jää tuonne vesi seisomaan, eikä haihdu.
Jaakkima kirjoitti:
Lisäpitkät tuli myöskin keulalle laitettua, ei sen takia että välttämättä niitä tarvitsisi, mutta edellinen omistaja sellaiset laittanut, myyjäliike ne poistanut ja kilven takana oleva asennusrauta laitettu sikamassalla kiinni eli nätisti sitä ei poisteta.
Valot näissä Kalinoissa ovat ihmeenkin hyvät, eivät tosiaan omastanikaan mielestä lisäpitkiä kaipaisi - valotehoa huomattavasti enemmän kuin 110- sarjassa ja Samarassa.
Jaakkima kirjoitti:
Liukkaalla kun jarruja testailin, niin välillä mentiin luoti suoraan jarrut lukossa ja välillä hieman kampesi vasemmalle ja välillä oikealle. Jarrupaineensäätimen herkistely puotti takajarrut normaalille tasolle. Uusi säädin odottaa vaihtamista.
Itse olen huomannut takajarrujen lämmittelyn käsijarrulla toimivaksi, muuten tosiaan saattaa vähän jarrutuksissa puoltaa - 119, 117:ssahan sitten onkin Boschin ABS-jarrut.
Jaakkima kirjoitti:
Alusta hiukan liian pintakova, mutta siihenkin tottuu. Iskarit vaihtamalla kaasuihin saattaisi muuttua, mutta ei viitsi ruveta vain sen takia toimivia iskareita vaihtamaan... ja ne sähkösäätöiset lämpötilan säädöt ovat siirtyneet takaisin vaijeriohjaukseen, joka nyt vain ainakin omien kokemuksia perusteella tuntuu toimivan paremmin.
Omassa 119:ssa petti toinen takaiskari jo alle 30 000 km ajettuna, vaihtui taakse uudet Monroen kaasuiskarit, ja kyllä suosittelen - hintaa tosin niille tuli. Vaijereilla olevat lämpötilansäätimet toimivat hyvin, mutta kuinka lämmin on oma yksilösi? Meillä täytyy kylmemmillä keleillä kyllä pitää lämpöjä aivan täysillä, jopa vähän punaisen merkin ylitsekin, ja silti saisi lämpöä olla vähän enemmänkin.
Re: Lada 119
Lähetetty: 27.12.2013 14:35
Kirjoittaja JohnDoe
Jaakkima kirjoitti:
Ohjaustehostin tehostaa hieman liikaa ja tunnoton kaupungissa, mutta maantiellä kun tehostaja tippuu pois niin tuntokin palaa. Helka valittaa että haba surkastuu, kun ei ole enään kuntosalia autossa
Eli teidän yksilössä ei ole sellaista ohjauksen "tökkimistä", mitä omassani ja 110-kuskin autossa? Tökkimineen siis lähellä juuri maantienopeuksissa, jolloin tehostus on ainakin periaatteessa pois päältä.
Lada 119
Lähetetty: 28.12.2013 9:49
Kirjoittaja LADACAT
Tervehdys.Lueskelin tuolta kokemuksia-osastolta juttuja 119:ta.
Jollain sivulla mainitsit,että saattaisit luopua omasta kulkineestasi.
Vaimolta hajosi kone työmatka-autosta(112),ja tarvittaisiin kohtuukilometreillä oleva suhtkoht luotettava peli.
Jos olet vielä myyntiaikeissa,kerropa olennaiset asiat autosta.
Re: Lada 119
Lähetetty: 28.12.2013 9:58
Kirjoittaja LADACAT
Niin,vastata voit YV:llä.
Re: Lada 119
Lähetetty: 28.12.2013 18:40
Kirjoittaja Jaakkima
Kaasuiskarit ja omien kokemusten mukaan nimen omaan Monroet vaihtuu kyllä joka nurkkaan kun joku luovuttaa öljyt pihalle, mutta en viitsi ruveta ehjiä vaihtamaan.
Ei töki Mantelissa sähköinen ohjaustehostin millään lailla. Vauhdin kasvaessa tehostus tippuu ja jossain vaiheessa tehostin häviää pelistä kokonaan pois. Ainakin toistaiseksi toimii kuin se kuuluisa junan vessa...
Re: Lada 119
Lähetetty: 28.12.2013 23:12
Kirjoittaja Marko
Venäjältä saa/aiemmin sai kaasu-öljy iskareita.Periaatteena tietyst öljy vaimentaa ensin,raskaammalla kuormalla kaasu tulee mukaa.Samarassa pelas 115 000.Enempää ei niillä tullu ajettuu.
Re: Lada 119
Lähetetty: 28.12.2013 23:29
Kirjoittaja Marko
Saanks miekii tyypit sillä?
Re: Lada 119
Lähetetty: 29.12.2013 12:15
Kirjoittaja JohnDoe
117:aan vihdoin kiireiltäni ehdin vaihtamaan tulpat, edelleen kakkospytyssä sytytyskatkoksia. Pitää Venäjän kävijältä ostaa uudet puolat ja katsoa, olisiko apua.
119:ssä huommasin sellaisen "kahinan", todennäköisesti laturi tai vesipumppu - kunhan nyt aika riittäisi tutkia, vähän liikaa nyt töitä yms. mutta pitäisi näiden kulkineidenkin toki toimia.